Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door tim
#29333
hoi,ik rijd momenteel met een tt coupe 225pk versie
maar ben aan het uitzien om een tt cabrio aan te schaffen.nu zie ik bij de recente modellen veel 150 pk versies opduiken .weet er iemand of er veel verschil zit tussen de 150 & 180 pk versie .of is dit enkel op papier een verschil om de taksen te drukken wat hier in belgie ook met motorfietsen gedaan wordt.ik kwam hier zelfs op tweedehands een 150 pk versie getuned naar 260 pk .hier zal dan waarschijnlijk een turbo van een 225pk versie met maatchip geplaatst zijn.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#29339
Buiten het feit om dat de 180 pk iets meer vermogen heeft, zitten de verschillen volgens mij voornamelijk in de optionele sfeer :wink:
Niet dat er nu zo gigantisch veel verschillen zijn hoor verder...
Allewijn heeft een tijd geleden al eens een antwoord gegeven op deze vraag:
Verschillen tussen 110 kw en 132 kw versie
Op de site van autotrader (zie link in Allewijn's antwoord) kun je heel makkelijk een vergelijking maken.

Zo zie je maar weer, dit forum biedt vaak de antwoorden al. Een kleine zoekopdracht geeft je veelal meer dan dat je in eerste instantie zou denken :wink:

Groeten
Joop

P.S. Deze post staat momenteel in de sectie "Stel je zelf voor forum gebruikers". Wellicht dat de sectie "Techniek" beter aansluit op dit onderwerp :idea:
Gebruikersavatar
door svkaster
#29528
tim schreef:hoi,ik rijd momenteel met een tt coupe 225pk versie
maar ben aan het uitzien om een tt cabrio aan te schaffen. Nu zie ik bij de recente modellen veel 150 pk versies opduiken .weet er iemand of er veel verschil zit tussen de 150 & 180 pk versie .of is dit enkel op papier een verschil om de taksen te drukken wat hier in België ook met motorfietsen gedaan wordt.ik kwam hier zelfs op tweedehands een 150 pk versie getuned naar 260 pk .hier zal dan waarschijnlijk een turbo van een 225pk versie met maatchip geplaatst zijn.
Hoi Tim, ik heb hetzelfde gedaan. Ik had eerst een 180Pk Coupe, en heb nu een Audi TT Roadster 150 PK gekocht.

Er zijn een aantal verschillen, de twee belangrijkste zijn

motor 150 PK / motor 180 PK
geen Airco / Airco

geen leder bekleding / lederen bekleding
geen verwarmde stoelen / verwarmde stoelen


Omdat de Turbo etc precies hetzelfde zijn kun je deze met een op maat chip van JD kietelen naar 215Pk en 343 Nm :D
In mijn geval had de vorige eigenaar wel de leeroptie en de verwarmde stoelen gekozen :D
Maar de Airco zit er niet in. Dit is het einige waar je op ten duur toch spijt van krijgt. :cry:
Ik heb hem toen gekocht omdat ik een goede prijs kon krijgen voor mijn oude, en in de winter krijg je ook een lagere koopprijs, maar de airco is een gemis.

Ik moet als het warm is altijd met de kap open rijden :lol: :lol: , ook bij regen met warm weer is het wat moeilijk. :oops:

Dus als je een 150Pk besluit te kopen, zou ik er een kiezen met Airco. maar dan wordt de spoeling wel dun.

m.v.g

Stefan
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]