- do mei 27, 2010 20:49
#53555
Hallo,
Ik heb vorige week mijn TT in Duitsland gekocht. Het is er eentje uit 1999 met nu 88.900 orginele km op de teller. Volgende week zal ik het NL kenteken in mijn bezit hebben en het plan is om daarna bij de dealer de APK en de 90.000 km beurt te laten doen. De dealer 'adviseerd' ook om de distributieriem te vervangen. Echter de distributieriem is begin 2005 vervangen bij 49.000 km. Ik vindt het wel erg veel van het goede om voor de 100.000 km 2x een nieuwe distributieriem er op te laten zetten. Maar ja... wat is wijsheid?
Onderhoudsbeurten en reparaties zijn allemaal gecheckt (onderhoudsboekje, onderhoudshistorie via chassisnr., orginele rep.nota's incl. kassabonnen) dus dat klopt allemaal.
Dus graag jullie advies...
Alvast bedankt!
AAD
Ik heb vorige week mijn TT in Duitsland gekocht. Het is er eentje uit 1999 met nu 88.900 orginele km op de teller. Volgende week zal ik het NL kenteken in mijn bezit hebben en het plan is om daarna bij de dealer de APK en de 90.000 km beurt te laten doen. De dealer 'adviseerd' ook om de distributieriem te vervangen. Echter de distributieriem is begin 2005 vervangen bij 49.000 km. Ik vindt het wel erg veel van het goede om voor de 100.000 km 2x een nieuwe distributieriem er op te laten zetten. Maar ja... wat is wijsheid?
Onderhoudsbeurten en reparaties zijn allemaal gecheckt (onderhoudsboekje, onderhoudshistorie via chassisnr., orginele rep.nota's incl. kassabonnen) dus dat klopt allemaal.
Dus graag jullie advies...
Alvast bedankt!
AAD