Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#43625
Wie weet welke van de VAG stoelen gelijke bevestiging hebben?
Dus als ik andere stoelen zou willen, welke andere auto's hebben een gelijkwaardig onderstel en zijn in principe pasklaar om te plaatsen?

(ik heb nu de Advance modellen, dus de grijs/zwart stoffen met nopjes)

Grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#43630
Wellicht dat die van een golf IV overeenkomen? Ik zie het meestal andersom.....TT stoelen in een VW.

Al aan het laten bekleden van je stoelen gedacht? ;) In bruin leer bijvoorbeeld, lijkt me erg gaaf met de zwarte buitenkant.
Of zitten de stoelen niet lekker?

Gr.
Vincent
door Brian-TT
#43631
De stoelen van een Porsche Boxster, Porsche 996/997 en Porsche Cayman passen plug &play in een TT.
voor alle andere stoelen moet je aanpassingen doen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#43639
Brian-TT schreef:De stoelen van een Porsche Boxster, Porsche 996/997 en Porsche Cayman passen plug &play in een TT.
voor alle andere stoelen moet je aanpassingen doen.
zou t dan toch een afgekeurd Porsche ontwerp geweest zijn? :lol: :D

ps kijk eens goed naar de BMW M3 ouder type je zal zien dat de TT stoelen idem zijn aan die van BMW die hadden alleen een mooiere optie mogelijk als kopsteun die jaja ook direct in een TT past. Stoelen vd foto zijn net iets anders maar hebben wel die kopsteun, diverse BMW's reden begin jaren 90 al met de TT stoelen er in rond, ik had zelfs BMW logo's in t schuim van t zitgedeelte staan dus wie benieuwd is haalt de stoel maar es er uit ;)


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
door denders
#43655
Dank!
Nee, nee de stoelen zitten goed (niet perfekt maar gewoon goed voor mij persoonlijk)
..en als ze eruit gaan gaan ze op slag, verpakt.
Bruin is niet zo mijn ding, gewoon mooi zwart.
De huidige zijn juist als nieuw en horen bij de auto.

Echter is er altijd nog lekkerders te krijgen..ondanks het 'groene gras' :wink:

Brian zit me gelijk weer lekker te maken om er Porsche stoelen in te leggen :roll:
Ik weet uit ervaring dat die ook niet te versmaden zijn ondanks het vroegere leder dikker was. (vroegah geen crisis!)
In mijn vorige mobiel, de Seat cupra wilde ik al bijna Porsche stoelen zetten maar dan weet ik nu welke er zo passen in de TT.
Zitten lekker, niet overdreven aanwezig en mooi.

Echter dit is ook heerlijk, die van de quattro sport of gelijkend..

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Pase
#43659
Hai,

mmm..... ik vond persoonlijk dat de Porsche stoelen een veel betere zit hadden dan mijn huidige TT stoelen.
Uren rijden zonder ook maar ergens last van te hebben, terwijl ik nu met vele kortere ritjes in de TT toch wel merk al diverse houdingen aan te moeten nemen om het goed vol te houden.
Het waren wel de volledig elektrisch instelbare versies.(Memory seats)

Als ik de Porsche stoelen aan een leuke prijs kan kopen zal ik het zeker overwegen om deze om te bouwen.

tnx voor de tip.

Mvg
pascal
door Brian-TT
#43663
Stoelen uit een BMW M3 en een TT zijn echt wel verschillend hoor, misschien is de rail hetzelfde maar is een totaal andere stoel

Stoelen van een Quattro sport zijn inderdaad ook mooi, maar zijn vaste kuipen en dus niet kantelbaar.
Betekend dat je de achterbank er ook uit moet halen of gewoon niet meer kunt gebruiken.
Stoelen zijn nieuw inclusief rail te bestellen bij recaro type is pole position.
Gebruikersavatar
door denders
#43664
Bmw stoelen gaan me te ver :roll: ...

Die Porsche stoelen zijn idd. een klasse apart.
In mijn 944 S2 had ik lederen, erg nette en onbeschadigde nog. Met van die gaatjes in het leer + verwarming (niet nodig voor mij..).
Zaten prima en elektrisch instelbaar.

Mijn achterbank gaat er hoogstwaarschijnlijk toch uit, dus geen enkel probleem.
Ik vind de huidige verstelmogelijkheden het allemaal net niet in deze TT.
Ik blijf af en toe maar aftasten wat nu het beste zit, toch jammer maar je kunt niet alles hebben....

Vandaar het begin van een eventuele zoektocht dmv dit topic, zonder haast.
Brian ook bedankt voor de tip!

Porsche stoelen zijn dan ook een optie, maar het allerliefst heb ik gewoon frisse nieuwe en dat is met Porsche stoelen geen doen.

