Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#48741
Aankomende lente wil ik toch ook graag parkeersensoren in de kont van mijn TT monteren.
Ik kan van mijzelf zeggen dat ik aardig kan inparkeren met voertuigen, goed ben in het schatten van lengtes, maar dat ik met mijn TT toch vaak heb dat ik nog een héle flinke ruimte aan de achterzijde over heb, terwijl ik denk dat ik er al bijna tegenaan zou moeten zitten.
Dit natuurlijk beter als andersom, maar ik zou nu dus toch graag parkeersensoren monteren, om zo net ff wat makkelijker achteruit in te parkeren.
Verder vindt ik het, mits strak ingebouwd, ook wel mooi/modern staan!

Nu ga ik me alvast oriënteren op twee dingen, waarbij ik om jullie adviezen/ervaringen/meningen vraag:

- Wat voor soort sensoren zal ik kopen? Ik wil sowieso wel gewoon het type met 4 rondjes als sensoren, dus niet een gehele strip intern de achterbumper of iets dergelijks.
Maar dan nog zijn er zó veel setjes te koop? Precisie/nauwkeurigheids/kwaliteitsverschil?
Ik zou genoeg hebben aan een 'onzichtbaar' model, dus eentje die ik ergens achterin kofferbak geheel weg kan werken en qua spannig/voeding/achteruitrijlampje geheel kan aansluiten op een achterlicht.
Ik heb dus aan een duidelijk 'piepsignaal' genoeg met achteruitrijden, ik hoef (denk ik) geen schermpje.

- De locatie van de 4 sensoren vindt ik, ook qua looks, nogal belangrijk.
Nu zie ik ze bij TT's mk1 gemonteerd echt op de dikke kont van de achterbumper, zoals hier:
http://s1.postimage.org/vI8A0-5780b4a75 ... 18122a.jpg

Maar ik zie ze ook gemonteerd op het wat dunnere deel daaronder, zoals hier:
http://s3.postimage.org/SAHYS-5780b4a75 ... 18122a.jpg

Nu gaat mijn voorkeer zelf uit naar hoe het op de onderste foto gemonteerd zit!
Dat ziet er wat strakker uit, maar heeft dit ook positieve/negatieve invloed op hoe de sensoren detecteren?

Verder heb ik zelf dus een zwarte TT, hoe zou ik die 4 sensoren zwart moeten spuiten?
Moet ik hiervoor een speciale spuitbus in kleur lak van de TT laten mengen (ik heb géén metallic zwart) of kan dit ook met een 'universele' spuitbus en zo ja, is dit dan wel mooi?

Overigens vond ik wel een mooie PDF hoe parkeersensoren ingebouwd kunnen worden:
http://www.audittclub.nl/downloads/cate ... cumentatie

Groetjes & bedankt,

Tim
Gebruikersavatar
door sweeper
#48743
Hoi Tim,

Bedankt dat je de PDF goed vindt. Ik heb hem gemaakt. :wink:

De 2 foto links werken niet.

Ik heb zelf gekozen om ze boven de knik in de bumper te plaatsen om zo niet het probleem te krijgen dat ze ook gaan piepen bij een stoeprand of dergelijke. Deze hoogte wordt ook aanbevolen door de leveranciers van de sensoren. Het maakt de installatie wel iets moeilijker omdat op die hoogte de metalen bumperbalk zit.

Waarschijnlijk is het dus slimmer om ze eronder te plaatsen, en eventuele valse meldingen voor lief te nemen.

Ik heb er wel een schermpje bij die ik in het dashboard gestopt heb. Als je er 1 uitkiest zonder schermpje dan zit het piepje achterin, en dat hoor je slecht.

Ik zou er voor kiezen om verf op kleur te laten mengen. Dit kost je ergens tussen de € 10 tot €15. Ook in zwart zijn vele soorten, en ook al is het geen metalic zie je toch verschil. Vergeet niet om ook blanke lak te spuiten. Met een spuitbus kan je heel dunne laagjes aanbrengen, om te voorkomen dat de verf valse meldingen geeft.

Om installatie te vergemakkelijken, en eventueel latere demontage van de bumper, is het slim om sensoren te kiezen waar in de draad nog een koppelstekker zit.

Suc6
Gebruikersavatar
door stivoman
#48807
Ik kan de foto's ook niet zien,
ben ook van plan een van deze aan te schaffen, om het zelfde probleem.
Als je eruit bent en er tevreden over bent neem ik ook een setje!

Grtz, Steven
door creative117
#49011
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 0:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49017
Net uit de kluiten gewassen in kleur gespoten pop nagels... maja t zal wel functioneel zijn maar mooi is anders.
Gebruikersavatar
door denders
#49045
Ik vind het een heel mooi systeem, maar ben al gewend aan de TT kont en parkeren! :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49084
Ik hou van strak, dus t systeem kan erg mooi werken dan zoek ik t niet om t in de bumper te zien zitten zijn er geen onzichtbare systemen die je aan de binnenkant van een bumper kan aanbrengen en de dan gewoon netjes werken? ik hou namelijk altijd van strak en clean vandaar dat dr niks op t plaatwerk geplakt zit zelfs geen audi ringen, poetst ook veel gemakkelijker.
door creative117
#49090
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 0:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door sweeper
#49107
creative117 schreef:Dag Ronnie,

even de zoekfunktie gebruiken hier op het forum......

Groeten,
Euuuhmm......, Ronnie vertellen dat hij de zoekfunctie moet gebruiken hier. :?

Met de 3900+ berichten die er hier van hem staan is hij mede uitvinder van de zoekfunctie, anders kan hij zichzelf niet terugvinden. :roll: :D
door creative117
#49115
.
Laatst gewijzigd door creative117 op di nov 15, 2011 0:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49317
dat dr rommel is achter de bumper weet ik maar of t kaf ook van t koren gescheiden is door iemand betreft de sensoren/systemen was ik benieuwd naar... zoveel posTT ik nieTT :D :lol:
Gebruikersavatar
door sweeper
#49351
Een systeem met sensoren achter de bumper kan volgens mij niet goed werken omdat de bumper zelf het signaal kan/zal verstoren.
Als je de sensoren al te dik in de verf zet heb je al een probleem dat hij gaat piepen.
Ikzelf zou het ook veel mooier gevonden als je er niks van hoefde te zien, en ik denk dat dat ook geldt voor de autofabrikanten van vooral de duurdere automodellen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49433
Ik heb t gelukkig niet nodig :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]