Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RickTT
#55363
Hallo Allemaal,

Ik weet niet of mijn vraag direct een probleem is, vandaar dat ik 'm maar stel in de groep Techniek.

Mijn TT uit 2000, 180pk ongemodificeerd, laat wel eens een plofje (niet storend overigens) horen uit de uitlaat als ik het gas lift bij (vooral) snel opschakelen. Is dit normaal, of duidt dit op iets (slijtage o.i.d.)?

Tevens hoor ik de standaard diverter valve wel eens afblazen bij het liften van het gaspedaal. Ik hoor het niet altijd, maar dat kan natuurlijk ook te maken hebben met het wel of niet aanwezig zijn van veel omgevingsgeluid. Mijn vraag is dan ook: laat de standaard diverter valve (icm een standaard luchtfilter) wel van zich horen? Of duidt dit wellicht ook op slijtage van de diverter valve?

Een niet onbelangrijk detail, de auto loopt geweldig, geen bokkerig gevoel, of het gevoel dat niet alle 180 pk's aanwezig zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Groeten,
Rick
Gebruikersavatar
door denders
#55371
Misschien heb je een andere uitlaat zonder tussendemper of een recht stuk dat je weet?

Kan ook zijn dat een demper niet zoveel dempingsmateriaal meer heeft en minder tegendruk geeft.Ziet je uitlaat er goed uit en/of is het niet deels aan vervanging toe?

Standaard DV hoorde ik ook wel eens lichtjes blazen als het ware, niet altijd.
Ik adviseer een Forge, heb zelf de DV007 VEEL beter voor je motor/turbo!

Grt, Dennis
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#55380
Rick,

Je moet even je auto laten uitlezen, het kan zijn dat je een lek vooraan in je uitlaat hebt waardoor je lambdasonde een verkeerde waarde geeft. Dit geeft als resultaat dat je de plofjes uit je uitlaat hoort als je gas los laat. Ga ook even na of hij onregelmatig loopt bij stationair.

En wat de DV betreft, deze hoort geen geluid te maken. Waarschijnlijk is hij gewoon versleten of lek. Een nieuwe kost niet zo veel dus die kan je beter vervangen.

Martijn
door RickTT
#55382
Hi Dennis en Martijn,

Dank jullie wel voor het antwoord. Wat betreft het eventuele missen van de tusssendemper, dit is niet het geval.

Het zal dan idd een gevalletje weinig dempingsmateriaal zijn of idd een lekker uitlaat. Zo klinkt de auto trouwens niet. Ik heb gelukkig de privilege om gebruik te maken van een brug, zet hem er zaterdag wel even op en dan check ik de onderkant.

Het uitlezen zal bij de dealer moeten gebeuren, tenzij er een fijn Forum Lid is de regio Twente die mij de auto even wil uitlzen. Hoeft niet voor niets natuurlijk.

Als de DV versleten, dan wel lek is, dan is het een mooie optie om voor de Splitter van Forge te gaan, wou ik sowieso al hebben. Of een DV007? Maar dan moet je het motormanegement toch ook aanpakken?

Groeten en bedankt,

Rick
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#55383
DV007 is net als de splitter gewoon plug&play

VAGcom + kabel heb ik wel, maar geen idee hoe ik iets moet uitlezen.
Gebruikersavatar
door denders
#55398
Forge DV007 idd. zo erop te zetten, na demontage van de originele Bosch DV.
Had zelf goede slangenklemmetjes daarvoor gebruikt aangezien 1 originele eraf moest bij mij.

Vreemd.. mijn originele Bosch DV was/is niet lek en toch als je heel goed luisterde soms hoorde je ietwat aktie daarvan.
Het is nu gewoon een stuk beter, dus ik zeg DOEN :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#55407
Edgecrusher schreef:http://www.seat-online.nl/forum/index.p ... ;topicseen
Kopieer het even wat je wil laten zien, moet een passwoord aanmaken op die Seat site..
Gebruikersavatar
door sweeper
#55414
Is een te koop topic voor een Splitter-R
Als je er wat mee wilt zal je je toch moeten aanmelden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door denders
#55416
Heb die van mij trouwens op de kop getikt voor 80 ofzo, zo goed als nieuw.
Maar.. dat is een 007 geen Split-R (heb ik ook niet nodig)

Hier een 006: http://link.marktplaats.nl/355977832
Hier een 007: http://link.marktplaats.nl/356452337 (deze is wat gebruiksvriendelijker als de 006 vandaar mijn keus)
Gebruikersavatar
door Anand
#55438
Hoi Rick,
Als je em wilt laten uitlezen, rij ff langs Laurens Biesheuvel garage.....hij is erg goed met Audi...kom zelf uit Enschede maar heb geen uitlees apparatuur......ga je wel eens lekker cruisen met je TT ??
door RickTT
#55441
Dank jullie wel voor alle antwoorden. Momenteel staat de auto bij de garage, niets ernstigs, de tellerklok wordt momenteel gereviseerd, Benzinemeter gaf 3/4 vol aan bij een volledig volle tank. Gelukkig heb ik nog 4 maanden garantie. Kan de auto helaas maandag pas weer ophalen. Dus het checken van mijn auto op de brug a.s. zaterdag kan ook niet doorgaan. Had graag de nieuwe NGK's er in gezet en de Forge Splitter en K&N inlegfilter, maar goed, dan doen we daar volgende week maar een keer 's avonds. Nogmaals bedankt allemaal.
door RickTT
#55442
Hi Anand,
Waar zit de Garage van Laurens Biesheuvel dan? Ken hem niet namelijk. Wat betreft het cruisen met de TT, dat doe ik zeker. Heb de auto sinds 7 mei en heb al vol op met het dak er af kunnen rijden. Momenteel al 2500 kilometer gereden. De auto is top op een paar kleine puntjes na, zoals de tellerklok waarvoor de auto nu bij de garage staat (garantie). Ben momenteel een beetje spul aan het verzamelen om wat mods te doen. Verlagen (Eibach), Splitter, K&N en aanstaande dinsdag laat ik Cruise Control inbouwen. Kost een bak centen, maar heb het er heel erg graag voor over.
Gebruikersavatar
door Anand
#55469
Hey Rick,
Oeps, naam was niet helemaal correct hahah :
http://www.autobedrijfheuvel.nl/
dat is em ......

Mischien kunnen we eens samen cruisen.....? Ik doe dat met nog een andere autofanaat die een Fiat Coupe heeft...beestachtig mooie sound.....checken we mooie routes mee hier net over de grens....ben ook benieuwd hoe je Eibach verlaging eruit gaan zien...wil dat evt ok op den duur...liever een Sline verlaging maar wie weet....
Succes,
A+
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]