goTTzilla schreef:de zitting kan je zo omhoog trekken en de rugleuning is ook niet veel werk
om te demonteren.
wat jij bedoeld dat is de quattro sport. die heeft een netje achterin en een soort
stabilisatorstang.
de quattro sport is overigens niet in nederland geleverd helaas
gr.dennis
Hey Dennis, bedankt voor de tip..ik kom er natuurlijk snel genoeg achter maar vragen staat vrij
.
Dan denk ik dat ze er binnenkort netjes uitgaan + de gordels en ik ze op slag leg. (-zijn echt bijna nieuw uit fabriek..)
Je kunt daar nauwelijks ff makkelijk iets op zetten en kids heb ik niet. Daarbij, de kofferbak is groot genoeg!
Ach, zolang er tapijt ligt is het oké en dan kan ik altijd iets origineels verzinnen, wil ik toch iets meer daarmee.
Aha.., gevonden:
In 2005 kwam Audi met een speciale versie op de proppen, de Audi TT quattro sport.
Dit deden ze ter ere van de 25e verjaardag van het quattro-systeem. Voor de Audi TT quattro sport koos men voor de 1,8-liter turbomotor.
Voor deze versie levert hij 240 pk een maximaal koppel van 320 Nm. De quattro sport kan er in 5,9 seconden mee van 0 naar 100 en heeft een topsnelheid die volgens de fabrikant tegen de 250 km/h ligt. De versnellingsbak is een handgeschakelde zesbak. Ten opzichte van de normale 1,8-liter turboversie met 225 pk is de TT quattro sport 75 kg lichter, onder andere door het verwijderen van de kleine achterbank.
(Dat is niet alleen het bankje denk ik haha)
Het totale gewicht komt daarmee op 1390 kg, dit betekent dat de TT 5,8 kg per pk heeft.
De quattro sport heeft ook wat techniek geleend van de TT 3,2 V6. Het achterste deel van de bodem komt van de V6. Hierdoor kan de accu van voren naar achteren worden verplaatst
wat de gewichtsverdeling ten goede komt. Standaard is de quattro sport voorzien van het S-line pakket. Dat houdt in dat de auto onder meer sportievere bumpers en spatborden heeft.
Aan de achterzijde zit een diffusor en 2 opvallende uitlaatpijpen, en de auto is 20 mm lager gelegd. De snelle TT heeft unieke 18"-velgen met 15 spaken en rode remklauwen. Het dak,
de achteruitkijkspiegels en de luchtinlaten zijn steeds zwart gelakt. Voor de koetswerklak valt er te kiezen uit vijf kleuren. In het interieur is er een combinatie van alcantara en leder voor de bekleding, en de stoelen zijn vervangen door Recaro-kuipzetels. Op het handschoenkastje is een speciale badge te vinden, die duidelijk maakt dat het niet om een gewone TT gaat.
Man, wat een gave stoelen trouwens in dat model:
en achter waar ik op doelde:
grt, Dennis.