Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1301
Allebij dezelfde basis blokken en delen dezelfde turbo K03 = 150-180 pk alleen het motormangement is anders en meschien nog een paar andere dingen maar weet het fijne er niet van. en TT met 150 pk is alleen niet in Quattro versie leverbaar.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1302
en dan de prestatie`s

Sinds kort is er een 150 pk versie met voorwiel- aandrijving op de Nederlandse markt. Het koppel is 210Nm tussen de 1.750 en 4.600 toeren per minuut. Deze heeft een topsnelheid van 214 km/h en sprint in 8,9 seconden naar 100 km/h. Op zich dus al ruim voldoende voor het toeren op onze clubdagen. Daarnaast is er de 180 pk met voorwielaandrijving, top 222 km/h en 0-100 in 8,1 sec. Het koppel is 235Nm tussen de 1.950 en 5.000 toeren. De 180 pk met vierwielaandrijving haalt 220 km/h en heeft 8,2 seconden nodig voor de 100 km/h. En de 225 pk met vierwielaandrijving heeft een top van 237 km/h en doet er 6,9 seconden over. Het koppel van deze is 280Nm tussen de 2.200 en 5.500 toeren. Het koppel van de drie motoren is dus zeer vlak. Hierdoor heb je continu de beschikking over een berg trekkracht.

Bron Roadsterclub
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1304
Dan lijkt me een andere chip erin voldoende om de motor wat op te peppen. Ik heb m'n TT vandaag gekocht. Donkergrijs, met bruin-rood leren interieur en 18 inch velgen. Hij is echt schitterend! Ik zal later een foto plaatsen.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1312
erikvandenhurk schreef:Dan lijkt me een andere chip erin voldoende om de motor wat op te peppen. Ik heb m'n TT vandaag gekocht. Donkergrijs, met bruin-rood leren interieur en 18 inch velgen. Hij is echt schitterend! Ik zal later een foto plaatsen.


Welke een 150pk voorwiel aangedreven tt :?:
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1315
Ja, dat klopt. Hij is geimporteerd uit Belgie. Ik neem aan dat daar de 150pk-versie eerder is uitgebracht dan in Nederland? Of zou het toch een 180pk zijn? Dat zou helemaal mooi zijn. Op de papieren staat model:8N9054 en motor: APP.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1318
erikvandenhurk schreef:Ja, dat klopt. Hij is geimporteerd uit Belgie. Ik neem aan dat daar de 150pk-versie eerder is uitgebracht dan in Nederland? Of zou het toch een 180pk zijn? Dat zou helemaal mooi zijn. Op de papieren staat model:8N9054 en motor: APP.
als het een 180pk zou zijn moet het volgens mij een AJQ zijn en een 225pk is een APX/BAM tevens zijn er ook nog even een 163pk, 190 pk en 240 pk uitvoering geweest. Maar staat op het kenteken bewijs geen kw eenheid :?: maar er zijn nog vele andere 20vt motorcode`s .
Laatst gewijzigd door PaulusB op za jul 15, 2006 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1323
Kreeg net van iemand tehoren dat een app=180pk is.
Gebruikersavatar
door abuw
#1334
AUM is een 150 PK motorcode van een TT
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1335
abuw schreef:AUM is een 150 PK motorcode van een TT
Kan ook AGU zijn toch of is dat alleen in de andere type`s vag :?:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1340
AGU levert toch regenpakken? :roll:
Gebruikersavatar
door MARK
#1352
Ook zadeltasjes :D
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1729
Het is inderdaad de 180pk versie! Gelukkig maar...
Gebruikersavatar
door PaulusB
#1731
Beter als 150pk :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]