Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Nils
#56518
U leest het goed!

Voorlopig heb ik zelf geen plannen, want waarschijnlijk is het toch te duur.. maar vind het leuk om de mogelijkheid te onderzoeken. 8)

Wat ik graag zou willen weten is:
- Is het ooit al bedacht of geprobeerd
- Misschien ooit iets van gelezen op Engelse fora bijvoorbeeld?
- Wat is er nodig?

Zelf ben ik tot de volgende lijst gekomen voor wat er nodig is
- Complete DSG met mechatronic en koppeling
- DSG selector handle
- DSG Baksteun
- Iemand die erg goed is met auto elektronica (dat zit wel goed als kennis van Ronald/***)
Gebruikersavatar
door sweeper
#56522
Is het niet zo dat in het laatste productie jaar van de mk1 de dsg geleverd is in de V6 versie?
Er is een forumlid hier, die volgens mij zijn TT uit Duitsland ingevoerd heeft met een automatische bak, en ik ga er niet vanuit dat het hier een Tiptronic of Multitronic betrof.
DSG heeft bij Audi toch een andere naam? (ben even vergeten welke naam)
Gebruikersavatar
door Nils
#56532
Op de VR6 is hij inderdaad gewoon geleverd, maar ook in Nederland is dat het geval.
Veel delen zijn dus zo te koop, als de VR6 bak tenminste ook gewoon op de 1.8T past, maar dat doet hij volgens mij wel.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#56541
ik ben laatst een roadster tegen gekomen op internet die te koop was in onderdelen met een 1.8 T motor en er stond bij dat het een DSG automaat was. het was een buitenlandse auto. ik geloof het niet echt maar ik zal er nog wel eens even om zoeken. als ie er nog is dan zet ik de link er wel even bij. maar eerst zien dan geloven dat het een DSG automaat is.
Gebruikersavatar
door Nils
#56573
Ik heb ooit een Seat Leon Cupra R type 1 gezien, met DSG bak. Omgebouwd in Duitsland.
Voor de TT is het meer plug en play. In princiepe is de 6-bak van een 3.2 gelijk aan die van een 1.8t, dus waarom zou de DSG dan niet passen.

En een DSG selector handle is natuurlijk ook zo over te zetten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
door Nils
#56943
Ook wel, maar dat zou ook achteraf nog goed mogelijk zijn.. hoewel ik wel begrijp dat een nieuw type stuur niet zomaar in de oude TT past.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#56958
ik denk dat je de stuurkolom dan ook vervangen moet wil je het passend krijgen. zulke dingen zijn meestal niet zomaar klaar.
Gebruikersavatar
door Elmo299
#60144
Misschien moet ik maar eens gaan informeren bij degene die mijn auto onderhoud wat de kosten zijn om dit te verbouwen.
Ik heb laatst weer in een Audi S3 met DSG gereden en het is wel heerlijk, helemaal met een getunde Haldex!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#60154
ik denk dat je er van schrikt, het is helaas niet alleen de bak monteren en rijden maar. als het zo`n feest was waren er al zeker meer geweest die dit al op hun TT hadden.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]