Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Marcellos
#36609
Ik wil nieuwe banden kopen en omdat er vele goede testen over Falken banden zijn wil ik die band proberen.

Mijn vraag is: welke band is nou het meest geschikt de Fk452 of de nieuwe ZE 912. Voor 912 heb ik wel een heel scherpe offerte ontvangen: 4 banden incl all in voor EUR 400.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36612
hallo,

ik heb deze week net m`n falken banden binnen gekregen. ik heb gekozen voor de fk 452
ik heb er veel over gelezen op internet en over het algemeen kwamen ze goed uit de bus.

het rubber voelt ook goed aan, ik krijg eind van de week m`n velgen terug en dan zal ik ze
monteren.

ik zelf ben zeer benieuwd hoe ze rijden.

gr.dennis
door emanuel
#36615
Ik rijd nu een aantal maanden op de Falkens en ze bevallen mij prima. Het geluidsniveau is vrij laag en de grip is uitstekend, zelfs met koud weer en regen. Ik heb ook voor de FK-452 gekozen. waren iets van € 110,- per stuk ex montage.
Gebruikersavatar
door sweeper
#36632
Marcellos schreef:Ik wil nieuwe banden kopen en omdat er vele goede testen over Falken banden zijn wil ik die band proberen.

Mijn vraag is: welke band is nou het meest geschikt de Fk452 of de nieuwe ZE 912. Voor 912 heb ik wel een heel scherpe offerte ontvangen: 4 banden incl all in voor EUR 400.
Ik heb die prijs al voor de nieuwste Goodyear optigrip 205/55R16V incl. montage. Deze zijn dit jaar als beste uit de ANWB test gekomen.

Dan weet ik wel welke ik zou kiezen.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#37468
hey marcel,

heb je al een keus gemaakt welke falken banden je wilt hebben?

ik rij nu ongeveer twee weken rond met de falken fk 452 in de maat 225/35R19
ze bevallen me zeer goed. weinig geluid en veel grip.

ik ben er dik tevreden over en raad het anderen zeker aan, prijs/kwaliteit verhouding
ligt erg hoog vind ik persoonlijk.
Afbeelding

gr.dennis
Gebruikersavatar
door tt pedro
#37472
ik heb zelf ook op de falken banden gereden de fk 452
rijden egt super en zeker voor 110 euro p/s
Gebruikersavatar
door Marcellos
#37481
Afgelopen vrijdag ook mijn auto laten voorzien van nieuwe rubbers. Het zijn de FK 452 geworden omdat die velgbeschermers hebben (overigens is het randje wel minimaal: tijd zal leren of het voldoende is) terwijl de 912 dat niet zou hebben.

De banden maken inderdaad veel minder geluid dat de vorige Goodyear F1 banden die erom heen zaten. Ik heb nog geen verschil kunnen merken in grip, maar ik heb nog niet hard gereden :wink:

So far, so good dus
Gebruikersavatar
door Marcellos
#37487
Vandaag even gereden om te kijken of Falken banden grip hebben :wink: :lol: : antwoord is, ja zat!
Gebruikersavatar
door eric v.
#46845
Even dit topic nieuw leven inblazen.
Heb ook net 4 falken banden fk 452 op laten leggen,had er conti onder en die waren achter met nog ong. 5,5mm al gecupt hoop er met falken minder last van te krijgen.
Men zegt dat de roadster er meer last van heeft dan de coupé.
Iemand ervaring?
Hoor het graag.
mvg.Eric v.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#46850
dit is inderdaad al een vrij oud topic. ik heb net m`n winter velgen weer onder m`n TT maar ik heb nu
15.000km gereden op m`n valken banden maar ze beginnen achter al te cuppen. maar bijna alle merken
banden gaan cuppen hoor na een lange tijd achter hebben gezeten.

ik raad iedereen gewoon aan om bij elke beurt de banden van voor met achter te wisselen als je tenminste
dezelfde banden maat voor en achter hebt.

grTTz. dennis
door emanuel
#46937
Mijn Falkens zitten er nu ruim 35.000 Km onder en zijn nu wel aardig aan het opraken. Ik denk nog een duizend of 5 en het is bekeken. Ze slijten dus wat harder dan mijn vorige banden, Dunlop SP9000, maar ja die hadden ook geen grip. Wet van behoud van ellende zullen we maar zeggen.
Ik wil nu wel eens een paar Michelins proberen. Weet iemand welk type het beste werkt onder een TT?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#47469
Pilot Sport rij ik mee winterbanden variant, rij dr gerust de zomer ook mee door dan gillen ze alleen erg snel in bochten, maa rgrip hebben die altijd welke tijd avn t jaar dan ook maar rij dr alleen op als t warmer is als ik weer es van set wielen ga wisselen.
Gebruikersavatar
door jos_br
#47475
De Conti.sportcontact3 doet het echt goed, ook deze slijt relatief hard (brede banden met een goede grip slijten nu eenmaal) echter tot het laatst goed grip (ook nat) en cupt niet. Ook niet onder de voorwiel aangedreven TT.

Jos.

(altijd anti Conti geweest.......... :oops: )
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]