Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door bener0
#35790
Hi ,

Heb ook net mn koppeling slippend(km stand 146.000)

1.5 maand na chiptuning bij *** is hij gaan slippen.
Hij staat nou bij de handelaar waar ik hem 11 maand geleden gekocht heb voor reparatie van diverse dingen onder garantie.
Dus ik hoop dat de koppeling ook onder garantie gemaakt kan worden.
Het is wel een bovagdealer , maar garantie? Hoor ik nog.

Fijn dat het voor jou zo voordelig is verlopen, beter dan een audidealer die 100 euro per uur vraagt! :wink:
Gebruikersavatar
door luukTT
#35793
Ik neem aan dat het wel bij de garantie inzit... tja... en dan voelt zo'n koppeling ineens heel anders.... gewoon in 1 ruk doortrekken naar de 220 zonder dat iritante geslip.... dus die van jou heeft nu een chip... 200 pk ??
Gebruikersavatar
door bener0
#35860
van 180pk 230nm naar 215pk 340nm. En dat merk je :D
Gebruikersavatar
door jos_br
#35886
Koppeling is een slijtagedeel en valt altijd buiten de garantie, zeker wanneer er getuned is.........

Jos.
Gebruikersavatar
door luukTT
#35896
Klopt idd. ook weer, bij tunen geen garantie...en het blijft een vorm van slijtage... Ik ben er in elk geval super blij mee !!!
als vanouds..

Tot de volgende keer Jos !!

luuk
Gebruikersavatar
door remarc
#35916
bener0 schreef:
Heb ook net mn koppeling slippend(km stand 146.000)
1.5 maand na chiptuning bij *** is hij gaan slippen.


Toevallig, heb ook ergens in december mijn tt laten chippen bij de *** en heb nu de 143.000 km bereikt. Wanneer ik nu met name in z'n 3, 4 of 5 versnelling wil versnellen en het gas ff goed intrap gaat de toeren wijzer beduidend sneller vooruit dan de km teller, vervolgens lijkt het net of dan ineens de koppeling zich herpakt (net als een automaat auto) en gaat hij weer als de brandweer :? Ik neem aan dat ik dus ook het welbefaamde koppelingsprobleem heb!?

LuukTT schreef;
Auto net opgehaald bij Jos (JB- autoservice) de auto koppelt als nooit te voren, byzonder snel hersteld... en voor een zeer schappelijke prijs. Hij heeft ook direct (volgens afspraak) het vliegwiel vervangen....
Ik ben er zeer over te spreken en zal Jos dan ook zeker aanraden bij alle TT bezitters...


Ik kan nergens in dit topic lezen wat jij nu kwijt was bij JB-autoservice??
Gebruikersavatar
door luukTT
#35922
Ik was voor de hele "operatie" € 750,- kwijt.dit is incl.vliegwiel... is goed en snel opgelost.
Toen ik bij hem in dieverbrug was, waren er meerdere mensen die veel kilometers gemaakt hadden omdat hij zo'n goede naam heeft. En Boxtel - Dieverbrug is best te doen (ca.200 Km)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36511
remarc schreef:Wanneer ik nu met name in z'n 3, 4 of 5 versnelling wil versnellen en het gas ff goed intrap gaat de toeren wijzer beduidend sneller vooruit dan de km teller, vervolgens lijkt het net of dan ineens de koppeling zich herpakt (net als een automaat auto) en gaat hij weer als de brandweer :? Ik neem aan dat ik dus ook het welbefaamde koppelingsprobleem heb!?
Jij mag niet meer raden... :lol:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]