Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#49318
Hey mensen,

Ik ben er over aan het denken om een nieuw stuurwiel te kopen (http://cgi.ebay.de/AUDI-A2-A3-A4-A6-A8- ... 181wt_1002) maar ik weet niet goed hoe dat nu zit met de airbag. Is het een lastige klus om die om te zetten? Komen hier nog andere dingen bij kijken dan gewoon losschroeven? evt extra kosten? Ik hoor het graag!

mvg,

Pascal Vossen
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49348
als je airbag van het oude stuur in het nieuwe past is het niet veel werk. je moet de spanning van de auto afhalen d.m.v
een accupool te demonteren. wacht dan even een paar minuten met het ontkoppelen van de airbag.

de airbag zit met twee boutjes vast. als je deze los hebt moet je de stekker van de airbag eraf halen.

als je het nieuwe stuur hebt gemonteerd en de airbag er weer op hebt doe je de accupool er weer op dan is het klaar,

je airbag lampje blijft dan wel branden dus moet je je computer even resetten. dit kan je zelf niet tenzij je vag-com hebt.

succes ermee,

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door foggster
#53690
Het vervangen van je stuur en airbag is goed uitgelegd door goTTzilla.
Ik heb zelf ook eens een alcantara stuur gekocht op ebay en deze paste niet op mijn TT MK1.
De verkoper had erbij gezet dat het stuur op de audi TT zouw passen, maar de vorm van de TT airbag is totaal anders dan van de A3 of A4 modellen.

Tevens als de airbag zouw passen is nog altijd de vraag of de naaf diameter gelijk is.

Dit is wat de verkoper bij audi TT zet:
Wichtige Info für Besitzer des Audi TT !!!
Vorherige Ausbau des Airbags wird notwendig um zu erkennen welches Lenrkad brauchen Sie.

Fiel gluck
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]