Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door denders
#58822
Altijd je airco aan hebben staan is ook niet heel gezond.
Op langere ritten moet je zelfs het verloren vocht goed aanvullen in je lichaam.
Als het niet te warm is en de zon niet mijn zwarte auto in een mum van tijd verwarmd, staat die van mij altijd op eco. Scheelt ook 10pk :wink:
Maar 1 a 2x per maand gaat hij ongeacht het weer aan ivm smering van de pomp/onderdelen.
Leuk zo'n auto-funktie met alle knopjes maar meestal gebruik ik maar de helft van het paneeltje, alleen een auto zonder airco: nooit meer..
Prima uitvinding!
Gebruikersavatar
door svkaster
#58824
Dat het 10pk scheeld ben ik het niet mee eens!
Als de motor veel vermogen moet leveren dan zal de airco tijdelijk worden uitgeschakeld
Dus gewoon lekker aanlaten staan op auto. Dit wil overgebs noet zeggen dat de airco altijd meewerkt als het bv maar
15gr is

Stefan
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#58826
svkaster schreef:Dat het 10pk scheeld ben ik het niet mee eens!
Als de motor veel vermogen moet leveren dan zal de airco tijdelijk worden uitgeschakeld
Dus gewoon lekker aanlaten staan op auto. Dit wil overgebs noet zeggen dat de airco altijd meewerkt als het bv maar
15gr is

Stefan
klopt helemaal, dat is het mooie aan climate controle. hij leeft z`n eigen leventje zolang ie maar op een bepaalde temperatuur blijft ingesteld.

het zal misschien een heel erg beetje vermogen nemen maar 10 pk is onmogelijk, dan moet er een airco compressor aan hangen van een tractor o.i.d :D
Gebruikersavatar
door denders
#58831
Bij mijn Ibiza was dit wel zo, merkte je echt aan de motor, de TT is daar idd. wat minder in, zal wel wat sterker zijn/ander systeem.
Ik start de auto op eco en zet hem uit op eco, dat is wel beter dat je je airco vantevoren voor de verdamper ivm schimmel enz. zo behandeld.
Ik gebruik de airco alleen om het teveel aan warmte minder te maken of te ontwasemen.
Ook bij de-icing is een airco veel beter!
Maar goed, mijn eigen auto staat thuis binnen en op het werk ook binnen.

Op auto en op Eco kan natuurlijk ook maar volgens mij bepaald de unit dan waar de lucht uit gaat komen met de servo's en dat bepaal ik zelf wel :wink:
Maar het is een leuke uitvinding al is het soms verwarrend in gebruik.

De versie van een Toyota Avensis die ik ooit eens een weekje reed ivm schade aan vorige auto was een stuk rustiger en nauwkeuriger in doen en laten maar die kon je zelfs scheiden van bestuurders en passagierskant en achter ook dacht ik!
Zal wel in andere audi's ook zo zijn.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]