Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door pietje008
#49940
Beste TT kenners,

Ik ben nieuw in de TT wereld en ben sinds kort (gisteren) eigenaar van een audi tt 2.0 tfsi uit 2006.

Hij is nog niet geleverd en heb tijdens de verkoop met de verkoper gesproken over de standaard
aanwezige alarm (certificaten) Hij kon daar niet veel over melden. Mijn vorige auto kon netjes op
kenteken een SCM klasse III certificaat worden uitgedraaid.

Is er bij jullie bekend wat voor alarm er fabrieks af ingezet wordt bij een tt uit 2006? Anders laat ik
er toch denk ik voor de verzekering een SCM klasse III inbouwen...
Gebruikersavatar
door denders
#49950
Klasse 3 is helemaal mooi, heb zelf een extra klasse 2 alarm met certificaat op m'n MK1+standaard Audi alarm/sleutel werken, ingebouwd door de dealer.
maar dan zou jij een hellingshoek-sensor extra hebben?
Laatst gewijzigd door denders op wo apr 21, 2010 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
door pietje008
#49959
Denzo schreef:Klasse 3 is helemaal mooi, heb zelf een extra klasse 2 alarm met certificaat op m'n MK1+standaard Audi alarm/sleutel werken
maar dan zou jij een hellingshoek-sensor extra hebben?
Dat is dus maar de vraag, zelf weet ik het helaas (nog) niet.

Op het kenteken was geen SCM III alarm bekend, echter blijft het mogelijk dat
deze ten tijde van productie niet direct op kenteken is gezet maar pas bij het
afleveren is gebeurd of achteraf is ingebouwd.

Meer menen met ervaringen van verzekeren en de gevraagde papieren? ( MK2 audi tt)
Gebruikersavatar
door denders
#50040
Naar mijn weten is dit altijd een extra inbouw van..
Ik kan je alleen vertellen dat de verkoper van Audi mij de papieren meegeleverd heeft van deze na-inbouw door die dealer zelf.
Er zit bij mij aan de bestuurderskant ook een LED achter de vooruit onderin, wel handig om te zien dat dat alarm dan ook aktief is + in de deuren 2 x LED.

Wel werd er even gezocht via internet naar SCM klasse en daarna even getest bij aankoop.
Ik heb dus een SCMII klasse.(was nodig voor de Audi-verzekering)

Krik je auto eens op met alarm aan als je hem hebt zou ik zeggen :D
door veh
#50041
Bij mij weten zit er standaard een startonderbreking op. Dit komt overeen met SCM klasse 1. Bij sommige verzekeraars is dit voldoende tenzij de nieuwwaarde onder de € 50.000,00 ligt.Ik heb op mijn TT (2006) ook alleen een startonderbreking. en de nieuwwaarde ligt onder de € 50.000,00. Dan is het voldoende.
door Jakkeraar
#51918
veh schreef:Bij mij weten zit er standaard een startonderbreking op. Dit komt overeen met SCM klasse 1. Bij sommige verzekeraars is dit voldoende tenzij de nieuwwaarde onder de € 50.000,00 ligt.Ik heb op mijn TT (2006) ook alleen een startonderbreking. en de nieuwwaarde ligt onder de € 50.000,00. Dan is het voldoende.
Ik heb sinds kort ook een mk2, met alarm af-fabriek.

Ook hier is net als bij de mk1 de interieurdetectie uit te schakelen; er zul dus meer dan alleen een startonderbreker in zitten.... Maar ook ik heb geen certificaten van het alarm.
door Jakkeraar
#52076
Begreep van een mede forumlid dat de 3.2 v6 mk2 uit Duitsland af-fabriek klasse 3 heeft.

Kan iemand dat bevestigen?

