Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tim
#28138
gisteren is door de dealer de esp sensor vervangen omdat deze de reden was van de foutmelding.nu was de wagen niet op tijd klaar omdat er blijkbaar een tweede esp sensor in de wagen zit en deze communiceren met elkaar.nu kan die nieuwe sensor omwille van het leeftijdsverschil niet communiceren met de oude.(wagen is van eind 99)dus hebben ze twee nieuwe sensors geplaatst en de de temperatuursensor is eveneens vervangen want deze gaf ook verkeerde waarden door.toch raar dat ze dit niet op voorhand wisten lijkt mij.maar alles werkt nu wel terug(de rekening word opgestuurd).
:roll:
Gebruikersavatar
door Vincentos
#28139
Als je weet wat het uiteindelijk is. Dan zou ik dit graag willen weten.

De audi a3 van mijn broer heeft namelijk hetzelfde. Het lampje brand constant en reageert niet op aan/uit drukken van de knop.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door tim
#28141
klopt had ik ook .er gebeurde niks als ik de knop bediende,het lampje bleef altijd branden maar nu werkt het weer prima.eigenlijk toch een overbodige luxe op een tt die esp.zou toch altijd moeten uitstaan eigenlijk anders kan je evengoed een fwd hebben.(dit is geen afbraak naar mensen met een fwd he jongens niet verkeerd opnemen)ik bedoel het is toch de bedoeling als je slip krijgt dat de auto achteraan gaat bijsturen bij een quattro en niet dat hij het vermogen gaat terugschroeven door de esp in te schakelen.
Gebruikersavatar
door tim
#28142
gewoon de esp sensors vervangen en het is dus opgelost vincent.
door allewijn
#28518
Het kan ook iets hééél anders zijn, nml: De LuchtMassaMeter (LMM)!
Als je deze ontkoppelt (dus stekker van de LMM af) óf als deze gewoon simpelweg echt defect is, dan gaat de werking van de ESP ook uit en brand het lampje dus continu!
Gebruikersavatar
door tim
#28708
nu blijkt het temperatuurprobleem toch niet opgelost met het vervangen van de sensor.als ik op de autostrade rijd zakt de temperatuur van 90 naar 70 graden.dus word woensdag de thermostaat vervangen hopelijk nu meer succes.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]