Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door mawe
#31736
Hoi,

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten kan je op de castrol site nakijken welke olie nu het best geschikt is voor een bepaald type motor. Wat ik nu wel een beetje vreemd vind, waarom geven ze een andere olie op wanneer je als consument zoekt dan wanneer je als professioneel zoekt ?
Als ik bijvoorbeeld kijk voor mijn 2.0 TFSI motor en 'k gebruik dezelfde intervallen, dan krijg ik bij consument de Castrol Edge 5w30 en als professioneel de Castrol SLX 5w30 longlife III (deze laatste wordt nu gebruikt hier).
Is dit nu enkel een andere naam voor eenzelfde product (viscositeitsgetal is toch al 't zelfde) of hoe zou dit eigenlijk in mekaar zitten ?
door allewijn
#31739
Ik vond dit op het internet: "Castrol website still features SLX oils but the new Edge bottles says it replaces that brand"

Ook vond ik dit artikel: http://www.tt-forum.co.uk/forum/viewtop ... 94689a9d23

Snap er zelf ook nog niet zoveel van en moet binnenkort ook nieuwe olie kopen voor mijn TT 180 quattro uit 1999, maar weet nog steeds niet echt welk merk, welk type en welke viscositeit nou gewenst zijn.
(dus kroon of mobil of castrol en dan nog hun bijbehorende types en 0W30 of 5W30???)
(ook denkend aan feit dat ik nu geen longlife onderhoud heb, dus gewoon om 15000 een beurt, maar wil switchen naar longlife, dus om 30000 een beurt)
Gebruikersavatar
door svkaster
#31755
allewijn schreef: (ook denkend aan feit dat ik nu geen longlife onderhoud heb, dus gewoon om 15000 een beurt, maar wil switchen naar longlife, dus om 30000 een beurt)
Hoi Allewijn, ik ben geen expert op het gebied van olie, maar volgens mij kun je niet zomaar over switchen naar longlife, als je auto van voor 2001 is en afgeleverd is als "gewoon"\

Bij mijn eten is er meer veranderd, dan alleen maar andere olie!

Iemand meer ervaring hiermee?


Stefan
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]