Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36706
N.a.v. de aankomdende Car Care Meeting (Zie dit topic), waar we o.a. aan de slag gaan met VAG-Com is het misschien wel leuk om eens te kijken of er animo bestaat voor de aanschaf van zo'n VAG-Com kabel.
Momenteel worden ze aangeboden voor € 10,75 (COM) & € 13,75 (USB), dus dat zijn de kosten niet :wink:

Met deze kabel zijn de meeste aanpassingen te maken, echter ondersteunt deze géén CAN-BUS. Voor de meeste MK1 rijders is dat dan ook geen enkel probleem. Ikzelf heb de USB variant en heb zaken als l/km - km/l, anti carjack, enz. naar alle tevredenheid kunnen aanpassen.
Kijk voor de mogelijkheden eens op Website Gerrit Speek of op Ross-Tech

Mocht er genoeg belangstelling zijn, dan kan ik ervoor zorgen dat de kabels op de meeting aanwezig zullen zijn, krijg je d'r meteen een demonstratie bij cadeau :wink:

Dus, ben je van plan om naar de meeting te gaan & heb je interesse in zo'n kabel? Laat het dan even weten :!:

Of we draaien het om: Heb je interesse in zo'n kabel? Kom dan gewoon óók naar die meeting :!: :)
door ptie
#36709
Goed initiatief, ik heb wel interesse in de USB variant.

Ik ben bang dat ik niet bij de meeting aanwezig kan zien, maar goed, dan stuur jij hem op ;)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36714
De insteek is eigenlijk een beetje om geïntereseerden op de meeting zelf meteen een demo te kunnen geven en dat ze er zelf mee aan de slag kunnen gaan, indien ze een laptop meebrengen. Om wat meer interactie te krijgen, zeg maar.
Als ik ze dan ook nog moet gaan versturen, krijg je nog eens extra verzendkosten, dus is het misschien makkelijker om zo'n kabeltje zelf rechtstreeks te bestellen via internet: OBD-Tools

Het wordt natuurlijk anders als er enorm veel vraag naar is. Dan is het misschien mogelijk om een korting te vragen / af te dwingen & om de verzendkosten te beperken.
Laten we eerst maar eens kijken wat de reacties zullen zijn :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Mischa
#36720
Als je er een wil neem ik hem wel voor je mee vanaf de meetting Peet. Anders heb ik er trouwens ook nog wel eentje voor je liggen van een collega die net een HEX+Can kabel van me gekocht heeft. Indien gewenst kan ik je er dan natuurlijk altijd nog even kort een rond leiding in VAG-Com bij geven.
door ptie
#36729
@Joop: Dan kan ik 'm idd net zo goed zelf bestellen, stom van me, ik was zeker nog niet helemaal wakker :o

@Mischa: Zo 'n aanbod sla ik natuurlijk niet af :) Maar goed, ik weet nog niet of ik bij de meeting ben.
Gebruikersavatar
door sweeper
#36819
@ Joop : die € 13,75 is wel erg goedkoop. Hoe zit dat precies? wat kan je hier mee doen?

Ik heb bij Auto-Intern een aanvraag gedaan voor USB+HEX+CAN. (gelijk kan voor de toekomst, en 2 vrienden hebben al auto's hiermee).
Dan heb je gelijk een volledige licentie.

Wat is hier het voordeel/meerwaarde van? Zij spreken daar over volldiagnose.

Hieronder hun mail reactie:
Auto-Inern schreef:Auto-Intern GmbH
Herner Str. 299
Gebäude B29
D-44809 Bochum
Deutschland/Germany


Sehr geehrter Herr Feije,

wir freuen uns über Ihr Interesse an unseren Produkten und beantworten Ihre Anfrage wie folgt:

1. Sie vermuten zu Recht, daß beim neuen Audi A4 Avant TFSI die Eigendiagnose über den CAN-Bus läuft und Sie daher einen CAN-fähigen Diagnoseadapter benötigen.

2. Wenn Sie am Rechner den USB-Anschluß nutzen wollen, käme der HEX-USB+CAN zum Preis von EUR 348,00 in Frage. Damit können Sie auch die beiden älteren Fahrzeuge diagnostizieren, den Audi TT und den älteren Audi A4 Avant. Dieses System hat den Vorteil, daß Hardware und Software vom selben Hersteller stammen, nämlich von der US-amerikanischen Firma Ross-Tech. Allerdings unterstützt es außer der zum System gehörenden VAG-Diagnosesoftware VCDS / VAG-COM kein anderes Diagnoseprogramm. Das ist bedeutungslos, solange Sie Volldiagnose nur an Fahrzeugen des VAG-Konzerns (Audi, VW, SEAT, Skoda) betreiben wollen.

