Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#34220
ik ben op zoek naar iemand in de buurt van amsterdam of arnhem die onderhoud/reparaties goed kan uitvoeren. Heb inmiddels diverse negatieve ervaringen met de officiele audi dealer(s) dus ik ben op zoek ben naar een alternatief.
problemen:
-bij snel acceleren/plankgas heeft de motor boven de 5000 toeren totaal geen vermogen meer, het is net of ik de koppeling intrap, hij stottert dan een paar keer en als ik doorschakel doet hij het weer. tegenwoordig gaat ook het lampje van de esp branden. Lampje is weer uit als ik de auto opnieuw heb gestart en krijg ook de melding 'ok''
Als ik normaal rij is er geen probleem, is er voldoende vermogen
- verwarming bestuurdersstoel doet het niet meer goed (alleen de wangen)

Dit 1e probleem heb ik al eerder gemeld bij de audi dealer, na wat onderzoek niets gevonden, wel wat reparaties gedaan: luchtmeter en 'ventiel' vervangen zie ik op de rekening. Daarna leek het probleem opgelost. Maar na een tijdje weer hetzelfde probleem. Weer naar de dealer, weer niets gevonden. Afgelopen week dit probleem een paar keer gehad en nu ook icm het brandende esp lampje (wat aan gaat en blijft)
Geprobeerd een afspraak te maken bij dealer, maar ben niet eerder welkom dan over een paar weken. Heb op dit forum gelezen dat het wellicht iets te maken heeft met of de bougies (heb net een grote beurt laten doen, horen die dan niet vervangen te worden?) of de coilpacks of de bobines. Heb nu maar een afspraak gemaakt bij een universele garage om een de bougies te laten vervangen en te kijken of dat het probleem is. Ik ken die garage verder niet, maar ze hebben wel apparatuur om de auto uit te lezen, dus geef ik het maar een kans, maar zoek dus iemand die gespecialiseerd is...
tt 225pk quattro
2001
89000 km
paar maanden geleden laten chippen bij tunex. zeer tevreden over het resultaat, veel meer koppel. Ik geloof niet dat het probleem hiermee te maken heeft aangezien ik er al last van had voordat hij gechipt was..... Kan iemand mij helpen of een goede garage aanbevelen?
Gebruikersavatar
door Marcellos
#34221
ik heb er geen ervaring mee maar heb gelezen dat deze goed is en niet te duur en redelijk in de buurt van amsterdam (half uurtje):

http://www.autoservicejaron.nl/Contact.htm

Ben in ieder geval van plan mijn auto daar in onderhoud te doen.
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34231
Hoi tt225fra,

Jammer dat je zulke problemen met je huidige dealer hebt.
Met luchtmeter en ventiel, bedoel je waarschijnlijk de luchtmassameter en de N75 (Magneetventiel voor de laaddrukbegrenzing)

Je zou je TT even moeten uitlezen met vag-com om te zien wat exact jou probleem voor je ESP is.
Ik had hetzelfde, eerst je ESP lampje af en toe branden, en na het opnieuw starten was het even weg, het kwam steeds vaker en hardnekkiger terug...

In mijn geval was mijn Sensor dwars versnelling G200 defect, en vervangen voor 185,- euro incl. btw
Daarna nooit meer problemen gehad.

Voor je motorische storing, heb ik geen ervaringen... succes met het oplossen en vinden van een prima garage.
Groetjes Ingmar
door ovdoorn
#34244
Inderdaad jammer als je niet volledig van je TT kan genieten.
Sinds deze zomer ben ik ook bezitter van een TT 225pk met 94K op de teller en omdat deze een 90K beurt nodig had ben ik op zoek gegaan naar een goede garage. Na wat belletjes ben ik uitgekomen bij Ton Loogman in Eemnes, dit was een VAG garage en heeft onlangs haar dealerschap verkocht. Men is dus gespecialiseerd in met name VW en Audi echter nu met een vriendelijker tarief en service. Enkele weken na de beurt (+distributie) ging bij mij de termostaat kapot, die hebben ze toen direct kosteloos vervangen. Ook al kost een thermostaat maar 3 tientjes is het toch bijzonder vriendelijk.
www.tonloogman.nl
Gebruikersavatar
door MARK
#34245
Het geeft toch te denken als je vaak hoort dat een Thermostaat kapot gaat nadat 1 keer de koelvloeistof eruit is geweest bij kilometerstanden van 90 + :?

