Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door guy654321
#36402
hallo, ik heb een probleem met de airco, die geeft geen frisse lucht, nogthans als ik de ECO toets uitdruk gaan de 2 radiator ventilatoren draaien, begint de airco compressor te draaien en krijg ik binnen een sissend geluid te horen ter hoogte van het handschoenkastje, ook bij het voelen aan de drukslangen die het interieur binnengaan worden die niet warm of koud...
Indien er te weinig gas zou op zitten dan zou de compressor toch niet draaien? of wel?
Gaat er mss een luchtklep niet open?

met dank voor de help

Guy
Gebruikersavatar
door metaal
#36463
Als ik het vergelijk met de situatie die ik thuis had, blijft de compressor gewoon draaien. Alhoewel die wel wat meer herrie maakt. Goed is het niet. Ik weet niet hoe het bij een auto systeem zit, bij een huis systeem slaat de compressor uit als die te heet wordt.
Als het systeem te weinig gas in zich heeft, zal je na verloop van tijd bij de compressor ijs zien ontstaan. Het gas expandeert daar, heeft daar zijn warmte uitwisseling en komt niet verder. Dat je de slangen niet warm of koud voelt worden is raar. De leidingen worden ietswat kouder. Heb je afgelopen tijd een lekkere geur geroken in de auto. De geur van bloemetjes? Zo ja, dat was het gas (R134) Dit nakijken kan alleen iemand met de nodige appaatuur. Die zal het systeem eerst helemaal leeg halen, testen met stikstof op druk, het lek repareren, weer testen, daarna vacumeren en dan pas vullen met de precise hoeveelheid gas. Dit leeghalen gebeurt overigens met de genoemde apparatuur en wordt dus opgevangen. Mocht het zo zijn dat de persoon die de reparatie uitvoerd een van de genoemde punten weglaten of vergeten, is de reparatie niet goed verricht. Zeg maar dat ik gezegd heb dat die een prutser is ;-) Je kan meer info verkrijgen over dit onderwerp op de site http://www.koeltechnicus.nl/forum/forums.html

Arie
Gebruikersavatar
door guy654321
#37305
hallo, het is opgelost,
er zat te weinig gas in het systeem, ( slechts 70 gram en toch draaide de compressor nog...), eerst hebben ze het systeem vacuum gezogen en daarna gevuld met 800 gr R134A gas, nu is de luchtstroom 6 graden..

thx!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]