Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#34123
Hey iedereen,

Ik zit hier nog maar net op het forum en heb reeds voor mijn vragen de zoekfunctie gebruikt waardoor ik al iets wijzer ben geworden.

Nu heb ik reeds verschillende keren gelezen dat een LPG installatie van Prins autogas er het beste zou uitkomen, echter heb ik reeds op twee adressen hier in België een offerte aangevraagd en bij één van de twee stellen ze voor om een LANDI LSI systeem in te bouwen.

Een stukje uit de offerte:

"Geachte heer/mevrouw,
Ik dank u voor de interesse die u stelt in onze producten en onderneming.
Voor uw wagen adviseer ik een LANDI LSI systeem. Dit systeem is volgens mij
momenteel het meest geschikte systeem dat er op de markt verkrijgbaar is. Met dit
systeem is het verschil met het rijden op benzine en LPG niet waarneembaar"

Naar aanleiding van hetgeen ik op het forum al heb gevonden aan info, ging mijn voorkeur dus uit naar het Prins autogas syteem...

Echter, daar waar ik eventueel mijn Prince autogas systeem zou laten steken, hebben ze weer geen ervaring met het paatsen in een Audi TT.

Misschien een domme vraag: ik heb een Audi TT, 1800, 132 KW, 180 PK en volgens de verkoper is dit een Turbo. De garage waar ik dus eventueel de Prins installatie zou laten steken zegt me echter dat het geen Turbo is...

Wat is jullie advies hierover? Hoe kan ik zien dat het een Turbo is of niet? Ik betaal alvast meer verzekering daar hij onder de sportwagens valt voor de verzekering hier in België... :roll:

Als het idd een Turbo is en deze garage blijft beweren van niet, dan zie ik het ook al niet meer zitten om daar een Prince installatie te laten plaatsen maar uit te wijken naar één van de adressen waar jullie geweest zijn voor je gasinstallatie...

Graag jullie advies, ik geraak er zelf niet uit momenteel :cry:
Gebruikersavatar
door Mischa
#34125
Alle TT's, met uitzondering van de 3.2 V6, hebben turbo motoren. Het is dus helaas inderdaad duidelijk dat de garage, waar ze de Prins installatie zouden kunnen doen, geen ervaring hebben met de TT's..... :roll:

Helaas verder geen ervaring met de LPG installaties in TT's...
door rokky
#34126
hmmm zo te lezen weet je motorisch niet zo heel veel van je eigen auto.
Jou TT heeft zeker een Turbo, alle MK1 TT's hebben een turbo met uitzondering van de 3.2, 6 cilinder.
Of het moet in Belgie anders zijn maar dat lijkt mij sterk.

Wat me nog meer verbaasd is dat jou inbouw garage zegt dat hij geen turbo heeft. Bij hen zou ik hem dus zeker niet in laten bouwen als ze dat niet eens weten......

Wouter
Gebruikersavatar
door Extreme
#34127
Alvast bedankt Mischa en Wouter.
rokky schreef:hmmm zo te lezen weet je motorisch niet zo heel veel van je eigen auto.
Jou TT heeft zeker een Turbo, alle MK1 TT's hebben een turbo met uitzondering van de 3.2, 6 cilinder.
Of het moet in Belgie anders zijn maar dat lijkt mij sterk.

Wat me nog meer verbaasd is dat jou inbouw garage zegt dat hij geen turbo heeft. Bij hen zou ik hem dus zeker niet in laten bouwen als ze dat niet eens weten......

Wouter
@ Wouter: wat betreft bovenstaande toch enkele bemerkingen van mijn kant :wink:

- ik heb idd nog geen grote motorische kennis wat betreft mijn wagen, ik heb hem nog maar een paar dagen, en dat is dan ook de reden waarom ik mij heb ingeschreven op het forum. Om bij te leren. Een dame is van nature niet zo aangelegd voor al die technische dingen, wij moeten het dan ook in vele gevallen doen door zelf op zoek te gaan naar de nodige info...

- wat betreft mijn vraag over de Turbo: ik wist dat mijn wagen Turbo heeft, doordat de verkoper me dat had meegedeeld en ik er ook reeds op het internet over had gelezen. Echter, toen die garagehouder bij hoog en bij laag bleef beweren dat mijn TT geen Turbo zou hebben ben ik dus uiteindelijk toch beginnen twijfelen, wat volgens mij heel normaal is als je nog maar net zo een wagen hebt en nog volop aan het leren :wink:
Hoe dikwijls ik ook zei dat het WEL een Turbo betreft, hij bleef maar bij zijn eigen mening... :evil:

Toch bedankt voor de bevestiging, ik weet alvast dat ik mijn autootje NIET bij deze garagehouder achterlaat voor het plaatsen van een gasinstallatie :?

Verder op zoek dus naar een geschikt adres!
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#34128
Hallo Extreme

Ook ik rij al een jaar of 2 zonder enig probleem met een prince installatie, voor zover ik voel geen echt vermogensverlies (al denk ik dat dat pas echt meetbaar is op een testbank)

vannwaar in Belgie ben je? ik heb mijn installatie in Genk laten plaatsen.
Als die instalateur niet weet dat het een "turbo" is stel ik me toch wel wat vragen bij zijn kennis over auto's:dat staat toch in elk boek wat je open doet !

indien nog meer vragen stel ze gerust!

groetjes
Gebruikersavatar
door Extreme
#34129
Rikkie666 schreef:Hallo Extreme

Ook ik rij al een jaar of 2 zonder enig probleem met een prince installatie, voor zover ik voel geen echt vermogensverlies (al denk ik dat dat pas echt meetbaar is op een testbank)

vannwaar in Belgie ben je? ik heb mijn installatie in Genk laten plaatsen.
Als die instalateur niet weet dat het een "turbo" is stel ik me toch wel wat vragen bij zijn kennis over auto's:dat staat toch in elk boek wat je open doet !

indien nog meer vragen stel ze gerust!

groetjes
Tja tuuuurlijk :lol:

Een adresje daar in Genk zou handig zijn :wink:

Alvast bedankt!

Als er nog iemand info of opmerkingen heeft, laat maar weten hé, hoe meer ik te weten kom hoe liever :D
door Harold
#34215
.. of jij rijdt in een tubro-loze 3.2 liter V6 zonder het te weten...
Heeft de inbouwer toch gelijk ! :lol: :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]