Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door guy654321
#36082
hallo, ik heb m'n TT nog niet zo lang en het valt mij op de de ruitewisser aan de bestuurderskant ( waarschijnlijk omdat de motor daar zit ) zo'n raar 'skweezie' lawaai maakt, moeilijk uit te leggen geluid...is dit misschien 'normaal' bij een TT?
met dank Guy
Gebruikersavatar
door screamer
#36084
Mijne piept ook een beetje. Denk het mechanisme eens goed schoonmaken en smeren het wel zal verhelpen.


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door guy654321
#36091
hallo Guy, wou dit ook al eens doen maar het ziet er goed afgesloten uit..hoe krijg ik het zwart plastik open?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36098
de plastic plaat onder je voorraam is te verwijderen als je de ruitenwisserarmen hebt gedemonteerd,
let er wel op als je je ruitenwissers demonteerd dat je dat met een klein trekertje doet zodat je ruiten-
wisser armen niet kapot knappen.(dit gebeurd heel vaak omdat de wisserarm van alluminium is het
wismechanisme van ijzer, dit vreet in elkaar vast)

als je de wisser armen gedemonteerd hebt kan je voorzichtig de plasticplaat demonteren,
zo kom je bij je ruitenwissermotor en met mechaniek ervan.

je moet dan gewoon olie met de olie snip er tussen pompen zodat het goed in de kogeltjes van het
mechanisme komt. vergeet de asjes waar je ruitenwisserarmen op zitten ook niet vol te spuiten want
ook deze gaan vast zitten als er geen olie tussen zit( het zelfde alluminium/ijzer verhaal)

laat daarna je ruitenwissermechanisme gewoon een kwartier/half uur goed draaien en zo is het
probleem voor 100% opgelost.

dit is een veel voorkomend probleem bij de V.A.G merken, ik doe dit weekelijks bij golfjes 4 etc.

succes ermee,

gr.dennis
Gebruikersavatar
door guy654321
#36198
hallo, ik heb de ruitewissers verwijderd maar de zwarte plastic plaat krijg ik niet los, het is alsof deze vastgekleefd is aan de ruit onderaan, ik heb nu voorlopig het systeem wat gesmeerd door het plastic wat op te heffen en wat kruipolie op te spuiten.
door mijn toedoen is nu wel het transparant plaatje dat boven het chassisnummer zit, gebarsten.. :(
Gebruikersavatar
door MARK
#36201
Ruitenwissermechaniek uitbouwen, demonteren, reinigen, goed in het vet zetten en terugplaatsen is de enige GOEDE remedie. Vuil met olie doet het mechaniek dubbel zo hard slijten!

2 bouten los en je hebt dat spul in je handen!

Succes :wink:

n.b.: De kunststof afdekplaat zit in een groef gedrukt en dien je van links naar rechts (of andersom) eruit te trekken. Het zit als het ware geklikt.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36221
vet kan er inderdaad ook tussen, wij doen het al jaren en jaren met motorolie.

er is nog nooit iemand geweest die terug is gekomen met de klacht dat het versleten is,

remolie moet je inderdaad niet gebruiken want dat heeft een snijdende functie.
Gebruikersavatar
door Quattro Boy
#36228
Tja, ruitenwissers zijn net vrouwen! Zolang ze nat zijn, hoor je ze niet piepen..... :wink:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36231
Quattro Boy schreef:Tja, ruitenwissers zijn net vrouwen! Zolang ze nat zijn, hoor je ze niet piepen..... :wink:
Haha, laat het ze maar niet horen, want dan 'piep' je wel anders :P
Gebruikersavatar
door MARK
#36257
goTTzilla schreef:vet kan er inderdaad ook tussen, wij doen het al jaren en jaren met motorolie.

er is nog nooit iemand geweest die terug is gekomen met de klacht dat het versleten is,

remolie moet je inderdaad niet gebruiken want dat heeft een snijdende functie.
Af fabriek zit er ook gewoon vet in.....waarom zouden we daar van afwijken? Jullie staan ze waarschijnlijk ook al "jaren en jaren" uit elkaar te halen en schoon te maken :wink:
Gebruikersavatar
door guy654321
#36258
hallo allemaal, alles is gelukt, ook het plastic uit de groef trekken, bedankt!
Guy
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]