Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#40099
Ik kom erg veel 180Pk versies tegen, ook de 225 Pk versies zijn voldoende aanwezig.
Hoe zit dat nou met die versie die ik heb..(s-line) 150Pk 1.8T
Is dit een laatste model voor de MK2 uit kwam (mijne is van Aug. 2005) en hebben ze er dan een "zuinigere" / kleinere Turbo ingestopt?
Of om bepaalde emissie eisen te halen een paar aanpassingen doorgevoerd?

Het is ook erg lastig om een uitrustingslijst ergens vandaan te halen voor deze auto's.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40103
Nee ze hebben al jaren de:
- 150 pk 1.8 T FWD
- 180 pk 1.8 T FWD
- 180 pk 1.8 T Quattro
- 225 pk 1.8 T Quattro
- 250 pk 3.2 V6 Quattro is dr op t laatst nog bijgekomen alvorens de MK2 kwam

de 150 pk is alleen wat schaarser
Gebruikersavatar
door sweeper
#40116
Volgens mij was de 150pk FWD versie het instap model voor de TT, die ook als eerste op de markt was.

Aan de pk versies is de gebruikte Turbo te herkennen.

Vermogen / Turbo
150pk / K03
180pk / K03s
225pk / K04
250pk / Geen

Verder is er in Duitsland nog een 240pk 1,8T geleverd als speciale editie.

Volgens mij is de 180pk in Nederland de meest verkochte versie, en is de quattro versie daarvan weer redelijk zeldzaam.
door allewijn
#40125
Je hebt ook nog een 163pk en een 190 pk versie van de TT!

1.8 T 1.8 L (1781 cc, 109 cu in) I4 20v Turbo 150 PS (148 hp/110 kW) 210 N·m (155 lb·ft) 2002-2006 FWD
1.8 T 1.8 L (1781 cc, 109 cu in) I4 20v Turbo 163 PS (161 hp/120 kW) 225 N·m (166 lb·ft) 2006 FWD
1.8 T 1.8 L (1781 cc, 109 cu in) I4 20v Turbo 180 PS (178 hp/132 kW) 235 N·m (173 lb·ft) 1998-2006 FWD, 4WD
1.8 T 1.8 L (1781 cc, 109 cu in) I4 20v Turbo 190 PS (187 hp/140 kW) 250 N·m (184 lb·ft) 2006 FWD, 4WD
1.8 T quattro 1.8 L (1781 cc, 109 cu in) I4 20v Turbo 225 PS (222 hp/165 kW) 280 N·m (207 lb·ft) 1998-2005 4WD
1.8 T quattro Sport 1.8 L (1781 cc, 109 cu in) I4 20v Turbo 240 PS (237 hp/177 kW) 320 N·m (236 lb·ft) 2005-2006 4WD
3.2 quattro 3.2 L (3183 cc, 194 cu in) VR6 24v 250 PS (247 hp/184 kW) 320 N·m (236 lb·ft) 2003-2006 4WD
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#40132
dan hebben wij een unieke tt heb ik wel door eric met ons 180pk quattro
door allewijn
#40138
goTTzilla schreef:dan hebben wij een unieke tt heb ik wel door eric met ons 180pk quattro
Uniek?
Hoezo dat? Ikzelf heb ook een 180pk quattro (met chip op maat, 215pk)
Je hebt de 180pk quattro ook nog in een 5bak en 6bak uitvoering.
Hij is niet uniek hoor, je ziet hem alleen wat minder als een 180pk fwd.
Ik denk nml. zelf dat toen ter tijd het prijsverschil tussen een 180quattro en een 225quattro ook niet zo groot was.
Als ik de mk1 nieuw gekocht zou hebben, zou ik zelf ook persoonlijk dan voor een 225pk versie gaan, dus die zijn er dan ook meer.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#40144
Boeiend... dr zijn gewoon zat TT's met voor ieder wat wils, anders zou Audi slechts 1 uitvoering gebouwd hebben :lol:

ow en Jos heeft de Mk1 TDi aan t rijtje toegevoegd als aftermarket uitvoering :D
Gebruikersavatar
door denders
#40166
Hey bedankt!

