Het is sneller deksel te openen en nieuw filter te plaatsen. De papieren filters gaan niet zo lang mee.
Wil je het goed met vagcom kunnen meten moet je met de computer op je schoot gaan rijden en uitlezen volgens mij.
Als je het gelijk goed wil doen plaats je een vervangend filter van bijv. Pipercross.
http://limpex-sport.nl/index.php en dan kijk je onder LUCHTFILTERS & SYSTEMEN. Staat een heel verhaal over hoe en wat.
Voordeel van zo'n filter is dat je nooit meer een andere koopt. Je kan ze zelf reinigen in warm water met een beetje spiritus.
Met de Cyclone (zie zelfde site) heb ik ook goede ervaringen in meerdere auto's & zeilboot (zowel diesel als benzine) wat betreft schonere & zuinigere loop.
Het duurt wel even voordat het optimaal resultaat geeft.
Tilburg moet voor jouw geen probleem zijn.
Heb je gelijk een leuk ritje met de TT.
Ander veel voorkomend probleem met VAG auto's is de luchtmassa meter (LMM). Bij mij was hij niet stuk, dus geen vagcom fout, maar gaf onvoldoende signaal zodat de lucht brandstof verhouding te arm werd en er vermogens verlies was.
Succes,
gr. Eric