Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door allewijn
#49638
Eind van deze maand willen wij (misschien) met de TT naar Zwitserland om nog even van de laatste wintersport te kunnen genieten.
Nu zal ik hiervoor sneeuwkettingen mee moeten nemen.
Natuurlijk hoop ik ze niet nodig te hebben met mijn Quattro en winterbanden (all season banden met speciaal sneeuwvlok icoon dunlop A/S), maar mocht ik ze wel nodig hebben, dan wil ik wel graag weten 'hoe' ze te gebruiken.

Ik hoop een nieuwe set sneeuwkettingen van de Audi A6 van mijn vader te kunnen gebruiken. Ik meen echter dat op de achterkant van de doos stond dat deze kettingen oa op 225/18/45 banden passen, maar onder de TT zitten toch 225/18/40 banden? Dus 40 ipv 45? (ik ben even niet in buurt van mijn TT op te kijken)

Verder, als ik sneeuwkettingen om moet leggen, moeten ze dan bij de Haldex aandrijving op de VÓÓR òf de ACHTERwielen?

Gr.

Tim
Gebruikersavatar
door Ronnie
#49656
Bij twijfel gewoon om alle 4 de wielen Tim aangezien je 4 aangedreven wielen hebt :D Maar het moet wel erg gek zijn als jij met kettingen moet gaan rijden met quattro en winterbanden. Ik zou t niet weten normaal gesproken als je een fwd of rwd hebt doe je ze om de aangedreven wielen.
Gebruikersavatar
door sweeper
#49661
Hoi Tim,

Ik heb ook altijd voor de zekerheid een set sneeuwkettingen bij me. Het is zelfs op passen verplicht ze te hebben ook al zal je ze nooit nodig hebben.

Voor mijn 225/40R18 winterset heb ik van Carpoint de set KN-100. bij 18" staat 215/45, 225/45, & 235/40.
Onze velgen/banden zijn iets kleiner dus dat moet prima kunnen. Het verschil in totale bandhoogte van 225/40 of 225/45 is 11 mm.

Montage bij onze TT's is de voorwielen.

Veel plezier.
door allewijn
#49894
Eric,

dankjewel voor je bruikbare antwoord!
Ik kan de gloednieuwe set sneeuwkettingen van mijn vader z'n A6 lenen.
Het gaat om een set PEWAX SNOX 560 sneeuwkettingen, wat volgens zeggen de sneeuwkettingen zijn die het makkelijkst om te leggen zijn en zichzelf spannen.
Op de doos staat onder andere 225/45/18, maar ook ik heb onder de TT uiteraard 225/40/18.
Dit gaat volgens jou niet uitmaken?
Gebruikersavatar
door sweeper
#49896
Dat gaat wel lukken. Onze band is in diameter 1 cm kleiner dus die marge is er wel. Anders oefen je een keer, en leg je er morgen 1 om. Evt. haal je even 1 velg van je TT.

Als spacers hebt, en je velgen komen strak op de rand van de wielkast, dan zou ik die er voor de zekerheid tussenuit halen. Heb je de kettingen wel nodig dan bestaat de kans dat de ketting je spatbord sloopt.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#49915
Zowieso altijd wel raadzaam om ze van te voren even te proberen, ook al weet je zeker dat ze gaan passen. Elk type ketting werkt weer nét even anders en je zult altijd meemaken dat je ze pas nodig hebt als het én donker is én het sneeuwt én je bent moe enz. enz.
Vaak zat mensen zien schuimbekken op de wintersport langs de weg :lol:
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]