3. Wenn Sie sich jedoch die Option offen halten wollen, Volldiagnose auch an Fahrzeugen anderer Hersteller betreiben zu können, wäre der AI Multiscan USB mit CAN-Erweiterung und Lizenz für VCDS / VAG-COM die richtige Wahl. Der Multiscan stammt aus unserer eigenen Herstellung, wird jedoch in Zusammenarbeit mit Ross-Tech entwickelt und ist bei der VAG-Diagnose funktionsgleich mit einem HEX-USB+CAN, unterstützt darüber hinaus jedoch auch die OBD2-Diagnoseprogramme AutoEnginuity Scan Tool und Vehicle Explorer. Speziell mit dem AutoEnginuity Scan Tool ist Volldiagnose an verschiedenen anderen Fahrzeugmarken möglich, zur Zeit allerdings nur in Englisch. Der Preis ist bei diesem System mit EUR 357,00 etwas höher, dafür aber auch mit einer 5-jährigen Herstellergarantie anstelle der üblichen 2-jährigen Händlergarantie verbunden.

Alle unsere Diagnoseadapter sind mit einer automatischen Dongle-Funktion für VCDS/VAG-COM ausgerüstet, die es Ihnen erlaubt, nach einmaliger Freischaltung des Adapters die Vollversion an beliebig vielen Rechnern einzusetzen, weil der Adapter jeweils automatisch die Vollversion aktiviert.

In den genannten Preisen ist die Mehrwertsteuer bereits enthalten. Hinzu kommt eine Versandkostenpauschale von EUR 9,00 bzw. bei Nachnahmelieferung EUR 15,00.

Wir würden uns freuen, wenn Sie sich für eines unserer Produkte entschieden. Für eine eingehendere Beratung stehen wir Ihnen gern auch telefonisch unter der Nr. 0234-58 66 422 zur Verfügung.


Mit freundlichen Grüßen

Auto-Intern GmbH
Im Auftrag
Rainer Hofer

P.S. Bitte, beachten Sie unsere geänderte Firmenanschrift im Briefkopf. Wir sind von Dortmund nach Bochum umgezogen. Neue Telefon-Nr.: 0234-58 66 422, neue Fax-Nr.: 0234-58 66 423.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36824
Het grote verschil met een kabel zoals jij aangeeft, is dat deze bijv. géén CAN-Bus ondersteunt & VAG-Com maar tot versie 409 (even uit het hoofd) ondersteund.
Dit houdt in dat je alleen maar VAG-wagens tot bouwjaar 2003 (gokje) kunt uitlezen en dat je beperkt bent in de mogelijkheden.
Je hebt dan als het ware een uitgeklede versie, maar dat neemt niet weg dat je de meeste dingen die hier op 't forum worden besproken wel gewoon kunt uitvoeren. Anti-Carjack instellen, l/km - km/l veranderen, foutcodes uitlezen en verwijderen, enz. zijn enkele mogelijkheden.
De meeste TT rijders hier hebben een wagen van rond 2000, dus daar is dat hele CAN-Bus verhaal nog niet van toepassing, geloof ik.

Het leuke van deze kabel is zonder meer de prijs. Je kunt voor nog geen € 15,= al een hele hoop doen en met name voor iemand die er voor het eerst mee wil gaan werken is het goed te doen qua financiën :wink:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Mischa
#36832
Zoals ik al eens eerder in een topic aangehaald heb is een HEX-Can kabel ook niet echt een probleem meer tegenwoordig. Ik heb zelf laatst de eerste serie binnen gekregen en ben er goed over te spreken. Er is alleen 1 collega die zegt dat die van hem niet zou werken, daarom ben ik nog een beetje terug houdend over de kwaliteit. Maar ik heb het idee dat het een gebruikers fout is aangezien ik de kabels zelf getest heb toen ze binnen kwamen.

Een ander probleem wat ik heb is dat ik helaas niemand in de vriendenkring heb met een VAG-auto met CAN-Bus. Dus dat stukje heb ik nog niet kunnen testen (Ik zoek nogsteeds een vrijwilliger!) Maar ik ga morgen even langs een bevriende garage waar ik vast wel even een auto mag "gebruiken" :) Zodra ik helemaal tevreden ben wil ik best een groupbuy opzetten voor hier.*
Als we het goed plannen kan ik dan de kabels binnen hebben voor de Car Care meetting in mei.







