Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MARK
#2171
:arrow: Uitwisselkosten.....

Onderdeelnummer: 06A 145 710 N Prijs: Eur. 23,60 Ex. BTW

Icm: + N 100 911 01 1 stuks en N 102 581 01 2 stuks

:D
Laatst gewijzigd door MARK op di aug 22, 2006 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door MARK
#2228
BESCHRIJVING:


De DV (nr 6) wordt aangestuurd door omloopklep (nr 18...N249) zie onderstaande foto. De werking is gemakkelijk te verklaren;

op het moment dat het gas wordt losgelaten, sluit de smoorklep (nr 22...J338), er onstaant nu onderdruk in het inlaatspruitstuk. Tegelijkertijd stuurt het regelapparaat (J220) omloopklep nr 18...N249) aan waardoor er een vacuum ontstaat aan de bovenzijde van de DV, het membraan wordt tegen de veerkracht in opengetrokken waardoor de gecomprimeerde lucht via de DV om de turbo wordt gevoerd naar de inlaat, er onstaat dus een luchtcirculatie.
Hiermee wordt voorkomen dat de turbolader afremt omdat deze zijn geleverde druk niet kwijt kan doordat de smoorklep (nr 22...J338) is gesloten. Het oppakken van het gas zal dus wezenlijk sneller gaan, de turbo heeft immers nog voldoende rotatiesnelheid!


Afbeelding


Tevens heb ik een extra foto toegevoegd om te laten zien hoe de DV inwendig in elkaar steekt..


Afbeelding

Niet alle delen verkeren meer in geheel oorspronkelijke staat (dit door demontage) :D
Laatst gewijzigd door MARK op wo okt 25, 2006 20:19, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2247
Geldt dit ook voor het niet direct vol optrekken, dat t dan ff duurt voor de turbo echt inslaat of is dat gewoon de motor? anders gaat dr snel een Forge DV onder de kap.
Gebruikersavatar
door MARK
#2284
Dit is normaal...zo hebben de heren het kenveld van het regelapparaat geprogrammeerd.

FH Technic weet daar wel raad mee.....stuur er even een mailtje heen met de serienummersticker van je regelapparaat en vraag maar wat de mogelijkheden zijn :D
Gebruikersavatar
door Ronnie
#2298
Toch is ie snel eigenlijk een normale 180 houdt em niet bij, vanavond even een zilveren vooruit laten rijden tot die em aan de kant zette en wilde ruilen, haha
Gebruikersavatar
door svkaster
#6463
Mark,

nu heb ik toch nog even een vraagje. kan ik ergens meten of zien dat hij kapot of aan vervanging toe is? Mijn TT is van 11-11-1998 (De eerste demo TT's) en heeft nu 130.000 gelopen, en bij mijn weten is er nooit een DV vervangen. Ik "denk"dat hij nog gewoon werkt, maar ik heb natuurlijk geen vergelijkings materiaal. Ik vindt het onzin om zomaar een onderdeel van 80 eurie te vervangen als deze nog goed zou zijn. Maar als dit onderdeel mij een betere acceleratie oplevert ben ik erbij.

Kortom, kan ik simpel meten of iets om te kijken of de DV kapot is?

P.s. ik heb een gewone standaard 180Pk TT zonder tunning. met jaarlijks een jaarbeurt bij de Audi Dealer.
Het enige wat recent vervangen is was de LMM en distributieriem.

Alvast bedankt voor je reactie

m.v.g

Stefan :?:
Gebruikersavatar
door MARK
#6473
Stefan....

De divertervalve is in principe niet "netjes" uit elkaar te halen, als je hem wilt controleren kun je de twee slangklemmen losmaken en de DV uit de slangen nemen.
Als je aan de onderzijde van de DV met je mond zuigt mag er geen lucht doorstromen, echter wel wanneer je hier blaast.

Mag ik je er op wijzen dat een DV maar 26,- Euri kost :D .........moet je hem er wel even zelf opknutselen..........

Succes :)
Gebruikersavatar
door svkaster
#6482
Bedankt voor je reactie, dan kan ik hem net zo goed vervangen.

m.v.g


Stefan
Gebruikersavatar
door svkaster
#6782
Beste Mark, ik heb even onder mijn motorkap gekeken en zag dat mijn bypass valve nog de originele is af fabriek. Datum valve is 14-09-1998.
nu heb ik even een vraagje over dat vervangen. aan de onderzijde zit gewoon een slang klem met schroefdraad, dezer is geen probleem. Maar die andere twee zijn een soort getande klemen. hoe krijg ik deze los? En kan ik deze daarna nog hergebruiken of moet ik deze ook direct vernieuwen?

m.v.g


Stefan
Gebruikersavatar
door MARK
#6785
Andere klembanden zijn alleen te hergebruiken wanneer je er speciaal gereedschap voor hebt....dus vervangen door nieuwe.

Doe je trouwens ook mee aan de Forge-Actie??
Gebruikersavatar
door svkaster
#6787
Ik weet het niet, ik begreep dat het geen zin heeft als je een gewone 180 Pk standaard TT hebt.

Als jullie mij kunnen verzekeren dat het iets uitmaakt doe ik mee, maar als het niks uitmaakt dan is voor mij 30 euri genoeg.

Laat maar weten.


m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door Ronnie
#6792
Het heeft wel zin, maar fors toenemende prestaties zul je amper merken.

De Forge is van aluminium en de Bosch van plastic, beftreft de levensduur hoef je met de Forge er eigenlijk niet naar om te kijken, wat wel zal zijn met de Bosch weer na verloop van tijd aangezien dat ding van plastic is.

De Forge staat leuker onder de kap en door de zwaardere veer en grotere klep zal het geluid van de druk die loskomt anders hoorbaar zijn.

Als het om prestaties gaat zal het weinig doen.
Als je geen omkijken wil hebben en een toenemend geluid van het afblazen van de turbodruk kies je voor de Forge!
Indien je t allemaal wel best vind monteer je weer een Bosch!
Gebruikersavatar
door Rikkie666
#10896
Hallo

Kan me iemend de richtprijs geven van die forge valve?

Waar in de regio limburg is zoiets verkrijgbaar?

Groetjes


Doe zo verder met het forum!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#10905
Charlotte (Carstyling Oss) en Mark verkopen ze via dit forum ;) dan krijg je em thuis gestuurd. Prijzen zie de actie topics! 150-199 euro meestal overal afhankelijk van het type. Maar die Forge DV is zijn geld dubbel waard en de montage duurt slechts enkele minuten en kan ieder persoon eigenlijk zelf doen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]