Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door doezel
#57345
Hallo,

eind vorige week gezien dat zowel de voor- als achterschijven aan vervanging toe zijn.

Na even online gezocht te hebben heb ik deze set op zondag betsteld:
Afbeelding
Is net afgeleverd door de postbode.

Eind deze week maar eens eronder schroeven.
#57346
Ziet er stark uit man, zal mooi gaan blinken achter de velgen. Klauwen nog ff in een mooi kleurtje - HAMERITE Zwart of rood) en het audilogo erop.... dan is het helemaal af). Maar nu snap ik ook waarom je er afgelopen zondag niet bij kon zijn.... jammer, was leuk daar bij jou in de achtertuin.
#57349
Nah, de klauwen laat ik gewoon lekker grijs (ben niet zo van de optische... zolang het niet roest vind ik het prima).

En het was niet door de remmen dat ik er niet bij was. had een bruiloft, wat natuurlijk ook zo z'n charme heeft :-)

Goed te lezen dat jullie het leuk gevonden hebben in "mijn achtertuin".
#57359
Nou, de set was 189,99 Pond en 10 Pond verzendkosten.
Er is 246,31 Euro van mijn paypal account afgeschreven.
#57364
net even de doos opengemaakt:

Ze hebben Mintex voorremblokken geleverd MET geïntregeerde sensors!
En er zitten ook nog 4 zelfborgende bouten bij?

Vanavond plaats ik wel wat foto's van wat in de doos zit. Morgen even monteren.
#57367
Dan zou je dus de sensoren zo over kunnen zetten als het dezelfde aansluiting is?
(stelt niks voor zonder kan ook hoor maar het is wel netjes met..!)

Bedoel je met die bouten, de "schroeven" tbv de schijf zelf op de naaf vastzetten?
Meestal zit er een schroefje in om de schijf netjes recht te houden.
(hij moet ergens aan hangen)

Mooi setje, prijs klinkt ook mooi, al ken ik het merk niet.
Ben benieuwd hoe de blokken zich gaan gedragen. Hou ons op de hoogte dan :wink:
#57370
Ja, blijkbaar kan het ook zonder sensoren. (bij m'n E46 bmw waren de sensoren altijd los, ik was niet anders gewend)

met de bouten bedoel ik de met nr.10 gemarkeerde delen in deze DIY: http://www.tt-eifel.de/index.php?id=59,0,0,1,0,0 (ook leuk die 2 plaatjes onderaan, ik ga het in ieder geval in de gaten houden!)
Maar dan zou ik er natuurlijk 8 moeten hebben, tenzij dat anders is voor de achterremmen. misschien heb ik niet goed geteld.

Merk schijven ken ik ook niet. Blokken zijn redelijk bekend. Ik ga jullie zeker op de hoogte houden!
#57373
prijs is niet gek alleen het merk ken ik niet dus zou dat voor mij een struikelpunt worden. het moet natuurlijk niet zijn dat ze na een paar duizend kilometer krom zijn en de blokken al bijna op. of heb je al beoordelingen bekeken op het internet van deze remschijven en blokken?
#57385
Heb zelf alleen goede ervaring met uit Duitsland gehaalde Zimmerman schijven met gaatjes en EBC remblokken. Die zou ik zo weer nemen bij wijze van.
Jij heb gaatjes EN groeven, op zich een goede kombi als het geen trackday auto is hoor.

Tel idd. even die bouten... (het zijn echt boutjes!)
Keep us updated of het bagger is of een buitenkans :wink:
#57443
Zo, het spul zit erop.

Rijdt en remt prima (verder weinig over te zeggen natuurlijk, de tijd zal het leren)

Was meteen mijn eerste ervaring met het verwisselen van remblokken en schijven van een VAG auto.
Wat viel me tegen:
Die schroefjes waar de schijven mee vastzitten.... GR%^^*$*! 2 gesloopt.
De remcylinder van de achterklauw terugdrukken.... Wist ik veel dat je ook moest draaien! :-)
Leuk dat er een sensor in 1 blokje zat, maar mijn auto heeft helemaal geen aansluiting voor een sensor. Dus het kabeltje er maar afgeknipt.

En die 4 boutjes die erbij zaten: pasten nergens op de dingen die ik losgeschroefd heb. Alle bouten voorzien van loctite en weer alles gemonteerd.

Zo ziet het uit, voor:
Afbeelding

achter:
Afbeelding
#57447
ziet er leuk uit!! wat betreft de boutjes waar je remschijf mee vast zit die moet je eerst even schrikken laten met een hamer dan draai je ze zo los met een goede schroeven draaier.

de remklauwen achter moet je inderdaad in draaien anders krijg je de zuiger niet in. maar dat is logisch als je het niet weet aangezien je het nog nooit hebt gedaan.

is het wel gelukt met een tang dan? wij hebben er op het werk speciaal gereedschap voor om het terug te draaien.
#57449
2 van die boutjes waren al reddeloos verloren toen ik er met de schroevendraaier aan kwam, er brak meteen een stukje af.

1 heb ik daarna ingezaagd met een slijptol en zo los kunnen draaien. De andere heb ik met schijf en al van de flens getrokken, ging prima aangezien het toch een heel zacht materiaal is, dat boutje.


het terugdrukken is gelukt met een lijmklem waarmee ik een dopje 17 tegen de zuiger drukte en dan met een waterpomptang rustig draaien.

Ik heb nog rondgebeld voor zo'n speciaal stuk gereedschap, maar dat zou ruim over de 100 euro kosten.
#57452
Al met al goed gedaan toch nog!
Oud spul wat vastzit is altijd ellende maar er zit weer nieuw op nu :wink:
Die zuigerklauw is idd. draaien, grappig is dat het systeem precies hetzelfde is wat op mijn Seat Cupra zat vandaar dat toen we het zagen, het bekend voorkwam!
#57458
alle VAG remklauwen achter werken zo alleen bij de nieuwere modellen moet je de electrische handrem deblokeren met een diagnose kastje dus dat wordt hem niet zelf meer maar zover zijn we nog niet met onze TT`s
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]