Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Kartal
#68597
Ok Eric, thnx. Morgen even wat goodies halen bij de gamma ofzo en een compressor lenen.. Ben benieuwd of ik wat tegen kom.. Wil toch echt weten waarom mijn auto op de top maar 230 km/h loopt..
Gebruikersavatar
door sweeper
#68600
Als advies wil ik je nog mee geven dat je de doppen van stevig materiaal neemt zodat je de klemband goed aan kan draaien. De door mij op de foto gebruikte PVC was wat te dun zodat ze er nog wel eens uitsprongen. Heb ze nu van dik alu. laten maken, wat veel beter is.
Gebruikersavatar
door Kartal
#68628
PVC van 65 mm bleef prima zitten.. Test is gelukt.. Bij mij zat de carter ontluchtingspot alleen voor de DV.. Zal ws met type motor te maken hebben?
foto.JPG
Compressor erop gezet.. Geen gesis of zo dus ws. geen lekkage dacht ik.. Maar ik hoorde toch wel geborrel van olie.. Is dit normaal of moet ik toch ergens voor vrezen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door denders
#68631
Volgens mij was dat borrelen de enige route waar overdruk heen kon gaan bij geen lekkage?


(Zolang de TT daarna geen puf laat uit de uitlaat is het oke :mrgreen: )
Gebruikersavatar
door sweeper
#68638
Zeldzaam, maar dab lijkt het bij jouw gewoon allemaal in orde. Het borrelen van de olie klopt wel, en kan geen kwaad of je moet de lucht langs de peilstok horen/voelen stromen als je hem los haalt.

Ben je de test uit voorzorg gaan doen, of zit je met een probleempje waar je niet uit komt?
Gebruikersavatar
door Kartal
#68640
Met zeldzaam bedoel je zeker de volgorde van de DV en ontluchtingspot.. Tja, ik kan nog even naar mijn motorcode kijken.. Maar alles werkt, dus het zal idd wel ok zijn..:)

Ik heb idd een klein probleempje.. De auto loopt niet harder dan 230 km/h en ik heb het gevoel dat hij af en toe hapert.. Vreemd genoeg is dit niet gerelateerd aan een bepaalde toerenbereid oid, dus ik dacht dat een mogelijke lekkage eventueel een verklaring kon zijn. Het haperen is na de tuning bij Ronald wel stukken minder en komt ook minder vaak voor. Toch voel ik het soms en de auto loopt ook na de ***-kuur niet harder dan 230. Ronald had opgemerkt dat de intercooler te warm werd, en raadde me aan dit nog een keer schoon te maken. Ik heb hier nog geen tijd voor gehad, en de intercooler zit ook op een verdomd lastige plek volgens mij.. Geen idee hoe die daar nog lucht kan happen.. Maar goed, dit kan ws. ook geen verklaring zijn voor dit probleem?
Gebruikersavatar
door sweeper
#68642
Nee met zeldzaam bedoelde ik dat je geen lekkages hebt.

Is de LMM wel 100%?
Reageren de N75 (wastegate sensor), en/of N249 (DV sensor) wel naar behoren?
Gebruikersavatar
door Kartal
#68644
Bij uitlezen gaf de auto geen enkele melding, dit zou ik bij de sensoren in ieder geval wel verwachten. Bij de LMM kan je volgens mij lang doorrijden zonder een foutmelding, toch? Kan ik er op een andere manier achterkomen dan dat ding te veranderen?:)
Gebruikersavatar
door sweeper
#68650
Sensoren zoals de LMM kunnen verkeerde waarden gaan doorgeven, maar omdat ze wel waarden doorgeven wordt dat niet als foutcode aangegeven. De ECU past zich wel aan, aan die verkeerde waarden.

De manier om er achter te komen is om de betreffende kanalen met VCDS (vagcom) te gaan loggen. Voor de N249 sensor (DV) kan je ook een bypass uitvoeren met vacuumslangen zodat hij niet meer meewerkt. Staat hier op het forum door mij beschreven.
Gebruikersavatar
door denders
#68669
Misschien maar een suggestie/niet de bron, maar je waterpomp is nog 100%?
Gebruikersavatar
door Kartal
#68739
@ Dennis: De waterpomp is nog 10000km geleden vervangen..

@ Eric: Ja, op zich wel een goed idee om een keer te loggen.. Heb alleen zelf geen Vagcom oid, heb de auto laatst bij de Audi-dealer in Deventer een 30K beurt laten geven.. Kwam helemaal niks naar voren.. Ze waren eigenlijk verbaasd dat een import-TT zo goed was en er nog zo briljant uit zag :D
Gebruikersavatar
door denders
#68741
Oke, netjes. Als je zeker weet dat dat in orde is houden we het op een antwoord op mijn vraag :wink:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]