Altijd prettig dat hier ook meegedacht wordt op het forum. :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#43666
Brian-TT schreef:Stoelen uit een BMW M3 en een TT zijn echt wel verschillend hoor, misschien is de rail hetzelfde maar is een totaal andere stoel
M3 is wat anders... slanker en dikkerezijwangen en t leder is anders gestikt, maar doelde op de kopsteun die past op je TT stoelen, eerder al een TT MK1 Coupe gezien ermee.
Maar wat mijn verbazing schepte was BMW logo's onder aan de TT stoelen die ik uit de TT gehaald had en dan gaan je ogen vanzelf open dat de stoelen ook in andere auto's kunnen zitten. Wellicht iets anders gevormde hoezen maar die onderste foto die ik plaatste komt wel erg dichtbij als gelijkenis. Wil trouwens helemaal niet zeggen dat die rails t zelfde is want dat weet ik niet alleen dat er BMW onder mijn zittingen aanwezig was.

Als ik nog TT zou rijden of er een zou aanschaffen van t eerste type... gelijk die stoelen dr uit en Recaro's dr in want ben inmiddels verwend ;) dat zit echt stukken fijner.
Gebruikersavatar
door denders
#43672
Die onderste foto is wel heel veel gelijkenis ja!
Ach je moest is weten wat automerken allemaal voor spullen elders bestellen met veel korting daarmee, zo van als...dan...

Het is uiteindelijk inderdaad beslissen, en aftikken..makkelijker kan niet :wink:

Maar toch leuk om daar tussenin ermee bezig te zijn zo met de auto en hem persoonlijk beter maken, de een is er wat meer bezig als de ander.
Ik heb weinig tijd eigenlijk en gebruik de auto dagelijks. Maar klusjes zijn allemaal in te plannen en we hebben nog vrije dagen 'genoeg' :roll:
Laatst gewijzigd door denders op do okt 15, 2009 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#43674
Ach houdt t toch leuk en maakt een TT weer veelzijdig en is met weinig als herkenbaar te maken voor anderen die dr ook heen hebben das t mooie tijdens de meetings om weer te kijkenw at iemand ind e tussentijd weer aangepakt heeft.
Gebruikersavatar
door denders
#43675
Precies!
Maakt het allemaal een leuke hobby ook en als je wat zelf kunt doen daarbij scheelt het ook wat.
Het is gewoon net ff allemaal meer deze wagen dan de gemiddelde gestylde auto van nu, zonder "ziel".

Heb geen dag spijt van mijn keus ondanks ik toch aardig wat voor de auto heb betaald. Dat was een eigen keus en er staat wat tegenover&achter.

Maar goed, ik ga is surfen naar iets leuks om op te zitten :D .
Gebruikersavatar
door denders
#43681
Brian-TT schreef:De stoelen van een Porsche Boxster, Porsche 996/997 en Porsche Cayman passen plug &play in een TT.
voor alle andere stoelen moet je aanpassingen doen.

Plug & play:

[996 Turbo en Boxster S]
Afbeelding; Afbeelding

[997 Turbo]
Afbeelding

[Boxster Alcantara]
Afbeelding; Afbeelding

En dit is één van de Clubsport series modellen die nog wel gaan naar mijn smaak:
997GT3RSR......
Afbeelding

Vraag daar alleen niet de prijs van :!: Vaste stoel en alleen te verstellen met een speciaal onderstel nog erbij.
Tweedehands staat deze enkele stoel gewoon ff voor €2685,- te koop :oops:
Maar ja crisis he dat merkje :roll:


Misschien ergens wel een leuk Boxster setje, die zien er netjes uit, richtprijs zo €800,-

Dit wat betreft de Porsche stoelen en volgens mij passen er nog wel meer modellen ook, zo die rails te zien, maar dit even terzijde.

Nog niet de Recaro modellen "besnuffeld"... :drunken:
door Brian-TT
#43683
Houd er wel rekening mee dat je airbag resistors moet plaatsen als je Porsche stoelen in je TT zet.
door het verwijderen van je originele stoelen (met airbags) gaat je airbaglampje branden en werken geen van je airbags meer.
dit is ook APK afkeur.
Dit kan je oplossen door een stekker met weerstand (resistor) te plaatsen op je originele stekker.

en de stoelverwarming aansluiten schijnt al helemaal geen eenvoudig klusje te zijn :roll:
Gebruikersavatar
door denders
#43706
Weerstandjes zijn geloof ik elk 100 Ohm solderen.
Mocht het anders zijn voor de TT koop ik die zeker want je hebt gelijk, met afkeur.

Ik zit zelf nog redelijk in de elektro dus dat gaat allemaal wel maar stoelverwarming heb ik in de 944 gehad maar heb ik NOOIT nodig gehad als warmbloedige :wink:
Overbodige luxe, en ik ga niet voor geheel lederen stoelen ook hoogstwaarschijnlijk.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]