Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#38905
Ik heb originele fabrieksaf xenon in mijn TT (weliswaar met mooiere 6000K pitten erin).
Nu reed ik vanacht over een compleet onverlichte polderweg en het viel mij op dat mijn xenon koplampen best wat verder zouden mogen schijnen, daar ze wel heel dichtbij de auto op de weg geprojecteerd werden (mijn grootlicht scheen in de polder echt zichtbaar véél verder).

Wie weet hoe ik deze hoogte iets bij kan stellen (zonder tegenliggers direct te verblinden omdat ze weer te hoog staan)?
Kan dit middels VAG-COM of moet dit manueel (en zo ja, hoe?)

Ik heb dus zowel op de vooras als op de achteras van de TT een hoogte sensor zitten. Ik denk dat deze twee sensoren dus een bepaalde stand doorgeven (afhankelijk van belading, gewicht voorzijde/achterzijde, etc.) Maar mijn TT is een tijdje geleden wel verlaagd, waardoor die hoek dus ook veranderd is...

Groetjes,

Tim
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38906
Hee Tim,

middels Vag-Com kun je hem in een zogenoemde neutraalstand zetten, een nul-punt als het ware. Vervolgens moet je hem "met de hand" verder afstellen, d.m.v. het draaien aan de stelschroeven bovenop de koplampunit. Ik geloof dat er ook nog ergens iets van een Howto rondslingert op het internet.
Ik zal wel eens kijken waar die is gebleven.

Groeten
Joop
door allewijn
#38908
Joop,

Dankjewel, maar hoe weet ik aan welke stelschroeven ik moet draaien? (Is hier ook een afbeelding van?)
En is het niet mogelijk om de hoogteregeling enkel iets omhoog bij te stellen middels vagcom, dus dus niets mechanisch, zoals hier omschreven?
http://www.ttguy.com/html/xenonadjust.html
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#38911
De methode die je noemt ken ik niet helaas, dus daar durf ik niets over te zeggen. Ik ben alleen de 'Gerrit Speek' methode tegengekomen.
Op de koplampunit zelf staan aanwijzingen m.b.t. het afstellen zoals "up & down" en "left & right" als ik met niet vergis.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]