Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door TT32
#55137
Vorig jaar de auto laten keuren en niets gehoord over de remschijven/blokken. Nu 8000 km later zegt de bandenboer dat de schijven+blokken voor aan vervanging toe zijn. Totaal bijna 60000 km gereden. Vind het zelf wel snel. De auto heeft afgelopen jaar wel veel stil gestaan (roest). Rij in een 3.2 met de originele schijven.
Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
door Mausnr1
#55138
Mijn remschijven zijn al na 50.000 km versleten, voor mij wordt het tijd voor nieuwe blokken en remschijven komen iets later
gr maurice
Gebruikersavatar
door Nils
#55139
Die kan je beter gewoon in 1 keer vervangen, anders ga je straks alleen je schijven doen, terwijl je blokken al ingesleten zijn op je oude schijven. Je nieuwe schijven zullen dan sneller slijten en minder goed remmen de eerste 10.000 km.

Beter is gewoon alles in 1 keer vervangen. Zo duur zijn originele schijven ook niet.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#55140
Strikt genomen kijken ze bij een APK keuring alleen naar het wel of niet functioneren van een onderdeel en of een minimale waarde gehaald wordt. Wanneer de remschijven ten tijde van de keuring nog voldoende dikte hadden, zullen ze je daar in principe ook niet over informeren, of het moet kantje boord zijn uiteraard.
Maar dan had het hoogstwaarschijnlijk ook als aandachtspunt op het rapport gestaan.
De levensduur van een remschijf hangt voor een groot deel af van de rijstijl, dus daar valt weinig over te zeggen.
Ook zit er een verschil tussen de wettelijke minimale dikte en het advies/ervaring van een specialist. Een specialist zal waarschijnlijk eerder aangeven dat ze vervangen dienen te worden.

Groeten
Joop
door TT32
#55153
Wat zou een redelijke prijs zijn?
Ik heb een offerte voor nieuwe schijven+blokjes (voor) (niet bij dealer) voor 840 euro inclusief montage. Er worden dan Brembo schijven gemonteerd. Is dit een redelijke prijs of is origineel Audi net zo duur?
Gebruikersavatar
door Nils
#55157
Tja.. goedkoop is het sowieso niet! Denk dat een universele VAG specialist (die originele onderdelen gebruikt) dit wel tussen de 4 en 500 euro kan doen.

Als je upgrade schijven wil, moet je helemaal zelf kijken hoeveel geld je er voor uit wil geven.

De standaard Brembo's zijn gewoon OEM kwaliteit. De Brembo's geperforeerd remmen iets beter maar geven ook iets meer geluid (en zijn natuurlijk duurder).

Wat ook zeer goede schijven zijn zijn de Zimmermann schijven. Prijs ligt op OE niveau en remmen net zo goed als Brembo geperforeerd. (heb ze alle twee al een keer gehad op een VAG auto).

Zimmermann schijven kan je heel voordelig online bestellen, alleen dan moet je ze ook zelf monteren, want de garage vind het natuurlijk niet leuk als je je eigen onderdelen mee neemt.

Voor blokken zou ik dan voor origineel gaan, of voor Ferrodo DS2500 blokken (zijn wel prijzig voor blokken). Maar als je de Zimmermann schijven met Ferrodo blokken zelf monteerd (en via internet besteld), ben je voor zo rond de 4 a 500 euro klaar, en heb je een redelijke upgrade t.o.v. origineel.
Gebruikersavatar
door denders
#55165
Vag hier monteerd gewoon wat je aanleverd hoor, althans dat was toendertijd zo.
Kwalitatief stukken beter als OEM en via Duitsland bij winkels die op Ebay staan.
Vooral remschijven kunnen ze in NL voor die prijs niet leveren en ik ben aardig rond gaan vragen voor mijn Seat toen. Maar ja ik had wel gebalanceerde schijven van Zimmerman met enkele gaatjes patroon voor weinig met TUV en gloedjenieuw!

Schijven monteren is een eitje is goed zelf te doen als je wat spullen en plek hebt!
En blokken ook..

Succes!
door emanuel
#55166
Ik vind 60000 km voor de schijven wel erg snel hoor. Ik heb mijn schijven ook pas moeten vervangen maar dat was bij 210 .000 km! Remblokken slijten veel sneller, die gaan bij mij zo'n 50.000 km mee.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#55168
als ik jou was had ik eerst bij diverse adressen gehoord, de prijs kan erg
verschillen bij garages.

het is maar net hoe er in gereden en geremd wordt. als je snel rijdt altijd slijten
je schijven en blokken ook sneller.

en vergeet niet dat we een hele slechte winter gehad hebben, dit is voor geen 1 auto
goed geweest. ik kom het bijna elke dag tegen dat remschijven en blokken vervangen
moeten worden omdat er een hele hoop roest op zit.

grTTz. dennis
door TT32
#55179
Heb ze nog niet gekocht. Ga ook nog bij de dealer informeren waar ik de auto gekocht heb (Duitsland). Lijkt mij dat het daar goedkoper is?
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]