Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#46134
Hoi,

Ik zit me steeds aftevragen als ik in de TT zit, op welke stand ik die climate control moet zetten.

Ik heb hem meestal op 18,5 graden. dan de AUTO aan, en de ECO aan.

Tevens zie ik aan de rechterkant van de unit twee pijltjes een die naar boven wijst de ander naar benden, tussen deze pijltjes zit een knopje met een blokje. Welke functie heeft deze.

Wanneer gebruik ik de ECO stand en wanneer niet.

Groetjes,

Patrick
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#46139
Dat knopje met het blokje, waar je het over hebt, betekent dat de luchtstroom via de 4 luchtroosters aan de voorzijde vh dashbaord loopt. Dit zijn die 4 met aluminium omringde luchtroosters :wink:

Over de temperatuur... tja, je kunt hem instellen zoals je wilt natuurlijk, daarvoor zit die knop er ook in :lol:. Vaak kom ik wel de 22 graden instelling tegen als optimale instelling.


Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#46140
Even een stukkie tekst uit de handleiding m.b.t. de ECON-functie:

ECON - Economy

Voor het besparen van brandstof kan
het koelsysteem (compressor) worden
uitgeschakeld. Bij uitgeschakelde
compressor is het regelcomfort van het
systeem minder. Wanneer het in de
wagen te warm wordt of de ruiten
beslaan, moet door opnieuw aantippen
van de toets ECON de compressor
weer worden ingeschakeld resp. AUTO
worden ingedrukt.

In de handleiding staan overigens alle knoppen cq instellingen beschreven :idea:

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door patrick4tt
#46141
Oke super!

Mijn handleiding is namelijk Duits! Ben niet zo'n ster in deze taal..

bedankt Joop
Gebruikersavatar
door sweeper
#46142
Ikzelf heb de airco eigenlijk altijd op AUTO staan met een temp. tussen de 19 & 21 graden. Bij temperaturen onder de 5 graden boven 0 wordt de airco uit zichzelf al niet aangezet, dus daar hoef je hem niet voor op ECO te zetten. Verder zorgt de AUTO stand ervoor dat er de 1ste minuten geen koude lucht tegen het voorruit geblazen wordt om zo beslaan te voorkomen.

De pijl naar boven met ledje brandend zorgt dat de lucht naar het vooruit geleid wordt. De pijl naar beneden doet dit voor de voeten, en het "blokje" zoals je het zelf noemt, moet een ventilatie roostertje voorstellen, oftewel dan komt de lucht uit de vier roosters in het dashboard.

De ECO stand gebruik ik alleen in de zomer na een lange rit met de airco. Als je zo'n 10 min. voor het einde van de rit deze gebruikt zorg je ervoor dat de airco kan verdampen, en dus droog is als je de motor uitzet. Gebeurt dit niet dan kan het stilstaande vocht voor bacterie ontwikkeling zorgen. Dit geeft op den duur een muffige lucht in de cabine.

Het één en ander zou als het goed is keurig beschreven moeten staan in het instructieboekje van de auto.
Gebruikersavatar
door denders
#46149
Alles is eigenlijk al gezegd maar persoonlijk zet ik de temp op ong. 18-19,5 graden,
airco altijd uit, "ECO" behalve als het echt nodig is voor: wasem of tegen warmte.
Daar gebruik ik de airco alleen voor dus niet de gehele reis altijd in airco-lucht zitten zeg maar..
(en het scheelt zo 7 pk + een weinig benzineverbruik maar daar doe ik het dus niet voor)

De "pijltjes", daarvan staat alleen de bovenste aan of soms ook naar beneden erbij.
Lucht op mijn gezicht vind ik niet prettig vandaar liever "indirekt"

e.e.a. is allemaal erg persoonlijk.

Vervelend vind ik, dat als je hem op "LOW" qua temperatuur zet, dus onder de 18 graden,
de blower eerst voluit wil gaan en je dus met de Fan-knop hem weer rustig moet krijgen!

Wat ik me niet bewust was is dat "AUTO" onafhankelijk van de airco werkte.
(Heb niet heel de handleiding door zitten bladeren :roll: )

Vergeet ook niet nu in de winter 2 keer per maand zo je airco even 5 minuten minimaal te laten draaien.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#46192
Ik zet m altijd op AUTO en doe ik t niet doet ie t vanzelf dus weet niet hoe t ingesteld staat maar die koude lucht over je benen is ook niet al te fijn maar goed rij geen lange ritten met deze omstandigheden.
Gebruikersavatar
door Vincentos
#46195
Bij mij staat hij meestal op eco. Van de airco vallen m'n lenzen uit :D

Gr.
Vincent
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]