Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#32268
Ik heb een vermoeden dat mijn verbruik licht gestegen is (+/- 0.5L/100 - gescheckt via cruiscontrole) en vraag me af of ik ergens met vagcom kan nagaan of de verhouding lucht/brandstof ok is. Het zou mogelijks vuile filter kunnen zijn, maar ik meet eerst liever ipv het dekseltje te openen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt :wink:
Gebruikersavatar
door sweeper
#32288
Het is sneller deksel te openen en nieuw filter te plaatsen. De papieren filters gaan niet zo lang mee.

Wil je het goed met vagcom kunnen meten moet je met de computer op je schoot gaan rijden en uitlezen volgens mij.

Als je het gelijk goed wil doen plaats je een vervangend filter van bijv. Pipercross.

http://limpex-sport.nl/index.php en dan kijk je onder LUCHTFILTERS & SYSTEMEN. Staat een heel verhaal over hoe en wat.

Voordeel van zo'n filter is dat je nooit meer een andere koopt. Je kan ze zelf reinigen in warm water met een beetje spiritus.

Met de Cyclone (zie zelfde site) heb ik ook goede ervaringen in meerdere auto's & zeilboot (zowel diesel als benzine) wat betreft schonere & zuinigere loop.
Het duurt wel even voordat het optimaal resultaat geeft.

Tilburg moet voor jouw geen probleem zijn.
Heb je gelijk een leuk ritje met de TT. :wink:

Ander veel voorkomend probleem met VAG auto's is de luchtmassa meter (LMM). Bij mij was hij niet stuk, dus geen vagcom fout, maar gaf onvoldoende signaal zodat de lucht brandstof verhouding te arm werd en er vermogens verlies was.

Succes,

gr. Eric
Gebruikersavatar
door hotbot
#32293
Bedankt - zal hem dan maar eens open doen
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]