Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1727
Ik rij nu een paar dagen in m'n TT. Wat mij opvalt is als ik optrek en gas terugneem ik ook een apart geluid hoor. Een licht ratelend geluid wat snel weer afneemt. Volgens de garage is dat de turbovalve die de opgebouwde druk laat ontsnappen. Volgens hen is dit volkomen normaal bij een turbomotor. Kan iemand dit mij bevestigen? De motor loopt verder zeer goed en trekt ook prima. Ook de diagnose van het motormanagement geeft geen storing aan. Wie kan mij wat meer vertellen?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1753
Vaak is het de kunststof Bosch Diverter Valve die meer herrie produceerd naarmate deze veroudert is, je kan deze vervangen voor de alu variant van Forge Motorsport.
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1756
Bedankt voor de tip! Waar kan ik die Forge valve kopen dan? En hoeveel kost dat ongeveer?
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1758
Ik zie er 2 op de site van Biesheuvel. De FAST ROAD CLOSED LOOP DIVERTER VALVE en de PISTON CLOSED LOOP DIVERTER VALVE. Wat is het verschil? Het zijn toch niet van die sissende gevallen? En moet er nog montagemateriaal bij worden besteld of kan m'n garage 'm zo monteren?
Gebruikersavatar
door MARK
#1772
Kan er in principe zo in......als je je huidige niet vertrouwt, koop gewoon een nieuwe originele voor ? 39 ben je van de twijvel af.
Mijne werkt na 7 jaar en 125000 km nog steeds perfect! :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1776
Erik als het maar een gesloten versie is zit je goed, closed loop. Vraag Biesheuvel wat het verschil is. Op www.forgemotorsport.com kun je zien welke types voor de tt leverbaar zijn e dus aanbevolen zijn. Dat sissen wat jij bedoeld zijn Dump Valves ofwel een BOV... Blow Off Valve.
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1799
Toch maar even langs de Audidealer gereden. Het is inderdaad de Diverter Valve. Maandag wordt-ie vervangen.... Heb gelijk een uitgebreide controle laten doen. Resultaat: alles in orde! Niet gek voor een 2e handsje he? Alleen de accu was "matig" dus die heb maar gelijk laten vervangen. Daarnaast wordt uit voorzorg de distributieriem vervangen. Better safe then sorry! Bedankt voor alle tips............
Gebruikersavatar
door MARK
#1800
Distributie riem moet na 5 Jaar of 120000 km.. :D

Succes :D
Gebruikersavatar
door Alexander
#1801
Kun je er geen blow off valve op zetten? :D
Gebruikersavatar
door erikvandenhurk
#1802
Afgaande van wat ik hier heb gelezen, is dat geen goed idee. Het motormanagement raakt van slag? Daarnaast hou ik m'n TT het liefst 100% origineel.
Gebruikersavatar
door MARK
#1816
Verstandig :!: :!: Je kunt je geld beter aan goed onderhoud uitgeven :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#1828
Hussla schreef:Kun je er geen blow off valve op zetten? :D
Kun je doen... wordt een VAG motormanagement systeem alleen niet vrolijker van in eerste instantie! Het is pas mogelijk na benodigde aanpassingen om een BOV te monteren, zodat deze geen problemen geeft. Allereerst moet je een andere turbo moteren, andere intercooler i.p.v. die standaard gevalletjes... andere injectoren, het motormanagement systeem wordt van andere software voorzien, andere chip, enz. enz. Het kan... zoek maar in Japan en Amerika op sites. Het is mogelijk, ook in NL rijdt er een zilvere TT rond met 300+ pk's die een BOV heeft. Maar die TT is weer verkocht en ben die uit het oog verloren, deze is ergens op de achtergrond verdwenen daar die eerst op meetings te zien geweest is. Die had aan het blok meer dan 7000 euro verspijkerd voor een BOV. Dan nog maar niet te spreken over de rempartij e.d. heb er alleen verder geen concrete info meer van.
Gebruikersavatar
door janstefke
#1856
weet iemand misschien het artikelnummer van deze diverter valve?
Gebruikersavatar
door janstefke
#1857
ik heb even gegoogled, is het de 06A 145 710N?
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]