Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37482
Kwam dit produkt tegen op internet:
Bandenspanningmonitor

Ziet er op zich wel aardig uit, zou het wat zijn?
Ik merk dat (nu ik de 19" 235/35 Falkens eronder heb liggen) een kleine afwijking in de druk al een behoorlijk verschil geeft in rijgedrag. Het zou misschien wel grappig zijn om dit te kunnen monitoren.
Ook vertrouw ik die automaten niet op tankstations. Krijg het idee dat ie ook zomaar wat doen...

Groeten
Joop
door emanuel
#37509
Leuk, maar wel spuug lelijk, waar wil je het display laten? niet ik het zicht hoop ik.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37531
Klopt, ze zijn niet moeders mooiste :)
Kwam ze toevallig tegen en dacht :-k Hmmm.... op zich wel interessant...

Niet dat ik meteen naar de winkel ga rennen hoor, haha, maar wellicht dat er ervaringen mee zijn.
En als het nou echt een must have zou blijken, dan is het misschien wel het overwegen waard :wink:
Er bestaan overigens ook modellen die je "in" de velg zelf monteert. Je hebt dan niet die champignonnen op je ventielen zitten en het display zwier je simpelweg in het handschoenenkastje of het past in een van de andere vakken.

Ik heb hier thuis nog een kleine compressor staan en ik zit er aan te denken om eens een goede bandenvulpomp aan te schaffen. Die van Michelin schijnen een vd beste te zijn, maar kosten toch ook al zo'n tientje of 6 á 7...
Zo'n ding is natuurlijk snel gehaald, maar ben op dit moment even wat rond aan het kijken of er nog andere mogelijkheden zijn :)
door emanuel
#37549
Er zijn ook hand meters te koop die je snel even op je ventiel drukt. Of je laat ze vullen met stikstof, dan blijven je banden veel langer op druk.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37608
Vanmiddag even geshopt en het volgende aangeschaft:
Afbeelding
Eurodainu N. 1991 CEE
Zit zelfs een certificaat bij over de nauwkeurigheid :)
(Tot 4 Bar max 0,08 Bar afwijking)

Daarnaast ook nog deze erbij gedaan, altijd handig om bij te hebben :wink:
Afbeelding

Tja, als ik zelf te lang aan de 'bar' hang, krijg ik ook bepaalde afwijkingen :D
Gebruikersavatar
door metaal
#37854
Mijn eerste reactie was: zoooo… dat is prijzig. Ben het met jullie eens dat het niet een mooi kassie is. Ik kan me nog herinneren dat de verkoper tegen me zei dat een bandencontrole (van Audi zelf) niet echt goed functioneert. Zeker bij de keuze van wielen die niet standaard zijn. Er schijnt een flinke afwijking in te zitten. Terug naar deze optie, had ik meer vragen als; de getoonde sensor, wordt die over het bestaande ventiel geschroefd? Hoort dat zwarte gedeelte er ook bij, moet de band gedemonteerd worden (van de velg) om deze sensor te plaatsen. En dan het gewicht: 35 GRAM !!! Onbalans van het wiel gratis meegeleverd? Sorrie, ik merk dat ik een beetje pissig word.

@Happy Socks
Tja, als ik zelf te lang aan de 'bar' hang, krijg ik ook bepaalde afwijkingen

Dat komt van de vrouwelijke hormonen die je dan inneemt. Tis maar dat je het weet. ;-)

Arie
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#37863
metaal schreef:de getoonde sensor, wordt die over het bestaande ventiel geschroefd? Hoort dat zwarte gedeelte er ook bij, moet de band gedemonteerd worden (van de velg) om deze sensor te plaatsen. En dan het gewicht: 35 GRAM !!! Onbalans van het wiel gratis meegeleverd?
De "opschroef"-versie is inderdaad een losse dop, die je op je ventiel schroeft. Deze blijven dan ook in het zicht zitten.
Een andere versie is dat de sensor aan de andere kant vh ventiel zit, dus "in" de velg. Daarbij moet wel de band van de velg gehaald worden om het nieuwe ventiel te plaatsen. Grote voordeel is, dat je dan niets ziet aan de buitenkant.
Ik kan me wel voorstellen dat de wielen opnieuw moeten worden gebalanceerd, i.v.m. het gewicht van die sensoren.

In eerste instantie was ik ook meer geïnteresseerd in de techniek dan in de 'looks'. Vandaar dat ik dit onderwerp ook heb aangesneden hier op 't forum :wink:.
metaal schreef:@Happy Socks
Tja, als ik zelf te lang aan de 'bar' hang, krijg ik ook bepaalde afwijkingen

Dat komt van de vrouwelijke hormonen die je dan inneemt. Tis maar dat je het weet. ;-)
Opletten dan, dat er niet té veel vrouwelijke hormonen binnenkomen.... ander probeer ik straks nog mezelf te versieren :D :-#
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]