Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#39153
Na een tijdje TT-loos te zijn geweest ga ik binnenkort er weer één kopen 8)

Deze periode viel me toch zwaarder tegen dan ik dacht, was een fout om me TT de deur uit te doen.... :cry:

Nu ik weer aan het zoeken ben , vroeg ik me iets af:

- Kan je de echte KM uitlezen met VAG-COM?

Kijk hier is naar de volgende link: http://www.auto-tech.be/Tour/applications_screen.html

Via de zoekfunctie kwam ik geen topic tegen...zo kan je toch beter controleren of de auto "OK" is....

Alvast bedankt,
Bas
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39159
Via de methode die in de link beschreven wordt kun je idd de exacte kilometerstand aflezen. Echter, dit geldt alleen voor wagens die zijn voorzien van een EDC15 & EDC15+ regelapparaat. Dit apparaat kom je tegen in een aantal wagens met CAN-ondersteuning, dus zeer zeker niet in alle modellen. Kortom, de beschreven functie geldt voor slechts een paar (nieuwe) wagens.
De waarde die je overigens in VAG-Com kunt aflezen op kanaal 09 bij de Instruments module (17) is dezefde waarde die je ook in je display kunt aflezen.


Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#39185
Dus als een teller is terug gedraaid kan je dat zo niet achterhalen :(

Wat is nu wel een slim trucje, naast de standaard mogelijkheden: RDW mailen, Audi dealer,...?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#39187
De Nationale Auto Pas is wel redelijk betrouwbaar. Verder is een algemene eerste indruk van de wagen vaak ook veelzeggend.
door ptie
#39214
Je zou het idd aan de auto af moeten kunnen zien. Daarbij natuurlijk het onderhoudsboekje, of vorige eigenaren achterhalen en bellen.
door emanuel
#39234
Het onderhoudsboekje is bij een TT goud waard. Als dat er niet bij zit zou ik hem in ieder geval nooit kopen. je kan dan evt de dealers die de beurten hebben uitgevoerd bellen om verdere info te vragen. Op uiterlijk afgaan is link. Die van mij is nu 10 jaar oud en over de 210000Km maar dat zie je er echt niet aan af. Aan de andere kant, als hij er slecht verzorgt uitziet zegt dat iets over de vorige eigenaar. Ook als hij erg naar schoonmaakmiddel ruikt zou ik op mijn hoede zijn. Een ex rokers auto willen ze nog wel eens flink met parfums overladen, maar na verloop van tijd komt de rooklucht weer terug.
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#39240
Bedankt voor alle tips, zag dat er ook een lijstje op het algemene forum staat.

Ik heb er nu twee op het oog.

1. redelijke KM (140k), 180pk, zilver, zwartleer, bis,xenon en a8 velgen. Nadeel = Import. Verhaal van verkoper klinkt geloofwaardig. Prijs 8250. Auto moet zsm weg ivm prive omstandigheden.
2. weinig KM (98k), 180pk, zilver, zwartleer, bis, oude rs4 velgen. NL auto. Verhaal klinkt ook geloofwaardig, mbt KM stand. Prijs 10.500.

Aardig prijs verschilletje maar wel 40k KM minder. Ga optie twee nog wel even bij de dealer na vragen, mbt onderhoud en KMs.

Dit is trouwens ook wel een aparte uitvoering:
Klikje gewenst
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#39243
die tweede opties vind ik zelf wel heel mooi, je hebt zeker iets aparts met deze kleur interieur.
dit is volgens mij ook niet de gewone kleur zilver, avus zilver zeker?

maar komen daar niet invoer kosten meer overheen aangezien het een duitse auto is?
door ptie
#39244
Geldt import ook niet voor optie 1? Oftewel dat daar nog een bedrag X bijkomt? (BPM)

Ik moet overigens wel schrikken van de prijzen, had niet verwacht dat je een TT al zo goedkoop kon krijgen.
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#39245
Heb het misschien beetje verkeerd neer gezet.

Optie 1 en 2 zijn beide nu NL autos. Maar auto 1 is in 2008 geïmporteerd.

Die link is iets wat ik tegen kwam...staat los van beide opties...
Gebruikersavatar
door deboer.bas
#39246
goTTzilla schreef:die tweede opties vind ik zelf wel heel mooi, je hebt zeker iets aparts met deze kleur interieur.
dit is volgens mij ook niet de gewone kleur zilver, avus zilver zeker?
Is inderdaad iets donkerder dan de gewone zilvere...zeker heel mooi...

Dat rood is zo fout dat het ook wel weer apart is :roll:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]