Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#35492
Gisteren de remschijven + blokken rondom vervangen, deze waren namelijk aan vervanging toe zo is uit de aankoopkeuring gebleken.
Op zich geen punt want het was al iets wat ik op mijn lijstje had staan.

Ik heb uiteindelijk gekozen voor Brembo remschijven van ATD met Ferodo DS2500 remblokken. Ik heb andere remschijven overwogen zoals schijven van Tarox en van Sandtler.
De Tarox schijven zijn gegroefd, echter de prijs lag zelfs met korting aan de vrij hoge kant.

Voor mij bleven de Sandtler X en de Formel schijven over, deze zijn beide geboord. Qua prijs zijn de Sandtler schijven iets voordeliger echter ik heb wat korting kunnen regelen op de Formel schijven zodat het niet al te veel scheelt en de combinatie Brembo + Ferodo staat op internet goed aangeschreven.

Het verwisselen van de schijven en blokken ging prima op de brug. De achterkant zat wel flink vast maar ook dat is gelukt. Voor de achterkant heb ik een rem-terugstel-set gebruikt, dit scheelt een hoop gedoe.

Hieronder een foto van de voor- en achterschijf
Afbeelding

Wat foto's van op de brug
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

En nog eentje van de voorschijf achter de velg
Afbeelding

Groeten,
Ramon
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op wo mei 12, 2010 16:12, 3 keer totaal gewijzigd.
door allewijn
#35496
Staat de TT weer érg goed!
Makkelijk hoor, als je zelf de beschikking over een brug hebt.
Ikzelf heb sinds twee weken ook 4 nieuwe schijven en 8 nieuwe blokken.
Ik heb het bij mijn grote beurt gewoon door mijn garage laten doen (en nog vele andere zaken, zoals fusee en stuurkogels).
Ze hebben bij mij schijven en blokken van 'Bosch' gebruikt.
Niks slechts, dat wordt vaak in garages (geen audi garage) gebruikt als vervanging van origineel.
Het remt waanzinning goed (mijn vorige schijven en blokken waren dan ook echt heel dun en op), maar het nadeel vindt ik dat de schijven nu al bij het hart roesten...
(zou ik dit nog zwart kunnen spuiten?)
Heb jij met jouw schijven ook last van roest?
Hoe is de remkracht t.o.v. origineel?
En niet gelijk je remklauwen meegespoten (zwart of rood)?> Want die van jou zien er al net zo lelijk grijs en vies uit als die van mij (ik moet ze van de zomer ook nog lakken en logootjes op plakken).

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door screamer
#35497
Zien er goed uit. Merk je ook verschil met remmen?

Waarom niet gelijk de klauwen en de binnenkant van je velgen goed schoon gemaakt? Je kon er nu toch goed bij, ziet het er gelijk weer een stuk frisser uit.


Guy
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#35500
Ik heb de kopsekant van de schijven behandeld met hammerite. Het roesten zal nu dus een stuk minder snel moeten gaan gebeuren.
Was wel van plan om de remklauwen te behandelen maar dat komt van de zomer wel, ben er nog niet uit welke kleur ik het ga doen.

Remkracht is beter dan wat ik had maar dat is logisch gezien de staat van de vorige remschijven.
Kan nog niet vol in de ankers omdat je de eerste 500KM moet inremmen.

Heb trouwens geen eigen brug, maak gebruik van een doe-het-zelf garage bij mij in de buurt.
door TTfreak
#35502
Ik heb zelf bovenstaande laten monteren, echter merk ik weinig verschil met remmen.
Zien er wel strak verder
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#35521
@TTfreak: Vreemd dat je geen verbetering voelt, je mag toch wel aannemen dat alleen de Ferodo blokken een verschil zouden moeten maken.
Remschijven zijn remschijven, zolang je niet naar een big-brake kit gaat kun je alleen een verbetering realiseren t.o.v. de standaard remmerij door de remblokken te upgraden.

Heb je de remvloeistof ververst? Schijnt dat oude remvloeistof de remkracht kan beinvloeden.
Gebruikersavatar
door sonix
#35786
Hallo,

Ik vul dit topic even aan omdat ik een probleem heb met de keuring van mijn TT omwille van de remschijven.
Ik heb deze vervangen met geperforeerde remschijven met kevlar remblokken van Zimmermann. Heel tevreden van, bijten veel harder dan de originele.
Bij de keuring vorige maand kreeg ik wel het probleem dat ik de juiste documenten erbij moet kunnen voorleggen.
Ik heb de TUV papieren, maar dit is niet voldoende.

Daarom had ik graag geweten of iemand van jullie nog zijn oude originele remschijven (vooraan) heeft liggen, ik heb deze namelijk weggegooid.
Volgens murphey; hou je iets bij, heb je het zeker nooit nodig. Gooi je het weg, ga je het zeker later nog kunnen gebruiken ;)

Ik zou de originele schijven er dan terug even willen opzetten voor ermee naar de keuring te gaan, en dan terug de geperforeerde erop te zetten.
Ik weet het, niet echt ideaal, maar na veel opzoekwerk bleek het enige andere alternatief te zijn om een homologatieprocedure op te starten bij het ministerie.
Lang leve de bureaucratie!

Iemand nog oude schijven in zijn garage?

bedankt alvast!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#36129
ja kromme :D
Gebruikersavatar
door sonix
#36130
Staan ze zo krom?
Als ik er maar mee naar de keuring kan rijden is het voldoende hoor...
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#36140
De remvloeistof moest vervangen worden dus heb ik dat vandaag gedaan. Heb het vervangen met Ate Super Blue Racing (DOT 4+).

Afbeelding

In tegenstelling tot TTfreak voel ik wel een merkbaar verschil, hopelijk wordt dit nu nog meer met de nieuwe remvloeistof.
Gebruikersavatar
door MARK
#36148
:shock: Zie ik nou Copashit op de voorste remblokken??...........je weet niets van mij, maar dat zou ik toch vervangen door Keramische Pasta! Kopervet mag nooit worden toegepast op wagens met een ABS systeem!!!! elektrolytische corrosie en uitzetting is bijvoorbeeld het gevolg van het toepassen van Kopervet op Aluminium remklauwen.

Keramische Pasta
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#36163
Mark, dat heb je goed gezien. Echter denk niet dat er nog veel op zit aangezien ik vorige week met de hogendruk reiniger ben bezig geweest. Ze piepen sinds dien, dus een groot deel van het kopervet is er denk ik af ;)
Gebruikersavatar
door down2earth
#36370
projecTT-ONE schreef:Ik heb de kopsekant van de schijven behandeld met hammerite. Het roesten zal nu dus een stuk minder snel moeten gaan gebeuren.
Was wel van plan om de remklauwen te behandelen maar dat komt van de zomer wel, ben er nog niet uit welke kleur ik het ga doen.
Hopelijk de vuurvaste hammerite genomen, anders zal het er niet lang ophangen (en roken) :D
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#36408
Yep. De remschijven kunnen natuurlijk warm worden, ze zijn in dat opzicht niet anders dan de remklauwen.
Hammerite heeft hitte bestendige verf/lak tot 600gr. Ik heb gekozen voor het verf uit het blik, was mij makkelijker opbrengen.

Heb deze gebruikt..
Afbeelding
Gebruikersavatar
door sonix
#36531
Niemand meer oude remschijven (vooraan) in de garage liggen? :?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]