Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#36792
Vorige week een custom duplex uitlaat onder mijn voorwiel aangedreven TT laten zetten... wat een hoop werk!

Zoals de meesten van jullie zullen beamen is een duplex uitlaat eigenlijk een must voor een TT.

Ik ben uiteindelijk gegaan voor een custom RVS uitlaatsysteem omdat tegen een paar zeer mooie, althans dat vind ik, eindstukken was aangelopen. Verder wou ik zelf de diameter kunnen bepalen. Ik heb gekozen voor een inlaat-diameter (de ingaande kant van de demper) van 2,5". De uitlaat-diameter (van beide uitgaande kanten) zijn 2".

De demper is een absorptie-demper, hierdoor zal de flow dus verbeterd worden maar doordat het systeem vanaf de catalysator is nog origineel valt het met de betere flow dus wel mee. Voor nu dus alleen het optische (achterste) gedeelte.

De sound van de uitlaat is ietsjes zwaarder geworden, echter de demper zal nog inbranden dus ik verwacht dat de sound nog iets zwaarder zal worden.

Ben zeer tevreden mee!

Origineel:
Afbeelding

Demper + vertakking naar rechts:
Afbeelding

Rechter eindpijp is af:
Afbeelding

Op de grond:
Afbeelding

Buiten:
Afbeelding

En nog een keer buiten:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door projecTT-ONE op do jun 18, 2009 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#36796
ziet er netjes uit, zelf heb ik de quattro uitvoering dus dat is iets makkelijker
maar het gaat natuurlijk om het eind resultaat.

maar ik kwam je derde foto ook tegen op marktplaats bij een advertentie,
of heb je hem bij deze adverteerder vandaan en er gemonteerd?
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#36804
Nope, heb hem bij hem laten maken. Hij is er 7u mee bezig geweest.
Hij had al eens eerder een duplex voor een TT gemaakt echter deze ging onder de kuip van het reservewiel door. Dit is niet echt handig als je gaat verlagen dus de uitlaat heeft nu de zelfde constructie zoals die van Milltek e.d.

De foto's die ik gemaakt heb gebruikt hij nu voor z'n advertentie vandaar dat je ze al kent.
Gebruikersavatar
door screamer
#36811
Ziet er netjes uit. Is de tussen demper ook vervangen?

7 uur mee bezig geweest..? Een kant en klaar Milltek systeempje (downpip+cat, tussen demper, einddemper) niet makkelijker geweest? :) Of vind je het geluid nog mooier/beter als een Milltek systeem?


Guy
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#36816
Hoi Guy,

tussendemper is niet vervangen. Catalysator en middendemper zijn nog origineel. Heb wel een flens laten plaatsen zodat een aanpassing aan catalysator en middendemper makkelijk op het eindtraject is aan te sluiten.
Kant en klaar zou sneller zijn geweest echter heb nu de demping en eindstukken zelf kunnen kiezen. Het is dus meer naar mijn smaak :D
door Graafiez
#37107
Hey,

Ontzettend mooi geworden. Wil zelf ook graag een dubbel eind. Hele nieuwe uitlaat hoef ik opzich niet. Gaat mij puur om optisch.
Wat was je kwijt voor de "ombouw" als ik vragen mag? :-)

Thnx,
Rory
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#38016
@Guy: Met optisch, bedoel je dan een 2de eindpijp die niet hoeft te functioneren?

Bij mij op het werk staat een "quattro" TT Cabrio, inclusief quattro logo.. echter de 2de eindpijp zit gewoon op de kuip van het reservewiel gelast :?:
door A.Hoksbergen
#38020
ik ga toch voor een enkele milltek oplossing , die raden ook aan niet voor een dubbele te gaan ivm vermogensverlies en resonantie.
vind het wel mooier , een dubbele
Gebruikersavatar
door jer84
#38021
Ik heb laatst ook even info opgevraagd bij deze man. Ziet er super netjes uit, maar doordat de 2e pijp uit de achterste demper komt, heb je nauwelijks rook uit de 2e pijp. Ik denk eraan om hem zo om te leggen, niet via de 1ste demper, maar met een aftakking voor de 1ste demper en dan om het reservewiel heen leggen. En daar dan een 2e demper te plaatsen met aan het uiteinde een bocht, naar de bumper waar de 2e pijp uitkomt.

Zo heb je volgensmij net wat meer rook uit je 2e pijp lijkt mij.

Gr,

Jermaine
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#38055
@Jermaine: Je hebt aan de rechterkant van de auto vrijwel geen ruimte voor een demper. Ik heb wel eens een oplossing gezien waarbij een losse demper op de 2de pijp werd gebruikt maar die zit ongeveer bij je benzinetank, lijkt mij niet heel handig. Er komt voldoende rook uit de 2de eindpijp maar natuurlijk altijd minder dan de 1ste eindpijp.

Nog even over de resonantie waar A.Hoksbergen het over heeft. De demper die is gebruikt, is een absorptiedemper. De enige resonantie is er bij het splitsen naar de 2 eindpijpen toe.

Zelf ga ik liever voor een mooiere look (althans dat is mijn mening) dan voor 2-3 pk meer bij het gebruik van een enkele eindpijp.

Groeten,
Ramon
Gebruikersavatar
door tt pedro
#38993
hey ramon

is de uitlaat gewoon om je bak heen gelast dan ofzo wil namelijk van de week een afspraakje gaan maken om een compleet nieuw systeem eronder te hangen
hoor het graag van je

groetjes pedro
Gebruikersavatar
door projecTT-ONE
#38996
Pedro,

de uitlaat is inderdaad om de bak van de reservewiel heen geplaatst.

Ik heb de aansluiting met het originele gedeelte zo laten maken dat ik makkelijk naar een compleet systeem vanaf de downpipe kan aansluiten.
Gebruikersavatar
door tt pedro
#39008
ok bedankt voor de snelle reactie dan kan ik ook lekker snel een afspraak gaan maken haha

groetjes
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]