Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door KennyTT
#33312
hallo,

Heb mijn TT van 99 pas enkele dagen, ook de mijne is destijds van duitsland naar belgië gekomen :)

Op mijn hendel om mijn ruitenwissers aan te zetten, zit behalve de knop om de boordcomputer te bekijken/resetten ook nog een hendeltje van 3 standen ofzo, iemand een idee wat dit is? want ik zie niks veranderen wanneer ik dit klein hendeltje verzet naar voor of achteren? hopelijk is dit niet een te domme vraag :oops: Ook heb ik in de voorbumpers mss sproeiers zitten omdat voor de lichten ( Xenon trouwens ) plaatjes zitten die mooi met de bumper weg zitten, alsof er iets achter zit?

Mvg Kenny
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#33314
Vanaf blz. 82 van je handleiding vind je alle functies van de hendel :wink:
De handleiding behoort normaal gesproken in een speciaal vakje recht onder het stuurwiel te zitten :idea:
Geen handleiding? In de link in m'n onderschrift vind je een mogelijkheid om er aan te komen :!:

De klepjes die je in de voorbumper ziet zitten zijn van de koplampsproeiers. Deze worden geactiveerd door, met ingeschakeld contact & de verlichting aan, de hendel een paar tellen naar je toe te trekken. Als eerste zie je de gewone ruitensproeiers in actie komen en na die paar tellen komen de koplampsproeiers automatisch naar buiten.

Mocht dit onverhoopt niet willen werken, dan kan het zijn dat er een zekering kapot is (had ik toen ik het voor het eerst wilde proberen).

Succes!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door TTdriver
#33315
dat hendeltje is om de interval te regelen
als je het hendeltje op een ander standje zet zullen de wissers eerder of later wissen
dus om de 3sec of om de 6sec
door KennyTT
#33328
heb het vandaag allemaal eens bekeken, en inderdaad bij het sproeien komen er sproeiers ook vanuit mijn bumper tevoorschijn :) leuk hehe. Mijn handleiding heb ik net zoals alle papieren en onderhoudboekje, enkel wel in het duits maar nu denk ik al mijn vragen te weten dankzij dit forum :) met de tijd enkele andere dingen toepassen aan wagen, dus zal ik hier wel een hele tijd blijven hangen ;)

Mvg Kenny
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]