Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door gicasso
#50858
Ik heb een usb kabel aangeschaft(usb KKL VAG-COM for 409.1), maar ik krijg Vag-com 409.1 niet echt aan de praat.
DIt krijg ik als ik de usb poort aanklik; vag-com port status ok, interface not found!!!
Iemand een idee?
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50871
Dat is een communicatie stoornis tussen de (waarschijnlijk) laptop en de wagen. Vaak is de laptop de boosdoener, doordat deze niet altijd helemaal goed overweg kan met de software en de gegevens. Feit is dat deze software/techniek in beginsel alleen op specifieke uitleesapparatuur draaide, maar dat er gaandeweg slimme mensen (bijv. Rosstech) het mogelijk gemaakt hebben deze software ook op de pc te laten werken. Vervolgens zijn er weer anderen die met deze wetenschap aan de haal gegaan zijn en de diverse clonen op de markt gebracht hebben met shareware programma'tjes en dat wil nog wel eens wat strubbelingen geven.
Mocht het hier om een originele VAG-Com kabel gaan van bijv. Rosstech ofzo, dan zou dit normaal gesproken wel goed moeten werken.
Wat ikzelf wel eens merk met mijn immitatie-kabel, is dat het soms uitmaakt of je eerst de kabel in de connector vd wagen steekt of eerst in de pc of eerst de software opstart e.d.
Beetje aanmodderen zogezegd met die immitatie-kabels :)

Ook wil het wel eens helpen (Vista) om het programma als administrator uit te voeren (rechtsklikken op de snelkoppeling, dan zie je 'm er wel bijstaan)

Succes in ieder geval en ik hoop dat je het probleem snel zult oplossen!

Groeten
Joop
Gebruikersavatar
door aaldert
#50873
Nou zo'n raketwetenschap is het ook weer niet natuurlijk, het is gewoon een gedocumenteerd protocol waar wat op verder is geknutseld. De uitvoering daarvan (auto-scan) en support voor allerlei modellen (met erbij wat wat doet) is wel weer netjes en dat maakt Vag-com ook een solide product. Maar dat doet in de basis niks af aan hoe eenvoudig het eigenlijk op hardware-niveau is, en daarom kost zo'n imitatie kabel dan ook een tientje, of minder.

That said, zo'n imitatiekabel is niks anders dan een usb com-poort, dus misschien eens kijken (als het zo'n imitatie kabel is) welke compoort hij op geinstalleerd is en die gebruiken ipv 'USB' aanklikken. Sowieso geloof ik dat de auto op contact moet staan, iig was het bij mij zo dat het op COM3 met de auto op contact werkt. Sowieso moet je dus de drivers voor de kabel geinstalleerd hebben :)

Tenzij je dus een echte Ross-tech USB kabel hebt, maar dan kun je die lastigvallen voor support :)
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#50883
Klopt wat je zegt idd. Weet wel dat met name Vista wel eens wat roet in het eten wil gooien, op de een of andere manier denkt ie gewoon te ingewikkeld ofzo, ik weet het niet :lol:
kabeltje geeft inderdaad ook alleen maar de signalen door.
door gicasso
#50913
Als ik vag-com opstart en com3 als poort neem krijg ik volgend venster(zie bijlage). Maar als ik nu bv de usb uit de pc haal, dan geeft hij nog steeds hetzelfde venstern ... is dat logisch?

Afbeelding
door gicasso
#50915
Ik heb nu de versie 311-2 genomen en krijg nu deze melding (zie bijlage), is dat ok zo?

Afbeelding
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]