Heeft er iemand van jullie met een af-fabriek alarm op z'n mk2 een certificaat voor de verzekering?
Gebruikersavatar
door denders
#52092
edit.
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#52777
Jakkeraar schreef:Begreep van een mede forumlid dat de 3.2 v6 mk2 uit Duitsland af-fabriek klasse 3 heeft.
Als je mij daarmee bedoelt, dan moet ik het ietsje nuanceren: Ik bedoelde dat mijn 3.2 v6 die ik in Duitsland
heb gekocht een af fabriek klasse 3 alarm heeft. Er stonden bij die dealer er ook zat zonder alarm.
Sterker nog: De verkoper vertelde me dat in Duitsland bijna niemand een alarm wil/heeft :?:
Maar zoals al bekend bij Jakkeraar: Ik heb nog geen SCM-certificaat, maar ik ga dit wel regelen bij 't eerstvolgende bezoek aan de dealer.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52790
standaard zit dr een startonderbreker op klasse 1 of hoogstens een klasse 2 door n af fabriek alarm want vaak is er geen hellingshoek detector bij geïnstalleerd wat klasse 3 oplevert
door Jakkeraar
#52802
MarTTijn© schreef:
Jakkeraar schreef:Begreep van een mede forumlid dat de 3.2 v6 mk2 uit Duitsland af-fabriek klasse 3 heeft.
Als je mij daarmee bedoelt, dan moet ik het ietsje nuanceren: Ik bedoelde dat mijn 3.2 v6 die ik in Duitsland
heb gekocht een af fabriek klasse 3 alarm heeft. Er stonden bij die dealer er ook zat zonder alarm.
Sterker nog: De verkoper vertelde me dat in Duitsland bijna niemand een alarm wil/heeft :?:
Maar zoals al bekend bij Jakkeraar: Ik heb nog geen SCM-certificaat, maar ik ga dit wel regelen bij 't eerstvolgende bezoek aan de dealer.
Bedoelde idd MarTTijn hiermee!

Ik hoop vandaag uitsluitsel via Nederlandse dealer te krijgen hoe er van mijn Duitse TT een gecerticifeerd klasse 3 alarm "te maken is", en vooral tegen welke kosten!

Ik laat het uiteraard weten als ik nieuws heb.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#52849
erkende inbouwstations kunnen je vaak ook helpen die weten donders goed wat dr voor merken standaard af fabriek in gemonteerd worden de kosten liggen dan zelfs vaak lager dan via de dealer maar goed een dealernetwerk heeft een bepaalde klasse en uitstraling waar voor betaald moet worden...
door Jakkeraar
#52895
Ronnie schreef:erkende inbouwstations kunnen je vaak ook helpen die weten donders goed wat dr voor merken standaard af fabriek in gemonteerd worden de kosten liggen dan zelfs vaak lager dan via de dealer maar goed een dealernetwerk heeft een bepaalde klasse en uitstraling waar voor betaald moet worden...
Erkende inbouwstation waar ik langs ben geweest offreerde direct een (cabrio)alarm, op originele sleutel, van 899,- euro; ongeacht wat er af-fabriek al opzit....

Dealer heeft me laten weten dat ze de auto eerst moeten bekijken en uitlezen (waarom?) om te zien wat er moet/kan worden aangepast om tot klasse3 te komen. Dit maakte toch wel een meer betrouwbare indruk...... (hopelijk komt de totaalprijs bij de dealer ook niet rond die 899,- uit)

Hij gaat a.s. wo. 19 mei naar de dealer. Wordt vervolgd......
door Jakkeraar
#53153
Zo, de kogel is door de kerk.......

Er blijkt af-fabriek een alarm klasse 3 op m'n Duitse TT (mk2) te zitten.

De (Nederlandse) dealer heeft het alarm gekeurd, en er een SCM-certificaat voor afgegeven. En dat alles voor 61,- euro !

Geeft me wel een veilig/gerust gevoel...
Gebruikersavatar
door denders
#53154
Helemaal goed!

en ...dit valt goedkoper uit :wink:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]