Ik wist van het bestaan van sommige modellen, ook toen ik naar Duitse TT's keek kwam ik het e.e.a. tegen maar nu is er duidelijkheid ;-)

Is het mogelijk om op mijn motor een K03-S of K04 te plaatsen bijvoorbeeld (ik brainstorm maar ff wat hoor... 8) )
Die schijnt net ff wat beter te zijn in sommige opzichten dacht ik.
Niet dat die van mij eraf moet hoor , zo goed als nieuw nog hehe.

Misschien is het voor mij beter om gewoon een op maat chippie te doen voor die 20/30 pk meer?
Ik heb in auto's gereden waarin ik geen ervaring had met dat soort tuning aangezien het voor die ongeblazen motoren misschien +5 a 10pk was voor veel geld!

Afbeelding

plaatje van een K03 naast een K04.


Of moet ik beter verder gaan in een tuning topic :oops: ?
Gebruikersavatar
door sweeper
#40171
Denzo schreef:Hey bedankt!

Ik wist van het bestaan van sommige modellen, ook toen ik naar Duitse TT's keek kwam ik het e.e.a. tegen maar nu is er duidelijkheid ;-)

Is het mogelijk om op mijn motor een K03-S of K04 te plaatsen bijvoorbeeld (ik brainstorm maar ff wat hoor... 8) )
Die schijnt net ff wat beter te zijn in sommige opzichten dacht ik.
Niet dat die van mij eraf moet hoor , zo goed als nieuw nog hehe.

Misschien is het voor mij beter om gewoon een op maat chippie te doen voor die 20/30 pk meer?
Ik heb in auto's gereden waarin ik geen ervaring had met dat soort tuning aangezien het voor die ongeblazen motoren misschien +5 a 10pk was voor veel geld!

Afbeelding vervangen door een URL http://www.audiworld.com/news/99/turbo/lo4lko4r1.jpg

plaatje van een K03 naast een K04.

Of moet ik beter verder gaan in een tuning topic :oops: ?

Ja hoor, je kan de Turbo upgraden naar een K03s & chippen naar +/- 215pk & 340Nm
of gaan voor de K04-001 met andere injectoren, en benzine druk regelaar & chippen naar +/- 260pk & 400Nm

Deze versie K04 zit in de behuizing van een K03

Dit zijn beide dus "Plug & Play" oplossingen.

Daarnaast zijn er nog een aantal andere merken Turbo's waarmee het mogelijk is om naar 300pk + te gaan.

Bij 1 forumlid staat de teller ergens 400pk + door alle aanpassingen die er gedaan zijn.

Alleen chippie aanpassen (altijd waard om mee te beginnen) zorgt er waarschijnlijk voor dat je max. 200pk/300Nm kan halen.
Dan moet wel echt alles kloppen. Rond de 190pk/290Nm zal waarschijnlijker zijn.

Als je die waardes haalt zal je nog veel blijer in je TT zitten, maar de snelheid went snel.

Het waarschijnlijk slim om de Aktiviteiten kalender in de gaten te houden voor de TTuning meeTTing in oktober.

Deze zal wel weer bij Ronald (***) zijn. Voor jouw een mooi moment om uitleg te krijgen, en als het je bevalt, te laten tunen.
Gebruikersavatar
door denders
#40210
Dankje zover Eric,

Het gaat mij om bescheiden "tuning".
Ik hoef geen racer te hebben en ga er van uit dat bij 39000+ km's nu, de Turbo ook nog wel even meegaat. :wink:

Denk dat ik heel tevreden zou zijn met een op-maat chipje!..
Onderin mag de auto wat feller zijn.
Desalniettemin is het met goed en snel schakelen toch redelijk rap nog met de 150pk.
Mijn 944-S2 had standaard 211 Pk en de Cup 150Pk, beide non-turbo's.

Voor mijn daily-TT dus zal voor mij zo'n kleine 190 Pk best oke zijn.
Hij loopt nu 8,1 L op 100Km volgens de computer.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]