Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door svkaster
#28335
Ik denk dat dit door de Roadster komt. Sinds ik deze heb ga ik vaak s'avonds een stukje cruisen. Dit is dus op B wegen met een lage snelheid.
Hier voor had ik een 180Pk coupe, en die gebruikte altijd rond de 9,5L op 100 Km.

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door MARK
#28346
1:12,5 - 1:13...... :)

Nou heb ik hem laatst laten keuren waarbij naar voren kwam dat de emissiewaarden gelijk waren aan een nieuwe auto. Leuke info bij zo'n keuring.
Remverschillen: op de voorwielen 0%, Achterwielen 1% en Handrem 1%............daar wordt ik vrolijk van 8)
Gebruikersavatar
door Cees
#28351
Sinds ik ben overgestapt van Shell V-Power naar BP Ultimate rijd ik 50 km meer op 1 tank.......... :shock: :shock: 8)
Gebruikersavatar
door bazzz
#28355
dat heb ik ook al gemerkt met BP ultimate, en die is bij mij in de buurt ook nog goedkoper dan V-power, das tegenwoordig ook belangrijk!!!
Gebruikersavatar
door MARK
#28381
Cees schreef:Sinds ik ben overgestapt van Shell V-Power naar BP Ultimate rijd ik 50 km meer op 1 tank.......... :shock: :shock: 8)
Bij Shell zijn ze echt achterlijk......kijk maar eens op de pomp....staat bij V-Power dat het 95 Octaan is en aan de kassa roepen ze dat het 97 Octaan is :?:

Hoe dan ook, ik rijd zelf sinds de aanschaf op BP Ultimate = 98 Octaan en de emissietest en het verbruik liegen er niet om!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28388
Ultimate slokt de mijne in 330 - 400 km 55 liter weg... lekker door t dorp toeren een paar keer per dag... slurpert :D
Gebruikersavatar
door tim
#28389
aha nog iemand met een zware voet :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
door MARK
#28390
:shock: ......in de bebouwde kom is het toch 50?!.........en op de meeste plaatsen ook nog 30?!!........

Is je tank niet lek? :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28391
Korte afstandjes geldt als onzuinig -> Lange afstanden is zuinig. Ik rij erg veel korte afstanden ;)
Gebruikersavatar
door MARK
#28393
Ligt eraan hoe je optrekt.... :D .........en nou heb ik wel eens met jou meegereden :lol: ......en dat ging :twisted:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#28398
nee Mark ik rij rustig... 20 inch moet niet te snel slijten dat kost wat meer per band dan 18 inch :D
Gebruikersavatar
door Anand
#48197
Nu de auto helemaal 100% in orde is , heb ik ff gelet op het verbruik.....volle tank is 55 liter en heb ermee 2 ritten gemaakt van Enschede - Amsterdam - Enschede
Al met al kon ik 700 km halen , gemiddelde verbruik was 7,5 lt / 100km...

Ik heb voor het gemak overal de snelheidslimit aangehouden en cruise control aan....
Bandenspanning was eerst rond 2,4.......maar de banden verkoper (vrij groot bedrijf) zei dat 18 inch toch wel 3,0 mag hebben....zo wat een verschil ! Vind het lekker rijden en vond zelf dat het benzine verbruik lichtjes beter werd...(of ligt dat aan mij ??)

A+
Gebruikersavatar
door Ronnie
#48202
11,8ltr/100km geeft FIS bij mij aan voor gemiddeld verbruik (was 8,6 of iets dergelijks toen ik de auto kocht) maar als ik de snelweg op duik haal ik met flinke ritten naar t noorden toe 660 km op een tank, dus op korte ritten slurpt ie goed en helaas rij ik die het gros van de tijd.
Gebruikersavatar
door stivoman
#48203
Ik tank bijna altijd 35 liter als hij bijna leeg is.
Ik rijd er meestal 400KM mee dus een ruime 1:11
Gebruikersavatar
door sweeper
#48211
Ik voer al een tijdje mijn tankbonnen in op audiforum.nl, en kom hierbij tot zo'n 1:9.
Hier moet ik wel bij aanvoeren dat ik 1 dag volgas be wezen boenderen op het cicuit van Assen (1:4 gem. verbruiik), en ik verder heel veel korte ritjes stadsverkeer met koude motor rijdt. Tussendoor ook nog even laten tunen bij Ronald na een turbo verwisseld te hebben, en andere (lees grotere) injectoren te hebben geplaatst.
Als ik rij met warme motor dan heb ik heel erg de neiging om sprintjes te trekken, en stevig door te rijden.

AL met al niet echt de ideale rijstijl voor zuinigheid. :D

Ik ben er door de bonnen in te voeren wel achter gekomen dat het BIS een te rooskleurig beeld geeft over je verbruik.
Ik heb alleen BP-Ultimate 98 getankt.

Afbeelding

Ist dit misschien nog iets om toe te voegen aan de website nieuwe stijl?????
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]