Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door rdew
#59322
Sinds een maand heb ik een audi TT uit 2001.
In deze TT zit een Nokia carkit 91 ingebouwd. Nu wil ik deze ombouwen tot een Bluetooth carkit van Nokia (CK-7W). Zo'n carkit heb ik reeds gekocht en heb ook begrepen dat ik alleen het kastje, de voeding en de bedieningsknop moet vervangen. De speaker en de microfoon kunnen blijven zitten.

Alleen waar zit toch dat kastje verstopt?? Ik neem aan dat deze achter het dashboard zit, maar hoe kom ik daarbij? Kan ik makkelijk (een deel) van het dashboard verwijderen en zo ja, hoe?

Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Alvast dank voor de reactie(s).

Gr,
Rene
#59324
Er is geen vaste plek waar dat kastje hoort te zitten, de locatie is bepaald door de installateur. Het makkelijkst volg je de kabel van de speaker, de cradle of de microfoon. Deze horen allemaal bij het kastje uit te komen.

Het kan achter de radio zitten, achter het instrumentenpaneel, achter het dashboardkastje etc...
#59329
ze zitten bijna altijd achter het dashbordkastje verstopt. hier monteer ik ze in ieder geval altijd wel. even de schroefjes uit het kastje draaien en je ziet of het zwarte kastje van je carkit daar verstopt zit.
#59343
goTTzilla schreef:ze zitten bijna altijd achter het dashbordkastje verstopt. hier monteer ik ze in ieder geval altijd wel. even de schroefjes uit het kastje draaien en je ziet of het zwarte kastje van je carkit daar verstopt zit.
Dank je wel! ik ga daar maar eens als eerste kijken! :smt023
#59471
Nou, vanmorgen het dashboardkastje verwijderd en inderdaad, daar zat het kastje.

Helaas is het niet gelukt het kastje te vervangen zodat ik van een carkit 91 een bluetooth versie kan maken (ck-7w). De voeding was inderdaad voorzien van een andere stekker. Ik heb alle draadjes doorgeknipt (rood, blauw, zwart en geel) en verbonden met de nieuwe stekker en in het nieuwe kastje gestoken. Helaas het werkte niet... geen signaal. Vervolgens deed ook mij autoradio het niet meer (zekering doorgebrand).

Iemand nog een ander idee? iets met zekeringen te maken?
#59494
goTTzilla schreef:het je de draden wel goed aan gesloten? volgens mij werd de gele kleur groen bij het vervangen van een ander/nieuwer soort kastje.
Aha, dat wist ik niet... weet je dat zeker en zijn er nog andere combinaties?

Ik merkte aan de button dat er uberhaupt geen stroom op stond. Naar mijn weten was de rode draad de stroomvoorziening!?
#59504
Gebruik een multimeter icm een massapunt (blank deel aan de auto) en een notitieboekje.., weet je tenminste waar wat vandaan komt!
Lijkt me dat je een volle sluiting gemaakt hebt hier.
#59525
ik heb eigenlijk gewoon de draadjes van de vorige carkit gebruikt op kleur en verbonden. Overigens ook nooit geweten of die vorige carkit heeft gewerkt!? Zover ik kan zien komt de blauwe draad uit mij radio...

Ik denk dat ik hier een te grote leek voor ben...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]