Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#31634
Emanuel, de stabilisatorstang heeft origineel af fabriek op de stang geperste bussen welke door vuil en trilling kunnen inscheuren/verschuiven... dan gaat t dus vanzelf op verkeerde spanning staan en de koppelstang was er zelfs een goed krom van geworden doordat er spanning op is komen te staan de andere viel wel maar maar toch vervangen. Het onderdeel is niet voor niets herzien aangezien daar de bron van de ellende in zit. Tijdens het uitlijnen valt het niet op je auto hangt van de grond, maar Johan ging ermee rijden en mopperde ook met wat ik hem verteld had (rijdt zelf Audi) we zijn gaan zoeken en vonden iets roest naast een van de rubbers, maar beide bussen waren verschoven en ingescheurd. Daardoor ontstaat er verkeerde spanning naar de spoorstangen en tjah dan kan je alle 3 de delen vervangen, de oude rubbers passen niet op de herziene nieuwe stabilisatorstang dus die vervang je dan gelijk voor de nieuwe rubbers.

Bij rechtdoor rijden zal ik het heel simpel maar spanning op de voorwielen noemen wat merkbaar is in t stuur en gedrag van de auto. Als alles vervangen is rijdt en stuurt de wagen als een nieuwe.
door mwelie
#34213
Even een korte update. Ik ben er eindelijk aan toegekomen om mijn auto naar de garage te brengen om er eens naar te laten kijken. Volgens hen ligt het niet aan iets in de voorwielophanging (dus geen rubber issues of stangen want die waren picobello in orde), maar zou het liggen aan mijn banden en/of velgen. Dat het de banden zouden kunnen zijn was door een aantal van jullie al voorspeld maar dat het ook velgen zouden kunnen zijn verbaasd mij nog al. Ik heb 18inch velgen maar die zouden volgens de garage niet origineel zijn (????). Enfin, 4 nieuwe banden en 4 velgen vind ik wat overdreven voor een probleem wat hooguit wat vervelend is. Zeker gezien mijn banden pas 6 maanden oud zijn.

Enfin, ik rij mijn banden maar gewoon lekker op en de volgende keer zet ik er wel andere 18inch banden op die er op 'horen'....whatever that may be....maar eens kijken of dat helpt...
Gebruikersavatar
door MARK
#34218
Volgens mij heeft een stabiliatorstang nou niet echt invloed op rechtuit rijden......heb ook nog nooit meegemaakt dat een stabiliatorstang uitgelijnt wordt :?

Heb die van mij ontdaan van de rotte bussen en de boel glad gemaakt, vervolgens overmaatse rubbers gemonteerd dus die stang kan draaien wat ie wil maar mij TT gaat gewoon rechtdoor!

Exact wat Jos aanhaalde, het enigste wat je van defecte stabilisatiestangrubbers en koppelstangen meekrijgt is een hoop onaangename herrie als gebonk en het geluid van een oud nest als je over drempels rijdt.

Bespaar je dus onnodige kosten...... :wink:
Gebruikersavatar
door MARK
#34219
Denk dat meneer de uitlijnert iets over het hoofd heeft gezien!..............draaien je wielen trouwens allemaal soepel rond wanneer deze van de grond gelicht zijn??
Gebruikersavatar
door dutchsaint
#37068
De spoorvorming kan toch ook veroorzaakt worden door een brede band met een verkeerde ET waarde voor de auto?
Gebruikersavatar
door MARK
#37085
:D Spoorvorming wordt veroorzaakt door die .......vrachtwagens (veel te zwaar beladen natuurlijk). Het trekken/zoeken is in spoorvorming vooral waarneembaar met brede banden......dat klopt! Test daarom je auto altijd op een vlakke gladde weg!
Gebruikersavatar
door Johnny
#37477
Heren

Er kan maar 1 ding loos zijn als jullie TT naar één kant trekt , namelijk de achterste rubbers in de draagarmen.

Draagarm demonteren , nieuwrubber er in persen , en klaar is ie weer !

