Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door wish
#33795
men pa en ik gaan de koppeling vervangen, deze slipt namelijk door.
nu men vraag
wat moet allemaal mee vervangen worden als de koppeling vervangt?
men pa is wel redelijk handig met die dingen , maar toch is er een boek of iets op het internet dat de grote stappen uitlegt van het vervangen van de koppeling bij een tt?
nu de koppeling vervangen wordt ga ik in ene keer nieuwe olie en filters zetten,
wat voor olie gebruiken jullie?
grrtzzz en alvast bedankt
Gebruikersavatar
door MARK
#33796
:) Wel even benieuwd naar de kilometerstand

Voor het vervangen van de koppeling;

- Koppelingsplaat
- Druklager + toplager
- Als je geld over hebt......Twee-massavliegwiel (aanrader)


Let tevens op dat je alle bouten vervangt! Dit zijn rekbouten en mogen slechts 1 keer gebruikt worden. Hanteer bij montage de juiste aanhaalmomenten.

Olie

Heel veel succes (hoop voor je dat er een brug aan te pas komt) :wink:
door wish
#33797
ok bedankt !
ik heb 90000 km.... niet echt veel vindt ik o_O
vliegwiel ook vervangen? voorwat en moest ik ze vervangen origineel of sachs ofzo?
grtz
Gebruikersavatar
door MARK
#33802
Zow! :shock: ................zware voet meneer? :D

Gewoon originele onderdelen toepassen!
door wish
#33804
ik heb er maar 15000 mee gereden.....
de vorige eigenaar heeft een zware voet gehad of er is met de teller geknoeid >><<
groeten
Gebruikersavatar
door MARK
#33805
:D Ik heb eens een Seat Altea TDI in de werkplaats gezien met 38000 km en de koppeling met 2-massavliegwiel waren helemaal aan vellen getrapt......dus we sluiten het niet uit he?!

Als jij het niet was, dan heeft de vorige eigenaar er aardig de gang in gehad......kilometerstand is als het goed is wel te achterhalen met NAP mits het hier geen imporTT auto betreft!

Controleer na het demonteren van de delen ook even op de aanwezigheid van olie, misschien is de krukaskering lek (vervang deze trouwens ook meteen) je bent er dan toch bij! Moet wel even de Carterpan gedemonteerd worden. :roll:
door wish
#33809
ok zal ik doen! bedankt
Gebruikersavatar
door bazzz
#33813
heb die van mij ook laten vervangen bij 115.000 op de teller... wel vaker gehoord bij TT's dat het koppelingsplaten vroeg aan vervanging toe waren.

vervang naast je koppelingsplaat ook het 2-massa vliegwiel werd mij althans destijds aangeraden ( niet door een dealer maar een handige haas ;) )
Gebruikersavatar
door Vincentos
#33817
@ bazz.

Merk je dan veel verschil na het vervangen van de koppelingsplaten? De teller van mijn TT staat op 120.000 maar ik heb niet echt het idee dat ze versleten zijn. Eerlijk gezegd weet ik niet echt het verschil hoe het aan moet voelen :lol:

Kan ik het ergens aan zien?
Groeten,
Vincent
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#33818
je merkt het snel genoeg dat je koppeling versleten is. als je gas heeft en de toeren gaan wel omhoog
maar de snelheid van de auto blijft gelijk dan is er sprake van een versleten koppeling.
Gebruikersavatar
door bazzz
#33829
en er komt een verschrikkelijke stank vrij ;)

mooie test is handrem aantrekken, 1e versnelling gas geven en dan koppeling omhoog laten komen. kun je koppelingspedaal bijna geheel boven ( of helemaal) laten komen dan is er toch iets mis.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]