Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door DanMan
#27607
Sinds 17 mei ben ik de gelukkige eigenaar van een MKI TT 225 pk quattro.
Mijn vorige auto was een TT MKI 180 pk.

Ik vind het schakelen bij mijn vorrige 5 bak veel strakker/directer zeg maar sportiever gaan dan bij mijn nieuwe 6 bak.
Inmiddels ben ik terug gegaan naar de garage daar hebben ze het schakelmechanisme na gekeken en niets vreemd
kunnen ontdekken.
Volgens de (Audi) garage schakelt hij zoals het hoort het verschil zit in de 6 bak die is "soepeler" dan de vijf bak.

Kan iemand dat bevestigen of ontkennen kortom wat is jullie ervaring.
door hbk
#27611
Ik kan niet oordelen over een 5-bak bij een 180 pk, nooit gehad. Een nvorige Audi 80 en A4 quattro schakelen wel strakker en preciezer dan de TT 225 pk. Vooral van 2 naar 3 geeft nog wel eens een kraakje als je het te snel doet. Het is wel beter na inbouwen van de Forge DV klep doordat de toerental minder snel wegvalt bij het schakelen.
Heeft een kortere schakelmechanisme misschien zin om meer preciesie te krijgen?
Gebruikersavatar
door tim
#27612
een 6-bak schakelt inderdaad minder leuk dan een 5-bak
dit is nu mijn tweede 6-bak ,heb ook een mercedes clk gehad 6-bak dat is pas om te wenen een echte bompa slee
:)
door joTTie
#27614
6bak rijdt dat nu zuiniger (minder toeren) ?
Gebruikersavatar
door Carmello
#27615
Ik heb eerder ook een 5 bak gehad en die klikt zo makkelijk in de vernsnelling echt alsof het vanzelf gaat. Maar nu ik een half jaar de 6bak quattro heb merkte ik gelijk al dat het wat stugger gaat. Maar het hoort volgens mij wel zo. Ik zou me in iedergeval geen zorgen maken. Succes verder.

Grt Emad
Gebruikersavatar
door tim
#27616
de versnellingen liggen volgens mij gewoon veel korter.als ik op de autostrade 130 rijdt in zesde maakt hij een 3100 toeren denk dat dat ongeveer hetzelfde is bij jullie in vijfde.
door DanMan
#27621
Bedankt voor alle reacties.

Hij draait wel minder toeren op de snelweg maar het verbruik ligt iets hoger logisch meer gewicht en vermogen.
De versnellingen zijn best lang de toeren lopen minder snel op dan bij de 5 bak maar de trek kracht is veel sterker.

Carmello beschrijft het goed bij de 5 bak schakelt het bijna vanzelf.

Ieder geval fijn om te horen dat het normaal is.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#27629
6 bak schakelt anders idd, kwestie van wennen en dan wil je geen 5 bak meer terug! want die 5 gebruik ik echt amper tot nooit van zen 4 hops de 6 in is t gelijk rustig onder de kap op de snelweg.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]