Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#33281
Hallo,

Heb daarnet al een vraag gesteld bij technische problemen, maar dit is iets anders : het alarmpje komt tevoorschijn dat mijn ruitensproeivloeistof bijna op is. De vorige eigenaar zei me dat ik dit gewoon kan opvullen met water?? is dit waar of moet ik zoals bijna elke auto het opvullen met zo'n product.

Mvg Kenny
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33283
Met water?! Hmm, nee zou ik zeker nooit doen.....
Gewoon een jerrycan met ruitensproeiervloeistof gaan halen, kost maar een paar euro voor 5 liter.
Er bestaat wel een verschil in zomer- en wintervloeistof, heeft te maken met een antivriestoevoeging. Vaak zijn de zomervloeistoffen roze of geel van kleur en de winteruitvoering is vaak blauw.
Ook zitten er in de ruitensproeiervloeistof schoonmaakmiddelen om de ruit zuiver te maken van bijv. insectenresten, spatten van je voorligger e.d.
Gewoon water doet dat allemaal niet en zal bij een goede nachtvorst waarschijnlijk alleen maar ijsklontjes tegen je voorruit gooien :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Mischa
#33292
Tja, in de zomer kan je best wel eens een keertje wat water er bij gooien in geval van nood. Maar zoals Joop al zei, ik zou het in deze periode ten zeerste afraden.

Gewoon even bij de pomp/halfords/autoshop/gamma/karwei/etc. een jerrycan halen en er in gooien :)

M.v.g.

Mischa
Gebruikersavatar
door tony
#33302
:D die kon ik nog niet ruitenvloeistof met ontdooifunctie
lijkt me super,
dankje Joop

groet ton :D
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33311
tony schreef::D die kon ik nog niet ruitenvloeistof met ontdooifunctie
lijkt me super,
dankje Joop

groet ton :D
"Super" zullen ze er niet voor gebruiken denk ik :P :D, maar ik zag het ook voor het eerst. Misschien eens proberen :roll:

Fijn weekend en de groeten,
Joop
door KennyTT
#33313
haha :) welja kijk heb gisteren achter 5L geweest, alles erin bijna mss 1Ltje over.

Mgv
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]