Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door oTTo
#41779
Ik ben sinds kort in het bezit van een TT 225 pk uit 2001 en het contact met de dealer gaat niet echt vlekkeloos mede door wat niet goed verlopen reparaties en ook al omdat ik daar 1,5 uur rijden vanaf woon.
Ik ben nu zo ver dat ik eventuele reparatie ergens anders gewoon goed wil laten doen en dan maar betalen .
Van de Audi dealer bij mij in de buurt heb ik gelijk de buik vol, voor het alleen maar heen en weer halen van de richtingaanwijzer en te constateren dat die inderdaad kapot was wilde hij gelijk een rekening schrijven.

Ik ben een totale leek op TT gebied maar gaande weg lezend op het forum word ik steeds wijzer maar af en toe duizelt mij het wel een beetje.

Ik heb toch nog vragen maar hieronder de belangrijkste.
Ik heb sterk het gevoel dat de motor niet levert wat hij zou moeten maar ik heb geen vergelijkings materiaal, nu heb ik gelezen dat er veel uit te lezen valt met Vag-com.
Ik denk zelf dat in ieder geval de thermostaat en waarschijnlijk de LMM vervangen moet worden
Ik zou eigenlijk willen dat een kenner en liefhebber van de TT eens kritisch naar de auto kijkt, ik woon zelf bij Delft in Delfgauw.

Ik zoek dus eigenlijk iemand die het leuk vind om tegen een normale vergoeding de auto eens door te lichten (Vag-Com) en eventuele kleine reparaties uit te voeren, afstand is niet echt een bezwaar.
Ik heb meer vertrouwen in een liefhebber van de TT dan in de dealer en geef daar ook liever mijn geld aan uit.


Ik zie de reacties graag tegemoet

Groeten, Otto
Gebruikersavatar
door sweeper
#41794
oTTo schreef:Ik ben sinds kort in het bezit van een TT 225 pk uit 2001 en het contact met de dealer gaat niet echt vlekkeloos mede door wat niet goed verlopen reparaties en ook al omdat ik daar 1,5 uur rijden vanaf woon.
Ik ben nu zo ver dat ik eventuele reparatie ergens anders gewoon goed wil laten doen en dan maar betalen .
Van de Audi dealer bij mij in de buurt heb ik gelijk de buik vol, voor het alleen maar heen en weer halen van de richtingaanwijzer en te constateren dat die inderdaad kapot was wilde hij gelijk een rekening schrijven.

Ik ben een totale leek op TT gebied maar gaande weg lezend op het forum word ik steeds wijzer maar af en toe duizelt mij het wel een beetje.

Ik heb toch nog vragen maar hieronder de belangrijkste.
Ik heb sterk het gevoel dat de motor niet levert wat hij zou moeten maar ik heb geen vergelijkings materiaal, nu heb ik gelezen dat er veel uit te lezen valt met Vag-com.
Ik denk zelf dat in ieder geval de thermostaat en waarschijnlijk de LMM vervangen moet worden
Ik zou eigenlijk willen dat een kenner en liefhebber van de TT eens kritisch naar de auto kijkt, ik woon zelf bij Delft in Delfgauw.

Ik zoek dus eigenlijk iemand die het leuk vind om tegen een normale vergoeding de auto eens door te lichten (Vag-Com) en eventuele kleine reparaties uit te voeren, afstand is niet echt een bezwaar.
Ik heb meer vertrouwen in een liefhebber van de TT dan in de dealer en geef daar ook liever mijn geld aan uit.


Ik zie de reacties graag tegemoet

Groeten, Otto
Hoi Otto,

Shit dat je zo'n slechte ervaringen hebt met de dealers bij jouw in de buurt. Mijn VW dealer/Audi servicepunt Auto Strijder in Zandvoort ben ik uitermate tevreden over.

In je voorstel topic geef je aan dat je sensor vervangen is. Is hij wel vervangen voor de update? Zie WAK-TT tempsensor

En anders de thermostaat code 050 121 113 C. Zo duur zijn die nu ook weer niet.

Je LMM vervangen is vrijwel altijd een goed idee. Dit kan je zeker zelf.
Ik ga ervan uit dat je een BAM type blok in je TT hebt. Het nummer van de LMM is dan 06A 906 461 MX
APX type dan 06A 906 461 EX

Artikelnummers kunnen afwijken als er updates van zijn.

Met VAGCOM zijn voor deze 2 probleempjes niet altijd foutcodes te vinden omdat ze niet echt stuk zijn, maar verkeerde waardes doorgeven.

Op het forum zijn MARK & Jos br de technische mannen die je wel zouden kunnen helpen je auto na te kijken (tegen betaling), maar ze zitten niet bepaald bij je in de buurt. Zoek ze maar eens op op het forum, en stuur ze een PM of mail.

Kom je er niet uit kan je altijd vragen stellen.

Suc6 & veel plezier met je TT
Gebruikersavatar
door Marcellos
#41795
wellicht klein stukje rijden maar met Garage Jaron in Woerden heb ik alleen maar positieve ervaringen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]