Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Amm Staf
#45630
Ik ga mijn tt volgend jaar laten chippen, maar kan de koppeling dat wel aan?
180pk quattro van '99 met een 174xxx km ongeveer.

Ik kan het nergens terug vinden...

Mijn vorige,vorige auto was een seat leon topsport, ook laten chippen en ik moest de koppeling ook vervangen.
Best een duur grapje dan.
Gebruikersavatar
door denders
#45635
Had een Seat ibiza Cupra1 uit 1998 vanaf nieuw, na 120.000+ km's begaf langzaam maar gestaag de koppeling het.
Tsja standaard Lucas-spul he..en veel werkkilometers.

Op ebay-duitsland een mooie nieuw setje (plaat + drukgroep) gevonden, kunnen NL'se bedrijven (helaas) niet aan tippen of ze moeten niks verdienen.
Niet dat ik niemand wat gun hoor, maar het moest snel en dat was de beste prijs!
Was een Versterkte koppeling van SACHS.

Het is maar net welke kilometers je maakt met de auto en hoe.
Ik rij redelijk normaal met een koppeling, geen pedaalridder en anticiperend maar ja bij die Seat was de drukgroep volgens mij gaar.. koppelingsplaat zag er nog aardig goed uit..
Het reed verder heerlijk hoor die nieuwe, beter ook!

Zal ik voor de audi zeker ook doen.
Laat ik hem door de garage inbouwen, toen iets van totaal 250 euro kwijt dacht ik aan montage.
(koppelingsset was 120)

Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen, met de nieuwe krachten die dan vrijkomen anders moeten ze hem minder afstellen dan doorgaands gewoon kan.
Als je pedaal nu al bijvoorbeeld redelijk hoog pas oppakt, kan hij al aardig versleten zijn.


grt,Dennis.
Gebruikersavatar
door Amm Staf
#45637
Denzo schreef:Had een Seat ibiza Cupra1 uit 1998 vanaf nieuw, na 120.000+ km's begaf langzaam maar gestaag de koppeling het.
Tsja standaard Lucas-spul he..en veel werkkilometers.

Op ebay-duitsland een mooie nieuw setje (plaat + drukgroep) gevonden, kunnen NL'se bedrijven (helaas) niet aan tippen of ze moeten niks verdienen.
Niet dat ik niemand wat gun hoor, maar het moest snel en dat was de beste prijs!
Was een Versterkte koppeling van SACHS.

Het is maar net welke kilometers je maakt met de auto en hoe.
Ik rij redelijk normaal met een koppeling, geen pedaalridder en anticiperend maar ja bij die Seat was de drukgroep volgens mij gaar.. koppelingsplaat zag er nog aardig goed uit..
Het reed verder heerlijk hoor die nieuwe, beter ook!

Zal ik voor de audi zeker ook doen.
Laat ik hem door de garage inbouwen, toen iets van totaal 250 euro kwijt dacht ik aan montage.
(koppelingsset was 120)

Je kan maar beter het zekere voor het onzekere nemen, met de nieuwe krachten die dan vrijkomen anders moeten ze hem minder afstellen dan doorgaands gewoon kan.
Als je pedaal nu al bijvoorbeeld redelijk hoog pas oppakt, kan hij al aardig versleten zijn.


grt,Dennis.


In mijn seat had ik ook een versterkte sachs zitten, en ik was er ook zeer gelukkig mee :D
Maar in mijn audi nu denk ik dat die nog "goed" is.
Hij pakt toch zeer snel op. handrem op, in 3de zetten en koppeling laten komen. pakt direct.

Kwa km dat ik doe valt het nog goed mee. vooral woon/werk verkeer.
Ik ben zelf "meestal" een rustige chauffeur" :lol:

n.b die prijs, 370 euro, id at een versterkte dan? En van een quattro?



Ken
Gebruikersavatar
door denders
#45683
Je kan ook even onder het rijden in zijn 2 of drie met zeg 3000 toeren even voorzichtig maar duidelijk op gas en tegelijk rem indrukken.
Als de toeren dan omhoog gaan terwijl je afremt is 'ie aan vervanging toe..
Dat is ook een manier.

Ik denk dat die van jou nog prima is zo te gokken vanaf een afstand!

Gaat niks boven een Sachs-versterkte. Niet veel gekker maken hoor, anders schakel je niet meer lekker voor dagelijks gebruik.
(je hebt ze zelfs met maar drie korte raakvlakken ipv een schijf... lekker rally gevoel dat wel haha)

Ik zal eens zoeken voor je.

Die komplete koppelingsset was idd toen maar 120 euro.
arbeidsloon bij de audi/Vag was het meeste (+nieuwe boutjes), maar ik had er geen trek in om het zelf te doen op een oprit.
Gebruikersavatar
door denders
#45684
Klik hier: Zoekwoordje uitgegooid op ebay Duitsland

En HIER klikken ..nog iets meer gerichter!

Leuk om te zien hoeveel auto's eigenlijk dezelfde koppelingssets kunnen hebben in die tabelletjes van aanbieders daar :wink:
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#46869
Goedemidag,

Ik wil ook graag een Sachs versterkte koppeling met vast vliegwiel waar kan je die set goedkoper krijgen?
En welke type is het?

Want bij vagtechniek.nl betaal je 575 euro dat is wel aan de dure kant.

Gr maurice
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]