Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#43626
Is het mogelijk om het stoffen achterbankje, netjes te verwijderen aangezien ik deze niet gebruik,
en is dit dan nog wel een gezicht om te zien?

Ik heb vernomen dat er in bepaalde modellen (quattro) een z.g. stabilisator stang op die plek zit zoals er voor bij de motor eentje zit.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#43627
de zitting kan je zo omhoog trekken en de rugleuning is ook niet veel werk
om te demonteren.

wat jij bedoeld dat is de quattro sport. die heeft een netje achterin en een soort
stabilisatorstang.

de quattro sport is overigens niet in nederland geleverd helaas :(

gr.dennis
Gebruikersavatar
door denders
#43653
goTTzilla schreef:de zitting kan je zo omhoog trekken en de rugleuning is ook niet veel werk
om te demonteren.

wat jij bedoeld dat is de quattro sport. die heeft een netje achterin en een soort
stabilisatorstang.

de quattro sport is overigens niet in nederland geleverd helaas :(

gr.dennis
Hey Dennis, bedankt voor de tip..ik kom er natuurlijk snel genoeg achter maar vragen staat vrij 8).
Dan denk ik dat ze er binnenkort netjes uitgaan + de gordels en ik ze op slag leg. (-zijn echt bijna nieuw uit fabriek..)

Je kunt daar nauwelijks ff makkelijk iets op zetten en kids heb ik niet. Daarbij, de kofferbak is groot genoeg!
Ach, zolang er tapijt ligt is het oké en dan kan ik altijd iets origineels verzinnen, wil ik toch iets meer daarmee.

Aha.., gevonden:

In 2005 kwam Audi met een speciale versie op de proppen, de Audi TT quattro sport.
Dit deden ze ter ere van de 25e verjaardag van het quattro-systeem. Voor de Audi TT quattro sport koos men voor de 1,8-liter turbomotor.
Voor deze versie levert hij 240 pk een maximaal koppel van 320 Nm. De quattro sport kan er in 5,9 seconden mee van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid die volgens de fabrikant tegen de 250 km/h ligt. De versnellingsbak is een handgeschakelde zesbak. Ten opzichte van de normale 1,8-liter turboversie met 225 pk is de TT quattro sport 75 kg lichter, onder andere door het verwijderen van de kleine achterbank.
(Dat is niet alleen het bankje denk ik haha)

Het totale gewicht komt daarmee op 1390 kg, dit betekent dat de TT 5,8 kg per pk heeft.
De quattro sport heeft ook wat techniek geleend van de TT 3,2 V6. Het achterste deel van de bodem komt van de V6. Hierdoor kan de accu van voren naar achteren worden verplaatst
wat de gewichtsverdeling ten goede komt. Standaard is de quattro sport voorzien van het S-line pakket. Dat houdt in dat de auto onder meer sportievere bumpers en spatborden heeft.
Aan de achterzijde zit een diffusor en 2 opvallende uitlaatpijpen, en de auto is 20 mm lager gelegd. De snelle TT heeft unieke 18"-velgen met 15 spaken en rode remklauwen. Het dak,
de achteruitkijkspiegels en de luchtinlaten zijn steeds zwart gelakt. Voor de koetswerklak valt er te kiezen uit vijf kleuren. In het interieur is er een combinatie van alcantara en leder voor de bekleding, en de stoelen zijn vervangen door Recaro-kuipzetels. Op het handschoenkastje is een speciale badge te vinden, die duidelijk maakt dat het niet om een gewone TT gaat.



Man, wat een gave stoelen trouwens in dat model:

Afbeelding

en achter waar ik op doelde:

Afbeelding


grt, Dennis.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#43654
Hmm, ziet er wel gaaf uit inderdaad. Ik kan me herrineren dat er iemand op het forum navraag had gedaan naar de kosten van de spullen op de achterbank. Dat kwam dacht ik op 1300 euro.

Ook nog een optie: Recaro stoelen

Best gaaf!

Gr.
Vincent
Gebruikersavatar
door denders
#43657
Mjah, dat is net ff overpriced vind ik :wink:

Kan altijd nog zelf wat laten maken, mbt die stang. Op mijn werk is iemand die goed rvs / alu kan lassen en werkt soms voor ons.
Maar goed, eerst maar het ene dan de rest.

Recaro heeft idd gelijkwaardig en het zou me niets verbazen als die Quattro Sport gewoon Recaro's erin heeft want die maken wel meer voor
Porsche, Audi en ga maar door!
Gebruikersavatar
door jos_br
#43693
Ik heb de achterbank er ook uit en een rolbar erin, het geluid neemt wel wat toe, gewicht wet ik niet.

Wat de voorstoelen betreft, ik begrijp niet wat een vollederen stoel in een sportwagen moet........ je glijd alle kanten op in bochten.
Jos.
Gebruikersavatar
door denders
#43703
Heb jij dat aftermarket gedaan en zelf Jos?

Qua leder heb je ergens wel gelijk.
Ik zat zelf meer te denken aan die Porsche Alcantara of zo'n gelijkwaardige soort stoel.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]