Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vorle
#55025
Er zit al tijden een deukje in mijn linker dorpel. Nu heb ik ook al een adresje waar ik zo'n dorpel kan overnemen maar is dit eenvoudig zelf te doen?
Zo ver ik kan kijken zit ie alleen aan de onderkant vast met wat schroeven. Of zie ik iets over het hoofd? Hoe zit het met die zwarte lijst met die TT letters erin, is die weer gewoon terug te plaatsen?

Groeten! :)
door MarcelR
#55049
Hoi Vorle,

Ik heb ze er toevallig vorige week afgehaald. De zwarte instaplijst moet er ook af, deze zit met klemmen vast die makkelijk breken, dus een bekledingwipper is erg handig hier voor, je kunt ook alvast een paar nieuwe klemmen bestellen ;)

De schroeven aan de onderkant gaan er lastig uit, omdat de dorpel eerst gemonteerd is en vervolgens in de coating is gezet, dus de koppen (torx) zitten ook vol, dus eers de kit er uit pulken en dan met een dop aan de gang.
Let wel dat als je de dorpel los haalt je hem los moet trekken, dus de kit scheurt open.

Maar is het deukje in je dorpel groot en is je lak beschadigd? Want op m'n werk haal ik vaak deukjes uit plaatwerk dmv lijmdopjes icm een slagtrekker.
door MarcelR
#55091
Ja die is idd best goed zichtbaar. En kan me voorstellen dat je je er aan ergert.
Je zou ook kunnen vragen wat bijspuiten kost bij een schadebedrijf, dan kunnen ze de dorpel spuiten terwijl hij nog aan de auto zit...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#55097
Ik zou de dorpel demonteren en als de lak niet gescheurd is het deukje vanaf achteren verwarmen niet te heet en rustig met iets het deukje er uit rollen ronde achterkant van een bezemsteel bijv. als student was ik creatief met dit soort stomme mini deukjes.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#55200
zoals ronnie al zegt had ik het ook geprobeerd, als het toch niet lukt en
de lak is niet beschadigd zijn er ook altijd nog bedrijven die de manier
"uitdeuken zonder spuiten" toe passen.

bij ons komen ze ook wel eens en dit is toch altijd goedkoper dan een andere
aanschaffen en misschien ook nog spuiten.

grTTz. dennis
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]