Stabistang heeft niks te maken met rechtuit rijden !

Groet

Johnny
Gebruikersavatar
door jos_br
#37480
mwelie schreef:Even een korte update. Ik ben er eindelijk aan toegekomen om mijn auto naar de garage te brengen om er eens naar te laten kijken. Volgens hen ligt het niet aan iets in de voorwielophanging (dus geen rubber issues of stangen want die waren picobello in orde), maar zou het liggen aan mijn banden en/of velgen. Dat het de banden zouden kunnen zijn was door een aantal van jullie al voorspeld maar dat het ook velgen zouden kunnen zijn verbaasd mij nog al. Ik heb 18inch velgen maar die zouden volgens de garage niet origineel zijn (????). Enfin, 4 nieuwe banden en 4 velgen vind ik wat overdreven voor een probleem wat hooguit wat vervelend is. Zeker gezien mijn banden pas 6 maanden oud zijn.

Enfin, ik rij mijn banden maar gewoon lekker op en de volgende keer zet ik er wel andere 18inch banden op die er op 'horen'....whatever that may be....maar eens kijken of dat helpt...
Ook dit kan naar het land der fabelen........ Bij bijv. BMW is de omtrek en ET waarde zeer goed merkbaar, echter bij de TT is het een compleet ander verhaal. Ook zeer brede banden kunnen de boel beinvloeden. Het enige wat echt van invloed is zijn rubbers in de draagarm of zelfs de rubbers in de draagarm achter.

Jos.
door Teun_
#39814
Mijn TT heeft er ook (weer) last van. Het is net alsof er iemand aan het stuur trekt, de auto zwalkt en niet goed spoort en de wielen de auto sterk corrigeren bij het remmen voor een stoplicht. In februari heb ik bij de dealer de spoorstangen laten vervangen, is de voor en achterzijde uitgelijnd en is de sporing van alle wielen afgesteld. Wat maakt dat het nu nog steeds niet goed is?

Heeft iemand een adres waar ze dit goed kunnen verhelpen? Het liefste in de buurt van Tilburg.

Alvast bedankt.
door HansTT
#39819
Hoe kan je zien of draagarm rubbers nog goed zijn, en wat kost het ongeveer om deze te vervangen ?
Het gaat bij mij om de achterste rubbers waar ik aan twijfel.....
Heb trouwens geen last van wegliggingsproblemen.
door Teun_
#41832
Teun_ schreef:Mijn TT heeft er ook (weer) last van. Het is net alsof er iemand aan het stuur trekt, de auto zwalkt en niet goed spoort en de wielen de auto sterk corrigeren bij het remmen voor een stoplicht. In februari heb ik bij de dealer de spoorstangen laten vervangen, is de voor en achterzijde uitgelijnd en is de sporing van alle wielen afgesteld. Wat maakt dat het nu nog steeds niet goed is?

Heeft iemand een adres waar ze dit goed kunnen verhelpen? Het liefste in de buurt van Tilburg.

Alvast bedankt.
Iemand een idee?
Gebruikersavatar
door denders
#41850
Lagers en remschijven nog in orde??

Je weet maar nooit..
Gebruikersavatar
door evanseventer
#41853
Ik heb precies hetzelfde gehad na het uitlijnen. Mijn stuur stond recht maar de auto trok naar rechts. Gelijk terug gegaan en hij heeft de voorbanden van rechts naar links en andersom gezet, eerst dacht ik dat dat onzin zou zijn, maar het was wel opgelost!!!!!
Dit was bij Reedijk banden in Strijen, groothandel in banden en verkoopt mega veel. Ze hadden in mijn geval gelijk, gelukkig. Ik zou dat nog even proberen als ik jou was.
Gebruikersavatar
door Mischa
#41865
Let er alleen wel op dat veel banden maar 1 rij richting hebben. Dus alleen de wielen van links naar rechts wisselen is niet altijd een correcte oplossing. Je zal dan echt de banden eraf en er op moeten laten leggen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]