Zelf trouwens ook diverse malen meegemaakt.....vanaf nu, gewoon mee vervangen!
Gebruikersavatar
door Ingmar
#34252
Nou Mark daar zeg je wat!

Ik heb ook pas mijn distibutie + waterpomp laten vervangen bij de audi dealer...
En idd daarna temperatuurproblemen... Ik had de link zelf niet gelegd, maar ben het er helemaal mee eens...

Misschien wat voor in de sticky bij distibutieriem? distibutie = thermostaat vervangen?
Fijn weekend,
groetjes Ingmar
Gebruikersavatar
door winkeltje
#34788
verrek, dat had ik ook, na het vervangen van de distr enzo.
leek alsof de auto niet warm werd (volgens temp meter in dashboard)
is ook weer overgegaan na een enkele dagen, niks aan gedaan.
#36889
waar de audi dealer steeds met hetzelfde antwoord kwam: 'we kunnen niets vinden' heb ik de bougies maar laten vervangen bij een universele garage. Probleem was hierdoor niet opgelost. Uitlezen gaf de melding dat er iets niet helemaal ok was met de luchtmassameter. Dus deze laten vervangen en toen kwam het probleem naar boven: de luchtpomp was deels gevuld met roestwater. Dus pomp laten vervangen, nieuw luchtfilter en nieuwe llm. Probleem is opgelost en hij gaat weer als een speer.
door Harold
#36895
tt225fra schreef:......en toen kwam het probleem naar boven: de luchtpomp was deels gevuld met roestwater...
Wat moet ik mij voorstellen bij een "luchtpomp" ?
Een turbo is een luchtpomp, maar heb jij deze "zomaar-even" laten vervangen ?

Gr
Harold
Gebruikersavatar
door Mischa
#36896
ALs de turbo half vol met roest water zou staan was het probleem nog wel een stuk erger geweest. Ik denk dat hij doelt op de secunaire luchtpomp. Op de AJQ motor na heeft volgens mij iedere 1.8T motor deze er op zitten "voor een beter milieu" de exacte werking durf ik zo snel alleen niet te zeggen. Maar deze staat gelukkig dus, naar mijn weten, helemaal los van de turbo.
Gebruikersavatar
door tony
#36901
hoi

had ik ook,.. mijn sec. luchtpomp, zat ook vol met water,
daardoor kwam er uiteindelijk water in de lmm en zo happerde de moter
bij snel optrekken.
lastig probleem als er wenig over bekend is

groet ton :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#36904
Wat Mark aangaf had ik ook. distributieriem, waterpomp & spanrol vervangen. Nieuwe Koelvloeistof erin, en na een par weken slecht starten tijdens de koude dagen. Bleek temp. sensor stuk te zijn.

Mijn stotteren heb ik nu opgelost door een andere N249 ventiel te vervangen. Deze regelt het openen/dichtgaan van de DV. De N75 doet datzelfde voor de waste-gate.

De LMM, N75, N249, Bougies, Bobines, & sec. luchtpomp lijken veel terugkerende probleempjes voor het 1,8T blok te zijn in al zijn versies. Die allemaal inhouden/stotteren, & vermogensverlies geven.

De sec. luchtpomp is voor mij het enige bovenstaande waar nog niet naar gekeken is.

Ik kan je overigens aanraden om naar Auto Strijder te gaan.
Dit is een familie bedrijf VW dealer/Audi garage met goede aandacht & goede monteurs.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]