Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Tris
#61644
Goedemiddag allemaal,

Ik heb last van condensvorming in mijn koplampen. Rubberen randjes zitten er niet meer op. Is het mogelijk om koplampen bij een Audi TT te kitten, of adviseren jullie toch een nieuwe set koplampen (of tweedehands) te kopen?
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61647
ze zijn origineel al goed afgekit maar is het een dunne waas als je de lampen aan hebt gehad een lange tijd?

even de zoekfunctie gebruiken dan, er zijn al diverse topics over geweest
Gebruikersavatar
door sweeper
#61660
Tris schreef:ik heb er last van als het veel heeft geregend, komt ook wat water in.
Dan is er meer aan de hand ben ik bang. Normale condensvorming is in de TT lampen bijna niet te voorkomen om één of andere reden.

Je kan ze zelf eens demonteren & opnieuw afkitten voordat je gelijk nieuwe koopt.
Zie -> Koplamp demontage
Gebruikersavatar
door stivoman
#61664
Dan ben je niet de enige, want er zijn meerdere mensen opzoek naar nieuwe koplampen.
(ik bedoel niet mezelf) :smt002
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#61673
Tris schreef:Als iemand van het forum twee xenon koplampen (bj 2000) te koop aanbiedt, dan ben ik geïnteresseerd. :wink:
even een nieuw kit laagje is goedkoper hoor :P
door TT-Harry
#64257
Ik kan een complete originele set xenon koplampen krijgen voor mijn TT. Compleet met balast voor de lampen, aansturing voor de hoogteverstelling en stelmotoren voor de hoogteverstelling en een adapterset voor de stekkers. Dus gewoon helemaal compleet PLUG and Play toch?

Of vergeet ik dan iets :-)
Gebruikersavatar
door sweeper
#64259
Het lijkt erop dat je het meeste wel hebt. Voor de automatische hoogte regeling heb je nog een sensor (of 2) nodig, die de hoogte afwijking bepaalt. Zover ik weet hoort er 1 voorin & 1 achterin de auto te zitten. Plus bekabeling hiervoor. Als je OEM xenon plaatst zal je mogelijk voor de Wetgeving ook nog sproeiers moeten plaatsen.
Als dit geen verplichting is vanwege de leeftijd van de auto, dan zal je er wel zijn met de spullen die je hebt.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#64276
het is niet verplicht voor apk aangezien het een mk1 TT is die tot 2005 gemaakt is en het verplicht wordt vanaf 2007.

links voor en links achter op de draagarmen zitten zo`n sensor. hoop werk om het te monteren dus mooi niet doen zou ik zeggen :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]