Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door screamer
#29732
Eén van de homokineet hoezen was wat slecht. Deze wilde ik dus vervangen. Maar toen ik toch bezig was besloot ik ze maar gelijk allemaal te doen. Maar het valt mij op dat er ietsjes speling zit op beide homokineten aan de binnenzijde (tegen de versnellingsbak). Weet iemand of dat zo hoort, of moeten deze volledig speling vrij zijn?


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door TTdriver
#29734
De homokineten horen speling te hebben dat is normaal
want als je een lange rit maakt worden ze warm en kunnen ze iets uitzetten en dat vangt de speling op
als je geen speling zou hebben dan zou hij vast komen te staan bij het uitzetten
Gebruikersavatar
door screamer
#29743
Dat klinkt heel logisch inderdaad. Zou dus normaal zijn, hoef ik ze niet te vervangen. Scheelt een hoop $$$. :D
Gebruikersavatar
door jos_br
#29745
Wanneer ze nieuw zijn ziter geen speling op. Het wil echter niets zeggen dat wanneer er speling opzit dat ze stuk zijn. Dit kunje pas zien wanneer je ze uit elkaar haalt, of ze beginnen te schudden tijdens accelereren.

Jos.
Gebruikersavatar
door screamer
#29753
Ik heb ze uit elkaar. Maar zie niet direct duidelijke slijtage... Ze maken geen geluid tijdens het rijden. Maar wil het zeker weten, niet dat ik over een half jaartje ze als nog er af kan halen.
Gebruikersavatar
door jos_br
#29801
Wanneer je ze uit elkaar hebt gehaald kun je in de glijbanen zien of er slijtage is. Wanneer ze helemaal gaaf zijn, gewoon in elkaar zetten en rijden maar.

Jos.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#29807
zolang dat ze geen geluid maken als je recht uit rijdt is het nooit een keer afgekeurd
Gebruikersavatar
door screamer
#29829
jos_br schreef:Wanneer je ze uit elkaar hebt gehaald kun je in de glijbanen zien of er slijtage is. Wanneer ze helemaal gaaf zijn, gewoon in elkaar zetten en rijden maar.

Jos.
Zie ook geen slijtage verder. Dus zeer waarschijnlijk zullen ze wel in orde zijn.
dennis_86 schreef:zolang dat ze geen geluid maken als je recht uit rijdt is het nooit een keer afgekeurd
Heb ze nu er af, dus wil ze dan nu vervangen als ze slecht beginnen te worden. Niet over een half jaar weer de boel los halen. En geluid maken is al helemaal geen optie, dan worden het gelijk nieuwe! :)


Ga morgen toch de hoezen bestellen, neem ik ze wel mee laat ik er bij de dealer naar kijken. Weet ik het zeker. ;)


Groeten,

Guy
door joTTie
#29832
Wat is een homokineet :?:
Gebruikersavatar
door tim
#29839
ik heb hier nog een foto gevonden die bazz ooit gepost heeft.
Afbeelding
door joTTie
#29848
Dank jullie :D
Gebruikersavatar
door screamer
#29852
Alleen heb ik een ander type als op bovenstaande foto. Zijn 3 verschillende in de loop d'r tijd gebruikt onder TT's dacht ik.
Gebruikersavatar
door screamer
#29863
De dealer er vandaag even naar laten kijken, zijn nog in orde. Speling is normaal, kan geen kwaad. Zou eerder problemen veroorzaken als er geen speling op zou zitten, :)

Morgen het zaakje weer terug monteren.


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door tim
#29865
weeral druk bezig geweest guy. :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]