*@Joop: Aangezien het hier niet om een officiele group-buy van het forum gaat hoop ik niet dat je het erg vindt dat ik er ook gelijk een group-buy van mij van maak.
Gebruikersavatar
door Joerek
#36837
Ik ben zeker geinteresseerd in zo'n canbus kabel. Heb een TT uit 2009...

Wellicht kunnen we elkaar op de meeting zien zodat we een en ander kunnen proberen? Als het werkt wil ik het wel aanschaffen.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#36840
Happy Socks schreef: ...tot versie 409 (even uit het hoofd). ....tot bouwjaar 2003 (gokje) uitlezen.... CAN-Bus verhaal nog niet van toepassing, geloof ik.....
Joop
Nu wordt het tijd voor het AD :D
Gebruikersavatar
door Mischa
#36844
Het AD of een Nintendo DS met brain-trainer? :D
Gebruikersavatar
door sweeper
#36845
:-k Hmmm, Mocht het je lukken om de kabels te testen, en ze zijn geschikt voor o.a. onze TT's, en de latere CAN versie auto's dan hou ik mij aanbevolen.

Lukt het niet dan neem ik zo'n kabel van jouw af Joop.

Ik heb interesse in de USB versie.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#36859
Tja, ik kon zo gauw ff de technische documentatie er niet bijvinden wat zo'n kabel nu precies wel en niet kan, dus ik moest het maar vanuit die grote grijze massa putten :)
Maarreh, ik ga toch liever voor de DS met Alzheimer Pro processor :P

Even voor de goede orde, dit is bedoeld als 'extraatje' voor op de meeting. Zo staat het ook in het begin vh topic. Deze kabel biedt eenieder de mogelijkheid om de beginselen van het fenomeen VAG-Com te leren kennen. Voor iemand, die nog totaal onbekend is met het hele verhaal (maar er wel in geïnteresseerd is), is zo'n kabetje van ong. € 15,= nog wel het proberen waard.
En zeker na het zien van een demo, heb ik zoiets van: "Hmm, zou toch leuk zijn als mensen meteen zo'n kabel kunnen aanschaffen..."

Zelf heb ik destijds bij OBD-Tools besteld voor zo'n € 15,= met het uitgangspunt van eerst kijken wat ik ermee kan doen.

Zoals reeds is geopperd, andere varianten van VAG-Com, kabels en toebehoren mogen natuurlijk altijd worden aangeboden :)

@Mischa,
Wat kost deze HEX-Can kabel?
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#36861
Ik heb (sinds ik een MK2 rijd) niets meer aan mijn VAG COM kabel voor de MK1,
dus ik denk dat ik deze maar doorverkoop. Ik zal 'm wel meenemen als ik naar de meeting kom.
Ook ben ik wel geinteresseerd in de CanBus-kabel voor de MK2 waarmee ik álles kan doen (dus niet een gedeelte)
maar moet wel zeker weten of ie werkt. Dus ik stel dan mijn auto wel ter beschikking ;)
Gebruikersavatar
door Mischa
#36870
Zo, vandaag even die collega van me geholpen bij wie de kabel niet werkte. Probleem was voor hem binnen 2 minuten opgelost: Hij heeft nu gewoon mijn kabel.

Maar goed, je ben techneut of niet, dus gelijk maar de kabel even opgemaakt om te zien of ik kon achter halen wat er nou mis was met die kabel. Het bleek een niet echt fantastische soldering te zijn van 1 van de pinnen. Dus even soldeerstation aan, opnieuw vast zetten en weer werken. Vanaf nu zal ik dan ook gewoon alle kabels die binnen komen ook van binnen inspecteren. Het is en blijft helaas "made in china" natuurlijk... Al moet ik zeggen dat het me verbaasde hoe goed het printplaatje verder in elkaar zat. :thumbright:

Ik moet nu dus alleen het CAN-Bus verhaal nog controleren. Maar dat moet deze week vast nog wel een keertje lukken.


Zoals het er nu uit ziet kan ik de kabel voor 60/65,- per stuk krijgen (mede afhankelijk van de dollar en of de douane zich er mee gaat bemoeien) Als ik er meerdere bestel zou de prijs waarschijnlijk wel naar 50/55,- kunnen zakken. Dit is de prijs waarvoor ik ze dan mee kan nemen naar de meetting. Als ze hier nog verzonden moeten worden komen die kosten er natuurlijk nog wel bij.

Laat even weten als je er intresse in hebt. Dan kan ik alvast gaan zitten zeuren over een bulk-prijs.


Zodra ik meer weet horen jullie het natuurlijk ook gelijk. :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]