Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#39475
Nu de temperaturen weer aangenaam hoog beginnen te worden, begin ik mijn airco ook weer te gebruiken (in de koudere maanden gebruik ik hem ook soms hoor, om te ontwasemen en om hem af en toe gewoon te laten draaien om luchtjes te voorkomen).

Ik heb het idee dat mijn airco/climate control echter minder koud wordt als voorheen.
Hoe kan ik dit testen?
Welke temperatuur moet uit de luchtroosters komen als ik de climate control op auto zet en dan op standje low (dus nog een stand beneden de laagste stand-18graden)?

Misschien dat ik de airco dus bij een vulstation bij moet laten vullen, maar wil het eerst zelf testen.

Gr.

Tim
door allewijn
#39476
Overigens zojuist zo'n glazen thermometer buisje in de linker luchtsleuf gestoken, daarna TT gestart, climate control op standje Auto en standje Lo gezet, waarna ik hem enkele minuutjes stationair heb laten draaien.

Hierna was de temperatuur op het glazen thermometer buisje 7 graden celcius.
Is dit wel de juiste manier van het meten van de uitstroomtemperatuur?
(of had dit langer gemoeten, of niet stationair, of met een andere thermometer bijv.)

In de motorruimte zit een sticker dat de airco voor het laatst afgevuld/onderhoud heeft gehad in februari 2007...
door ptie
#39493
Als je de airco op 18 graden zet, dan lijkt me dit de doel temperatuur voor binnen de auto. De airco zal denk ik in werkelijkheid een veel lagere temperatuur blazen, om het warmteverschil te compenseren. Vandaar de 7 graden. Hoe low LOW is weet ik niet, maar het lijkt me dat dit niet veel onder de 18 graden zit. Misschien 17 of anders 16. Veel lager lijkt me ook niet gezond.

Ik zou een eindje rijden op LOW, en de thermometer op de achterbank leggen. Als het goed, moet deze na een tijdje 18 graden of iets lager aangeven. Dan is het goed. Ik dacht verder dan een airco jaarlijks wat onderhoud nodig heeft. Bij jou is dat bijna 2,5 half jaar terug, dat lijkt me niet zo ok :)
Gebruikersavatar
door winkeltje
#39515
Je kan via de climate codes wellicht nog wat checks doen:

http://www.wak-tt.com/tt/climatecontcodes.htm

LOW betekent volgend mij zo koud mogelijk, dus maximaal koelen, geen doel temperatuur.
hoe koud dat is hangt van de omstandigheden of op dat moment.

op een warme dag is dit wel handig, als je net instapt, en het is 40+ in de auto.
even (minuutje of 1 a 2) met raampje open, zodat de warme lucht er ook goed/sneller uit kan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]