Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Stijn
#32842
Ik heb een TT 1.8 uit 2004 en een van de zaken die ik mij wel eens in negatieve zin opvallen zijn de remblokken. Ze missen iedere esthetiek terwijl dat bij sportauto's toch anders is. Let wel, het gaat hier om de houders, dus niet de remblokken zelf. Nu heb ik de vraag of hier een makkelijke oplossing voor is voorgelegd aan mijn vaste dealer, maar de medewerker in kwestie vond dat niet zo'n goed idee. Waar het om gaat is de warmte afvoer en die wordt kennelijk gehinderd als de remblokken een kleurlaagje hebben waar dat niet voor ontworpen is. Nu kan ik het mis hebben, maar een opgespoten laag van spuitverf moet niet erg dik zijn, hoogstens een paar micrometer. Kan een remblok dat aan? Ik rem al zo weinig.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32844
Beste Stijn,

Dit is echt geen probleem. Mijn remklauwen zijn ook voorzien van een rode lak laag.

Zie foto:

Afbeelding

Charlotte van carstyling Oss verkoopt setjes met lak e.d. die hiervoor speciaal bedoeld zijn.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32850
Ook die van mij zijn afgelopen zomer geverfd me zo'n setje (van Motip). Wel is het makkelijk als je een brug ter beschikking hebt, dan kun je ze alle 4 in een keer doen. Dat scheelt enorm veel tijd. Ik moest het doen met een krik op de oprit, wiel voor wiel en dan ben je toch al gauw wat uurtjes verder...
Maar het is wel goed te doen hoor. Ik had gekozen voor de verf met een kwastje, dan hoef je niet alles af te plakken, maar dat is mijn bevinding natuurlijk :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Mischa
#32856
De verminderde warmte afvoer zal, volgens mijn gedachte dan, echt pas invloed gaan hebben als je op het circuit gaat rijden. Hoeveel en hoe lang rem je nou inderdaad achter elkaar met normaal gebruik? Als het echt zo slecht zou zijn zou je ook geen sportwagens fabrieks-af al met gekleurde remklauwen zien rijden, maar alleen met blank metaal.

Zoals Joop al zegt is een brug wel het fijnste. En let heel goed op wat je verf. De verf kan soms tussen delen komen die voor de werken wel gewoon los van elkaar moeten blijven.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32861
Zag laatst iemand rijden, die had ook alles rood geschilderd.... Echter, hij had gewoon trommelremmen, dus had hij die maar geheel rood gemaakt :D
Het zag er in ieder geval écht niet uit :roll:
Gebruikersavatar
door Vincentos
#32865
Happy Socks schreef:Zag laatst iemand rijden, die had ook alles rood geschilderd.... Echter, hij had gewoon trommelremmen, dus had hij die maar geheel rood gemaakt :D
Het zag er in ieder geval écht niet uit :roll:
Als ik zoiets zie dan begin ik toch wel erg hard te lachen :lol: .

Die van mij zijn ook ''geschilderd'' . Je moet er zeker de tijd voor nemen, alles moet goed drogen.

Groetjes,
Vincent
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#32870
Goed zuiver maken en ontvetten is ook érg belangrijk!
De remklauwen zijn over het algemeen nou niet de meest schone onderdelen van een wagen, zeker als ze al een aantal jaartjes meegaan :wink:
Geef daar dus extra aandacht aan als je ze gaat kleuren :idea:, dan heb je er ook het langst plezier van :thumbright:

Groeten
Joop
door Stijn
#33039
Happy Socks schreef:hij had gewoon trommelremmen, dus had hij die maar geheel rood gemaakt
Ik ga er gemakshalve van uit dat mijn thread niet over trommelremmen gaat, mocht ik ze hebben. Begrijp ik goed dat de forumleden hun eigen remhouders schilderen? Ik laat dat soort dingen graag door anderen doen, mede gegeven het werk wat daar in zit, maar dat zal niet bij mijn huidige garagehouder zijn, want ik heb weinig zin in zijn geklets. Moet ik speciale bedrijven daarvoor benaderen? Waar moet ik op zoeken?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]