Denzo schreef:Had een Seat ibiza Cupra1 uit 1998 vanaf nieuw, na 120.000+ km's begaf langzaam maar gestaag de koppeling het.
Tsja standaard Lucas-spul he..en veel werkkilometers.
Op ebay-duitsland een mooie nieuw setje (plaat + drukgroep) gevonden, kunnen NL'se bedrijven (helaas) niet aan tippen of ze moeten niks verdienen.
Niet dat ik niemand wat gun hoor, maar het moest snel en dat was de beste prijs!
Was een Versterkte koppeling van SACHS.
Het is maar net welke kilometers je maakt met de auto en hoe.
Ik rij redelijk normaal met een koppeling, geen pedaalridder en anticiperend maar ja bij die Seat was de drukgroep volgens mij gaar.. koppelingsplaat zag er nog aardig goed uit..
Het reed verder heerlijk hoor die nieuwe, beter ook!
Zal ik voor de audi zeker ook doen.
Laat ik hem door de garage inbouwen, toen iets van totaal 250 euro kwijt dacht ik aan montage.
(koppelingsset was 120)
Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen, met de nieuwe krachten die dan vrijkomen anders moeten ze hem minder afstellen dan doorgaands gewoon kan.
Als je pedaal nu al bijvoorbeeld redelijk hoog pas oppakt, kan hij al aardig versleten zijn.
grt,Dennis.
In mijn seat had ik ook een versterkte sachs zitten, en ik was er ook zeer gelukkig mee
Maar in mijn audi nu denk ik dat die nog "goed" is.
Hij pakt toch zeer snel op. handrem op, in 3de zetten en koppeling laten komen. pakt direct.
Kwa km dat ik doe valt het nog goed mee. vooral woon/werk verkeer.
Ik ben zelf "meestal" een rustige chauffeur"
n.b die prijs, 370 euro, id at een versterkte dan? En van een quattro?
Ken